Zwart/Wit

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Bericht door BanzaiCopter »

Nou.. nee, Pi heeft idd een goede tip gegeven.. Vindicate, aether vials, Bojuka Bog, Marsh flats namelijk. Die heb ik dus ook nu in mn deck zitten. Verder was er een deck suggestie met onder andere de volgende kaarten:

Jotun Grunt
Aether Vial (misschien niet zo'n slecht idee :))
Sword of fire and ice
Ethersworm Canonist

Jotun grunt: kan leuk zijn.. Maar ik verlies niet al te snel creatures, en ik wil snel rushen. Naar mijn mening is Jotun grunt voornamelijk voor een passief deck met search functies.

Aether vial: Naar mijn mening is Aether vial bedoeld voor voornamelijk veel dezelfde mana cost creature spells. Mijn deck heeft zelf wel het 1 en andere met dezelfde mana cost of bijv turn 1, aether vial.. turn 2. 1 counter erop, tap.. Nip Gwyllion spelen + 2x edge of divinity, bam.. 7 damage + life link. Vandaar dat ik deze goed vond. Misschien dat ik zoiets moet verduidelijken.

Sword of fire and ice: Leuke kaart, maar blue (mits het Faerie is waar niemand mee speelt) en red. Ben ik allebei niet bang voor.

Ethersworm Cannonist: Ik speel zelf geen artifacts, en het is een rush deck. Als ik gelimiteerd ben voor 1 spell each turn, kom ik niet ver, vooral niet met mass destroy effecten in combinatie met lieges.

Sorry voor de onduidelijkheden Dragonheart maar je kwam best wel aanvallend op mij over lol :p Koppig ben ik inderdaad.

Ik post mijn momentele deck voor eventuele aanvullingen. Ik waardeer alle suggesties en heb Pi een private message gestuurd met een bedankje. De decks wat ik momenteel heb werken wel maar ik ben gewoon al mijn decks een stapje hoger aan het brengen. Dus mocht iemand gewoon toevallig iets zien van "misschien dat deze kaart er nog werkt". Dat waardeer ik.

Ik weet ook dat ik onduidelijk ben in benamingen. Ik heb magic niet uit een boekje geleerd en speel geen tournaments, dus we hebben een beetje onze eigen woorden gekozen. We zeggen bijvoorbeeld "Zergs" tegen saprolings, elven, goblins, insect queen.. Alles wat dikke massa heeft.

Allerlaatst wil ik mijn excuses dan aanbieden voor mijn koppigheid en eventuele miscommunicaties of onduidelijkheden >.>
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Bericht door BanzaiCopter »

pi schreef:Oy,

ik probeer vooral aan te geven dat je zelf een beetje onduidelijk bent in je omschrijvingen. Hybrid is een specifiek soort magic kaart, bedoel je die? (Net zoals in het andere topic het gebruik van "power", mijn aanname in eerste instantie was daar dat je het over de power 9 had). Des te meer detail je zelf geeft, des te zinnigere suggesties krijg je. Voor nu zijn we eigenlijk alleen nog maar aan het proberen duidelijk te krijgen wat het nou precies is dat je wilt bouwen.

mazzel

pi
Ah.. dat wist ik niet van Hybrid :p. Ik ben zelf gewoon van slecht naar goed mijn decks aan het posten om te kijken voor eventuele aanpassingen. En mijn zombie deck was ik gewoon compleet clueless mee :) Ik had die zo vaak aangepast dat er gewoon helemaal niets meer van klopte. 85% van mijn decks hebben een doel, Zombies doel was "beuken" en dat was het :s .. Misschien dat ik inderdaad voortaan 2 á 3x mijn deck voor mijn post moet spelen en vervolgens inderdaad even aan geef wat er goed en fout is, en most importantly, waarom het fout ging. Dat zou het een stuk gemakkelijker moeten maken voor eventuele hulp, dus..

Pi: zelf een beetje onduidelijk bent

Noted en zal ik rekening mee houden :p
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

BanzaiCopter schreef:Sorry voor de onduidelijkheden Dragonheart maar je kwam best wel aanvallend op mij over lol :p Koppig ben ik inderdaad.

Ik post mijn momentele deck voor eventuele aanvullingen. Ik waardeer alle suggesties en heb Pi een private message gestuurd met een bedankje. De decks wat ik momenteel heb werken wel maar ik ben gewoon al mijn decks een stapje hoger aan het brengen. Dus mocht iemand gewoon toevallig iets zien van "misschien dat deze kaart er nog werkt". Dat waardeer ik.

Ik weet ook dat ik onduidelijk ben in benamingen. Ik heb magic niet uit een boekje geleerd en speel geen tournaments, dus we hebben een beetje onze eigen woorden gekozen. We zeggen bijvoorbeeld "Zergs" tegen saprolings, elven, goblins, insect queen.. Alles wat dikke massa heeft.

