Withdraw / Islandwalk / Flying deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Bearco86
Advanced

Withdraw / Islandwalk / Flying deck

Bericht door Bearco86 »

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Marco 23 jaar en speel nu zo'n 2 jaar magic, maar helemaal niet fanatiek. :P Nooit meegedaan aan wedstrijden/toernooien etc. Ik speelde voornamelijk alleen met een vriend. Ik wil binnenkort naar de FNM of magic gateway gaan in Hoorn, om daar eens samen met die vriend tegen anderen te spelen. Uiteraard wil ik me goed voorbereiden met een sterk deck. Ik heb gisteren voor 30 euro aan losse kaarten gekocht op mijn deck compleet te maken. Ik zou graag commentaar krijgen over mijn deck. :)

Dit is het eerste deck dat ik helemaal heb samengesteld naar mijn wensen en waar ik ook kaarten los heb bijgekocht :D

spells:

Tome Scour x4
Sleep x4
Domestication x1
Luminous Wake x1
Negate x2
Coma Veil x1
Traumatize x2
Jace's Erasure x2
Memory Erosion x1
Clone x2
Honor of the Pure x1
Leyline of Sanctity x2

creatures:

Stormtide Leviathan x1
Air Servant x2
Linvala, Keeper of Silence x1
Squadron Hawk x4
Augury Owl x1
Harbor Serpent x2
Angelic Arbiter x1
Serra Angel x1

planeswalker:

Jace Beleren x1

artifact:

Elixir of Immortality x1

lands:

Island x10
Plains x8
Arcane Sanctum x2
Esper Panorama x1
Bant Panorama x1

- wat moet jouw deck doen?

A: De tegenstander aanvallen met islandwalkers/flying creatures en zijn deck leegmaken.

- welk formaat speel je gewoonlijk?

A: Standard.

- wat voor decks zie je vaak tegenover je?

A: Geen idee speelde tot nu toe alleen tegen een vriend

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?

A: Ik moet het deck nog testen.

- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?

A: 1 op 1.

- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?

A: Maximaal 10 euro, heb al een hoop kaarten los gekocht.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Is er een reden waarom je zo veel kaarten maar 1 of 2 keer speelt?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Bearco86
Advanced

Bericht door Bearco86 »

Nee, er is geen specifieke reden voor. Het deck bestaat uit kaarten die ik al had + wat aangevulde kaarten die ik er los bij gekocht heb. Ik had ook voor minder kaarten kunnen kiezen en ze 4 keer spelen, maja dan had ik alle kaarten los moeten kopen.
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je deck doet nu 2 dingen: Aanvallen en millen. Misschien dat het verstandiger is op 1 van beide thema's te focussen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Bearco86
Advanced

Bericht door Bearco86 »

Dragonheart schreef:Je deck doet nu 2 dingen: Aanvallen en millen. Misschien dat het verstandiger is op 1 van beide thema's te focussen.
Misschien, ik moet hem nog testen. Het leek mij juist mooi om een combi daarvan te maken. Main is aanvallen met flying/islandwalk creatures. Als dat eenmaal staat starten met millen.

Als de combi niet werkt ga ik idd wat aanpassingen maken.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar als de een werkt, dan is de andere nutteloos. Je zal dus altijd een aantal kaarten in hand hebben of in het spel hebben die eigenlijk helemaal niks doen. Ik zou sterk overwegen om voor een van de twee te gaan als een begin.

