2-headed giants regels
Moderator: Admins & Moderators
-
- Adept
2-headed giants regels
Hey..
Ik vind t nu wel best irritant. Wat zijn de exacte regels van 2 headed giants? Je bent namelijk 1 speler. Dus een brainstorm zou voor beide teamgenoten helpen, niet? Zelfs met Hypnotic Specter. Stel ik doe schade naar een enemy, hij moet een kaart discarden.. Dan is dat beide decks?
Ik vind t nu wel best irritant. Wat zijn de exacte regels van 2 headed giants? Je bent namelijk 1 speler. Dus een brainstorm zou voor beide teamgenoten helpen, niet? Zelfs met Hypnotic Specter. Stel ik doe schade naar een enemy, hij moet een kaart discarden.. Dan is dat beide decks?
Als er you staat is dat officieel gwoon enkel en alleen voor jou. Ik vind zelf ook dat er vage dingen in die 2 headed giants zitten. Als ik het met mn broers en de vriend van mn broer speel spelen we dan ook gewoon onze eigen aangepaste versie van 2 headed giant.
Als je schade doet waardoor defending player een kaart moet discarden mag je zeggen op welke speler je de schade doet. Net als als je met een rooie creature aanvalt en een van je tegenstanders heeft een circle of protection: red liggen dan kun je de schade nog doen op de andere tegenstander.
Als je schade doet waardoor defending player een kaart moet discarden mag je zeggen op welke speler je de schade doet. Net als als je met een rooie creature aanvalt en een van je tegenstanders heeft een circle of protection: red liggen dan kun je de schade nog doen op de andere tegenstander.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
-
- Adept
-
- Adept
Re: 2-headed giants regels
Dus dit geld voor BEIDE spelers? De bovenstaande genoemde dingen? o.oBanzaiCopter schreef:Hey..
Het punt is volgens mij dat het niet echt protection is, maar dat de speler met circle of protection de schade mag preventen. Er staat duidelijk all damage to YOU. Dit zou inhouden dat als het voor beide spelers geldt, alle effecten waarin naar you gerefereerd wordt voor beide spelers gelden.Fewtger schreef:Het lijkt me dat protection voor beide spelers geldt, net zoals landwalk dat doet
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
De levenspunten zijn gedeeld, dus als ik mijn leven bescherm met Circle of Protection: Black krijg ik geen schade. Dat mijn partner nu dezelfde levens heeft als ik, doet er niet toe, ik prevent het.
Dat Brainstorm enkel voor jou geldt, lijkt me evident..
De regels van bv. Hypnotic Specter weet ik niet zeker. Maar het lijkt me dat beide spelers een kaart moeten dumpen, gezien dat ze beide damage krijgen.
Wanneer er "you" staat op een kaart, geldt die enkel voor jou, in 2HG deel je:
- je leven
- je fases
De rest (kaarten, creatures, mana etc..) is allemaal van jou, en je kán dat ook niet delen.
Dus Circle of Protection beschermt jou *gedeelde* leven, en Brainstorm laat jou *niet-gedeelde* kaarten trekken.
Dat Brainstorm enkel voor jou geldt, lijkt me evident..
De regels van bv. Hypnotic Specter weet ik niet zeker. Maar het lijkt me dat beide spelers een kaart moeten dumpen, gezien dat ze beide damage krijgen.
Wanneer er "you" staat op een kaart, geldt die enkel voor jou, in 2HG deel je:
- je leven
- je fases
De rest (kaarten, creatures, mana etc..) is allemaal van jou, en je kán dat ook niet delen.
Dus Circle of Protection beschermt jou *gedeelde* leven, en Brainstorm laat jou *niet-gedeelde* kaarten trekken.
-
- Adept
wanneer een kaart vraagt naar de hoeveelheid leven van een speler (bv. Hidetsugu's second rite), dan moet die berekend worden. De berekening =
totaal/2, naar boven afgerond. Dus de tegenstander moet op 19 of 20 leven staan om Hidetsugu's second rite te kunnen spelen.
totaal/2, naar boven afgerond. Dus de tegenstander moet op 19 of 20 leven staan om Hidetsugu's second rite te kunnen spelen.