Allerlaatst wil ik mijn excuses dan aanbieden voor mijn koppigheid en eventuele miscommunicaties of onduidelijkheden >.>
Ik verspil ook geen tijd aan sociaal wenselijke antwoorden. Je moet het ook niet zien als een persoonlijke aanval. Ik help graag andere mensen verder, maar dan moeten die mensen een klein beetje hun best doen om geholpen te worden. Ik denk dat excuses van mijn kant hier ook op hun plaats zijn, dus hierbij: sorry voor het botte taalgebruik en totale gebrek aan enige vorm van geduld.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Bericht door BanzaiCopter »

Lol.. Nah, ik snap de frustraties, ik heb het terug gelezen en het is inderdaad zéér onduidelijk :)
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

mijn zwart wit deck is een oud type 2 deck, wil je nog steeds dat ik hem post? weet niet in hoeverre het zal helpen.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Bericht door BanzaiCopter »

ixo schreef:mijn zwart wit deck is een oud type 2 deck, wil je nog steeds dat ik hem post? weet niet in hoeverre het zal helpen.
Yup yup, gráág zelf. Ik speel geen type 2.. Ik speel alleen casual :) Daar zal ik zeer zeker wel 3 á 4 dingen uithalen :p (denk ik)..
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Misschien kun je alsnog een keer proberen duidelijk te omschrijven wat je verwacht dat het deck gaat doen? Gelieve alleen bewoordingen te gebruiken waarvan je zeker weet dat die algemeen bekend horen te zijn, of voorbeelden te geven zodat duidelijk wordt wat je bedoelt.

Het enige wat mij tot nu toe duidelijk wordt is dat je graag wilt dat je kaarten multicolored zijn. Iets wat op zichzelf meestal geen extra voordelen biedt. Ik geloof dat de liege de reden is, maar is dat de enige reden? Is het dan misschien de moeite waard om te proberen meer van het deck er samen mee te laten werken? Wil je dan misschien alternatieven voor de liege spelen, of juist dingen die de liege zoeken? Beschrijf een kant die je op wilt is wat ik vooral duidelijk wil maken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Bericht door BanzaiCopter »

k, hier is een voorbeeld potje..

Draw 7 cards:
Hand:
Nightsky Mimic x2
Nip Gwyllion 1x
Divinity of Pride
Unmake
Plains
Swamp

Turn 1:
Ik speel een plains, en vervolgens Nip Gwyllion.. 1/1 lifelink..

Turn 2:
Draw: Swamp
Ik speel de swamp:

Ik speel Nightsky Mimic, ik zie dat de tegenstander een 1/1 heeft liggen en ik besluit push te zetten met Nightsky en eventuele removal de volgende beurt.

Turn 3:
Draw: Edge of Divinity (perfect)

Ik speel mn 3e land

Tap 2 land, speel Nightsky Mimic:
Tap 1 Land, ik speel Edge of Divinity op Nip Gwyllion. Nightsky Mimic (nr 1 van vorige beurt) word 4/4 flying, Nip Gwyllion is 4/4 lifelink.

Tap, val met beide aan. 1 word geblokt (ik speel zonder tegenstander nu dus..) en nightsky gaat door.

Mijn levens: 24 Zijn/haar levens: 16.

Turn 4:
Draw: Swamp
Die speel ik..

Ik zie een laatste creature liggen, tegenstander heeft deze hopeloos gespeeld.

Tap 3 mana: Unmake op dat creature, Beide mimics worden 4/4.. Ik heb een 4/4 lifelink.. Ik rag dus en doe 12 dmg op tegenstander.

Mijn levens: 28 zijn/haar levens: 4.

Turn 5:
Draw: Rend Flesh (faaailz)

Tegenstander heeft zeg maar 2 creatures liggen. Tap 3 mana, Rend flesh op 1 creature, val met alle 3 de monsters aan, tegen stander blok de 4/4 Nip Gwyllion. 2x 2/1 Nightsky mimic gaan door = 4 damage.

Mijn levens: 32 zijn/haar levens: 0 :)

Vandaar dat ik zwart/wit liever speel. Als ik Vindicate i.p.v Rend flesh had, was mijn damage weer verdubbeld door de Nightsky Mimic

Enige suggesties? >.> En.. Zal ik nog een hand spelen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat bedoel je met push zetten?

Mortify lijkt me beter dan unmake.

