Ik heb twee vraagjes over de Sorceress Queen: TAP: Target creature other than Sorceress Queen becomes 0/2 until end of turn.
Vraag 1:Als je met de Sorceress Queen een creature 0/2 maakt, verliest 'ie dan ook al zijn special abilities zoals flying, trample?? Ik ben er zelf bijna van overtuigd dat dat niet zo is maar twee vrienden van mij zeiden dat het creature dan ook alle abilities verliest. Kan iemand mij zeggen hoe dit nu zit??
Vraag 2:Als ik tien merfolks en een Coat of Arms in play heb, en hij maakt een merfolk 0/2 met zijn Sorceress Queen, krijgt die merfolk dan toch nog de plussen ( in dit geval +9/+9) van de Coat of Arms??
Graag zou ik hierover iets meer duidelijkheid krijgen. Alvast bedankt!
Sorceress Queen
Moderator: Admins & Moderators
Sorceress Queen
The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.
Vraag 1:
Nee de creature die je 0/2 maakt houdt alle abilities
hier: http://www.nedermagic.nl/meerinfo.asp?cardid=926 staat het zelfs op de kaart.
vraag 2:
Hij wordt 0/2 want die sorceress queen haalt de +9/+9 eraf.
Nee de creature die je 0/2 maakt houdt alle abilities
hier: http://www.nedermagic.nl/meerinfo.asp?cardid=926 staat het zelfs op de kaart.
vraag 2:
Hij wordt 0/2 want die sorceress queen haalt de +9/+9 eraf.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake
Volgens de tekst op de kaart die jij met je link laat zien:
...Treat this exactly as if the numbers in the lower right of the target card are 0/2...
zou het dus een 0/2 merfolk worden die wel de +9/+9 krijgt van de Coat of Arms, want die plussen staan los van het creature.
...Treat this exactly as if the numbers in the lower right of the target card are 0/2...
zou het dus een 0/2 merfolk worden die wel de +9/+9 krijgt van de Coat of Arms, want die plussen staan los van het creature.
The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.
- The Quizmaster
- Wizard
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Helaas, de oficiële tekst+erreta:
Sorceress Queen:
Info: Color=Black Type=Creature - Sorceress Cost=1BB AN(U3)/R45(R)
Text(5th+errata): 1/1. ; {Tap}: Target creature other than ~this~
is 0/2 until end of turn. [Oracle 2000/02/01]
Creatures with power or toughness calculated (such as Nightmare or
Keldon Warlord) have their power/toughness overridden to be 0/2 so
their normal ability to have their power/toughness recalculated won't do
anything useful while the Sorceress effect is upon that creature.
Same goes for Angry Mob. [bethmo 1996/01/30]
met Coat of Arms wordt de power/toughness ook calculated... dus het effect van de Queen overruled die van de Coat, tenzij de Coat in het spel komt, NADAT het effect van de Queen is gebruikt.
Sorceress Queen:
Info: Color=Black Type=Creature - Sorceress Cost=1BB AN(U3)/R45(R)
Text(5th+errata): 1/1. ; {Tap}: Target creature other than ~this~
is 0/2 until end of turn. [Oracle 2000/02/01]
Creatures with power or toughness calculated (such as Nightmare or
Keldon Warlord) have their power/toughness overridden to be 0/2 so
their normal ability to have their power/toughness recalculated won't do
anything useful while the Sorceress effect is upon that creature.
Same goes for Angry Mob. [bethmo 1996/01/30]
met Coat of Arms wordt de power/toughness ook calculated... dus het effect van de Queen overruled die van de Coat, tenzij de Coat in het spel komt, NADAT het effect van de Queen is gebruikt.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*