Is je budget per kaart of in totaal?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Bearco86
Advanced

Bericht door Bearco86 »

Budget is in totaal. Waarom is als de een werkt, de ander nutteloos? :o Dat is toch helemaal afhankelijk van de kaarten die je trekt? Door op 1 speelwijze te concentreren vergroot je wel de kans op het pakken van die juiste kaarten. Is het niet handiger om meerdere mogelijkheden in je deck te hebben?
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Alleen indien die elkaar niet in de weg staan. Je bent met je evasion beesten bezig om je tegenstander te mollen. Langzaam maar zeker krijgt hij grip op het spel. Je hebt nog 1 beest nodig om te winnen.... en..... je trekt een mill kaart. Niks aan de hand. Volgende beurt beter.... en.... een land.... fanatiek begin je je tegenstander te millen. Aangezien je eerder aanviel heeft hij nog veel kaarten in zijn library. Langzaam maar zeker wordt zijn library steeds kleiner... je bent er bijna... ware het niet dat je tegenstander je allang heeft doodgeslagen en noch millen noch aanvallen je hier gaat redden. Je deed beide en beide helaas niet goed genoeg. Volgende keer beter.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
altx
Wizard

Bericht door altx »

Bearco86 schreef:Budget is in totaal. Waarom is als de een werkt, de ander nutteloos? :o Dat is toch helemaal afhankelijk van de kaarten die je trekt? Door op 1 speelwijze te concentreren vergroot je wel de kans op het pakken van die juiste kaarten. Is het niet handiger om meerdere mogelijkheden in je deck te hebben?
Meerdere mogelijkheden is goed... zo lang ze met elkaar samenwerken.

Op twee gedachten hinken is niet goed, wat Dragonheart ook al aangeeft.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Bearco86
Advanced

Bericht door Bearco86 »

altx schreef:
Bearco86 schreef:Budget is in totaal. Waarom is als de een werkt, de ander nutteloos? :o Dat is toch helemaal afhankelijk van de kaarten die je trekt? Door op 1 speelwijze te concentreren vergroot je wel de kans op het pakken van die juiste kaarten. Is het niet handiger om meerdere mogelijkheden in je deck te hebben?
Meerdere mogelijkheden is goed... zo lang ze met elkaar samenwerken.

Op twee gedachten hinken is niet goed, wat Dragonheart ook al aangeeft.
Ok thx voor de tip, ik zal morgen eens gaan kijken of ik nog wat kleine aanpassingen kan maken en of ik genoeg kaarten heb om eventueel 2 verschillende decks te maken.

Een blue milling deck en een blue/white flying/islandwalk deck
ixo
Wizard

Bericht door ixo »

je hebt ook als ik het zo zie een hoge mana curve.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Bearco86
Advanced

Bericht door Bearco86 »

ixo schreef:je hebt ook als ik het zo zie een hoge mana curve.
Hoe bedoel je? dat ik met m'n spells/creatures meer mana nodig heb? of juist teveel?
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

een hoge wil zeggen dat je veel kaarten hebt die veel mana kosten. Op tournooi niveau is voor de meeste potjes wel duidelijk rond beurt 4-5 welk deck dat gaat winnen. In de meeste gevallen wil je dus dat je deck het meeste doet voor dan, want kaarten die je pas later zult casten zullen mogelijk niet meer uit gaan maken. Het valt mij overigens redelijk mee hoe hoog die curve ligt, maar ja, hij zou waarschijnlijk lager kunnen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Bearco86
Advanced

Bericht door Bearco86 »

Ik heb m'n deck wat aangepast, besloten over te stappen op flying+islandwalk creatures met control van blauw.

spells:

Solemn Offering x2
Sleep x4
Luminous Wake x1
Negate x2
Coma Veil x2
See Beyond x2
Mammoth Umbra x1
Diminish x1
Honor of the Pure x1
Leyline of Sanctity x2
Domestication x1

creatures:

Stormtide Leviathan x1
Air Servant x2
Linvala, Keeper of Silence x1
Squadron Hawk x4
Augury Owl x1
Harbor Serpent x2
Angelic Arbiter x1
Serra Angel x1
Elite Vanguard x1
Gustrider Exuberant x2
Clone x2

artifact:

Elixir of Immortality x1

lands:

Island x10
Plains x8
Arcane Sanctum x2
Esper Panorama x1
Bant Panorama x1
Bearco86
Advanced

Bericht door Bearco86 »

Kan iemand hier nog comments op geven? Ik wil me aangepaste deck vanavond gaan gebruiken tijdens de FNM :)
Plaats reactie