Ik vind de aanname dat er niks aan jouw kant dood gaat een beetje groot. De Nip slopen lijkt me vrij triviaal, zeker omdat je nog een beurt wacht voor je de edge er op speelt. Als je dan toch wacht lijkt het mij handiger om die op een mimic te spelen omdat die evasion heeft, het lijkt me namelijk enigsins onwaarschijnlijk dat alle creatures die je tegenstander speelt flying hebben. De life gain lijkt me minder belangrijk dan damage door krijgen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

Mortify is alleen leuk als een tegenstander hebt die veel enchantments speelt. unmake vindt ik persoonlijk heerlijk vanwege de out of game removal werkt goed tegen regenerate, mortivore en bijv. vengevine ( en dergelijke creatures ).
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

het Zwart/Wit deck:

Sideboard: ( mijn sideboard is niet optimaal, had niet de juiste kaarten om die zo optimaal mogelijk te hebben, dan heb ik het met name over de witte mana kaarten, die horen er niet thuis.)

creatures:
4x Restless Apparition
1x ascendant evincar

Spells:
2x recumbent bliss
1x prison term
4x soul reap
1x damnation
1x nameless inversion
1x beseech the queen

15 kaarten in totaal

Mainboard:

Creatures:
4x deathbringer liege
4x knight of dusk
4x voracious hatchling
4x nightsky mimic
2x mortivore
2x stillmoon cavalier

Spells:
3x terror
4x unmake
3x beseech the queen
4x edge of the divinity
4x profane command

land: 22 swamp


Het is geen slecht deck, heb er veel fun aan, er zijn alleen een paar kaarten die ik wel zou kunnen vervangen voor effectievere. het heeft zijn werk goed gedaan :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de cavelier is waarschijnlijk wel een goeie suggestie voor zijn deck. Ik bedacht me ook dat Gerrard's Verdict en Castigate voordelen kunnen hebben.

Gebeurt het echt zo vaak dat een creature removed from the game moet zijn? Als dat zo is dan zou ik zoiets hebben van vergeet de kleuren en speel gewoon de beste kaarten daar voor, Swords to Plowshares of Path to Exile.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

zijn leuke kaarten :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

BanzaiCopter schreef:k, hier is een voorbeeld potje..

Draw 7 cards:
Hand:
Nightsky Mimic x2
Nip Gwyllion 1x
Divinity of Pride
Unmake
Plains
Swamp

Turn 1:
Ik speel een plains, en vervolgens Nip Gwyllion.. 1/1 lifelink..

Turn 2:
Draw: Swamp
Ik speel de swamp:

Ik speel Nightsky Mimic, ik zie dat de tegenstander een 1/1 heeft liggen en ik besluit push te zetten met Nightsky en eventuele removal de volgende beurt.

Turn 3:
Draw: Edge of Divinity (perfect)

Ik speel mn 3e land

Tap 2 land, speel Nightsky Mimic:
Tap 1 Land, ik speel Edge of Divinity op Nip Gwyllion. Nightsky Mimic (nr 1 van vorige beurt) word 4/4 flying, Nip Gwyllion is 4/4 lifelink.

Tap, val met beide aan. 1 word geblokt (ik speel zonder tegenstander nu dus..) en nightsky gaat door.

Mijn levens: 24 Zijn/haar levens: 16.

Turn 4:
Draw: Swamp
Die speel ik..

Ik zie een laatste creature liggen, tegenstander heeft deze hopeloos gespeeld.

Tap 3 mana: Unmake op dat creature, Beide mimics worden 4/4.. Ik heb een 4/4 lifelink.. Ik rag dus en doe 12 dmg op tegenstander.

Mijn levens: 28 zijn/haar levens: 4.

Turn 5:
Draw: Rend Flesh (faaailz)

Tegenstander heeft zeg maar 2 creatures liggen. Tap 3 mana, Rend flesh op 1 creature, val met alle 3 de monsters aan, tegen stander blok de 4/4 Nip Gwyllion. 2x 2/1 Nightsky mimic gaan door = 4 damage.

Mijn levens: 32 zijn/haar levens: 0 :)

Vandaar dat ik zwart/wit liever speel. Als ik Vindicate i.p.v Rend flesh had, was mijn damage weer verdubbeld door de Nightsky Mimic

Enige suggesties? >.> En.. Zal ik nog een hand spelen?
Uit je beschrijving blijkt niet dat je tegenstander een zinnig deck speelt. Wat je tegenstander doet: T1 1/1 beest T4 en T5 irrelevant beest. Tussendoor schijnbaar geen instants en sorceries of iets dergelijks om enige invloed uit te oefenen op het board. Tja...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou ook zeker aanraden om bij goldfishen de tegenstander gewoon te negeren. Kijk naar dingen als pak ik genoeg land, en in de juiste kleur, kan ik elke beurt al die mana gebruiken, hoe snel heb ik een bepaalde combinatie te pakken, hoe snel gaat mijn combo af, etc.

Heb wel eens gelezen van iemand die uit ging van een hill giant en een scryb sprites aan de andere kant die elke beurt aanvielen en dan kijken of hij kon winnen. Lijkt me misschien ietsje meer zeggen dan aannames maken over wat er allemaal zou kunnen liggen, maar ook dat is maar een trucje.

Werkelijk de enige manier van echt nuttig goldfishen hoe een potje verloopt is 2 decks tegenover elkaar zetten en beide decks spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie