Vampire Suck-out

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Snake Charmer
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do jun 24, 2010 4:00 pm
Locatie: Heerlen

Vampire Suck-out

Bericht door Snake Charmer »

Ik beschouw mijzelf als een beginnende speler, hoewel ik al een tijdje Magic speel (tegen één en dezelfde speler). Ik heb voor de eerste keer zelf een deck samengesteld. Tot nu toe heb ik vooral themedecks gekocht.

Ik heb een rood-zwart deck samengesteld dat in een rap tempo al het leven uit mijn tegenspeler moet zuigen. Ik speel 1 op 1, veelal tegen een elvendeck of een sliverdeck. Ik heb een beperkt budget en wil graag weten hoe jullie onderstaand deck beoordelen:

14x Swamp
6x Mountain
4x Akoum Refuge

1x Dragon's Claw
1x Demon's Horn

4x Demolish
4x Burst Lightning
4x Unstable Footing

2x Blood Tribute
2x Consume Spirit
2x Feast Of Blood
4x Dark Ritual

2x Ascendant Evincar
2x Vein Drinker
2x Vampire Nighthawke
2x Blood Seeker
4x Quag Vampires
Gebruikersavatar
Ra_ndy
Expert
Berichten: 63
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 4:00 pm
Locatie: Lede

Bericht door Ra_ndy »

euhm, je hebt 62 kaarten wat op zich niet zo erg is, maar je hebt maar 12 creatures, wat toch wel wat weinig is vooral dan als je Feast of blood speelt. probeer misschien aan bloodghast te geraken(die kost wel wat, denk rond de 6-7euro)

verder zou je is verschillende vampire decks op het internet moeten opzoeken en zien welke kaarten je kan aangeraken.

Veel geluk :D
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Misschien is het handig indien je vermeldt waar je precies tegen speelt. Het maakt heel wat uit of het een exacte kopie is van een standaard toernooien winnend mythic-conscription-deck of dat je tegenstander nog steeds geloofd in zwarte allies.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

ik zou Lightning bolts gebruiken, Tendrils of Corruption, Corrupt, Fireball, Heat ray.

hiermee doe je removal en schade. ( ik zou niet alles gebruiken, kies dat wat jij leuk vindt en vindt passen bij het deck )

ook zou je tome scour, mind sludge, duress, traumatise, Suffer the past.

Creatures: Lurking Informant, en andere creatures.

zo eet je kaarten en zijn leven gauw. zorg wel dat je wat blockers hebt of counters.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Snake Charmer
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do jun 24, 2010 4:00 pm
Locatie: Heerlen

Bericht door Snake Charmer »

Dragonheart schreef:Misschien is het handig indien je vermeldt waar je precies tegen speelt. Het maakt heel wat uit of het een exacte kopie is van een standaard toernooien winnend mythic-conscription-deck of dat je tegenstander nog steeds geloofd in zwarte allies.
Ik speel normaal gesproken tegen iemand, die net als ik, nog geen toernooiervaring heeft. Ik wil gaandeweg zelf decks leren bouwen en daarmee eventueel in de toekomst toernooien spelen. Het elfendeck waar ik vaker tegen speel heeft bijvoorbeeld kaarten als Blanchwood Armor, Coat of Arms, Llanowar Elves, Naturalize etc.

Bedankt ook voor de overige reacties. Het is een hele klus om uit te zoeken welke kaarten goed matchen en de suggesties zijn prima. Het blijft een kwestie van keuzes maken. Ik realiseer me inderdaad nu dat er relatief weinig creatures in het deck zitten.

BTW: Volgens mij zijn het toch echt 60 kaarten! ;)
Snake Charmer
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do jun 24, 2010 4:00 pm
Locatie: Heerlen

Bericht door Snake Charmer »

Een update:

14x Swamp
6x Mountain
4x Akoum Refuge

1x Dragon's Claw
1x Demon's Horn

4x Demolish
2x Burst Lightning
2x Unstable Footing

1x Blood Tribute
1x Consume Spirit
2x Feast Of Blood
2x Dark Ritual

2x Ascendant Evincar
2x Vein Drinker
2x Vampire Nighthawk
2x Blood Seeker
4x Quag Vampires
4x Guul Draz Vampire
4x Vampire Lacerator

In het kort nog even een herhaling van de standaard vragen:

Ik wil een deck creëren dat de tegenstander geen kans geeft om zijn spel te spelen. Direct bij de keel grijpen en het leven eruit zuigen (is er officiële benaming voor een dergelijke strategie?). Ik heb (nog) geen rekening gehouden met het formaat, aangezien ik mijn eigen kaarten aangevuld heb met niet al te dure kaarten. Mijn vaste tegenstander, ik speel het liefst 1 tegen 1, speelt vaak decks waar hij tokens mee kan genereren (voorbeelden zie eerdere posts in dit topic). De grootste belemmering is op dit moment een beperkt budget (ik wil rustig starten met niet al te dure kaarten en langzaam groeien in het spel).

Nog een vraagje: als je een 9th edition kaart hebt, die ook in M10 voorkomt, mag deze dan in standaard formaat gespeeld worden?

Vampire Nocturnus, Malakir Bloodwitch en Bloodghast zijn fantastische kaarten voor dit deck, maar op dit moment te duur. Ik wil graag een minder vaak voorkomend rood-zwart deck bouwen op basis van kaarten die ik al heb of weinig kosten.
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Bericht door BanzaiCopter »

Nog een vraagje: als je een 9th edition kaart hebt, die ook in M10 voorkomt, mag deze dan in standaard formaat gespeeld worden?

Yup yup.. Alles wat terug keert van oudere series mag je gebruiken :p Mits hte dezelfde naam heeft.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Om precies te zijn dezelfde engelse naam.

Waarom de 2 life gain artifacts in je deck? Hoe ben je eigenlijk van plan te voorkomen dat de tegenstander zijn spel speelt? In het algemeen zou ik proberen om meer de goede kaarten 4x te spelen en de slechte niet. Je deck is overigens sowieso niet standard legal door de dark rituals.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Snake Charmer
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do jun 24, 2010 4:00 pm
Locatie: Heerlen

Bericht door Snake Charmer »

pi schreef:Om precies te zijn dezelfde engelse naam.

Waarom de 2 life gain artifacts in je deck? Hoe ben je eigenlijk van plan te voorkomen dat de tegenstander zijn spel speelt? In het algemeen zou ik proberen om meer de goede kaarten 4x te spelen en de slechte niet. Je deck is overigens sowieso niet standard legal door de dark rituals.

mazzel

pi
De life gain artifacts heb ik toevallig in mijn bezit. Ik besef dat deze inderdaad weinig uithalen in dit deck. Ik wil het spel van mijn tegenstander verhinderen door middel van de rode spells en creatures als Vein Drinker los te laten op zijn creatures, artifacts en lands. Als ik voorkom dat hij een aantal creatures kan opleggen, kan ik zelf de kleinere creatures en bijvoorbeeld Consume Spirit gebruiken om hem damage te dealen.

Welke kaarten zou jij naar 4x upgraden? En wat is een 'legaal' alternatief voor Dark Ritual?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar vein drinker is 6 mana, dan heeft hij toch al tig dingen gespeeld voor je die in het spel hebt? Hetzelfde voor consume spirit.

Ik zou de goede kaarten upgraden, de kaarten waarvan je ontdekt hebt dat je er het meeste aan hebt in je potjes. Een legaal alternatief voor ritual bestaat niet, de kaart is sowieso veel te goed en zwart is niet meer de kleur van snelle mana.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Snake Charmer
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do jun 24, 2010 4:00 pm
Locatie: Heerlen

Bericht door Snake Charmer »

Ik ga het deck uittesten en dan weer aanpassen. Alvast bedankt voor de hulp!
NTR
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 12:27 am

Bericht door NTR »

BR? Waarom geen Blightning?
Snake Charmer
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do jun 24, 2010 4:00 pm
Locatie: Heerlen

Bericht door Snake Charmer »

NTR schreef:BR? Waarom geen Blightning?
Goede suggestie, net als andere hierboven!

Ik heb de suggesties en ervaringen uit de praktijk meegenomen. Daarbij heb ik het deck standard legal gemaakt (correct me if I'm wrong).

De gedachte achter dit rood-zwart vampire deck is nog steeds dat ik het leven uit mijn tegenstander 'zuig' en bij mij optel. Verder probeer ik combo's (bv. tokengenerators) te voorkomen, door spells te vernietigen, voordat ze kunnen combineren.

Ik hoor graag jullie mening over de laatste update:

14x Swamp
6x Mountain
4x Akoum Refuge

4x Blightning

4x Lightning Bolt
2x Demolish

4x Disentomb
4x Urge To Feed

4x Bloodhusk Ritualist
4x Kalastria Highborn
4x Quag Vampires
4x Vampire Nighthawk
2x Vein Drinker
Plaats reactie