Zwart-Rood

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
P_GraveDigger
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: di mei 18, 2010 8:23 am

Zwart-Rood

Bericht door P_GraveDigger »

Dit is mijn beste deck, zwart-rood. Ik wil alleen maar jullie mening horen over hoe het deck is, want ik heb nu nog geen kaarten om het te verbeteren. Wss heb ik die over een paar dagen wel, en dan update ik dit topic wel.

Lands
Swamp x10
Mountain x6
Rakdos Carnarium x4
Crypt of Agadeem x1

Creatures
Death's-head Buzzard x4
Gobhobbler Rats x4
Giant Scorpion x2
Child of Night x2
Drudge Skeletons x2
Nezumi Cutthroat x3
Stalking Vengeance x1
Death Cultist x1
Kaervek the Merciless x1

Spells
Terror x2
Seal of Fire x4
Fireball x2
Lightning Bolt x3
Duress x1
Disfigure x1
Doomblade x1
Wrecking Ball x4
Comet Storm x1
Diabolic Tutor x1

- wat moet jouw deck doen?
- welk formaat speel je gewoonlijk?
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?

1) Mijn deck moet de tegenstander uitschakelen voordat hij mij uitschakelt
2)Ik speel nu nog alleen casual
3)Ik zie allerlei decks tegenover me, maar tegenwoordig ook vaak een heel irritant Merfolk-deck
4)Ik heb zelf nog geen problemen ontdekt
5)Ik speel 1 op 1 en multiplayer
6)Ongeveer 20 euro voor extra kaarten, niet veel meer
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

1) het is zeer zeldzaam dat dat niet geldt voor een deck. De verwachting met die vraag is toch wel dat je iets vollediger bent.
2) wat is casual? (Casual is geen formaat, het is een manier van spelen, niet een manier van deckbouwen, "hoe bepaal jij of een kaart legaal is in je deck?" is eigenlijk de vraag)
3) wat is er zo irritant aan dat merfolk deck? Zie je misschien overeenkomsten tussen de decks waartegen je speelt, zijn ze bv vaak op creatures gebasseerd?
4) ok. Je wint altijd?
5) merk je een verschil in hoe moeilijk het is om te winnen?
6) is dat per kaart of in totaal?

Ik vrees dat je antwoorden op de vragen alleen maar veel meer vragen oproepen. Het idee van de vragenlijst is om meer te ontdekken over waar je met je deck heen zou kunnen/willen zodat wij suggesties kunnen doen voor hoe je dat het best zou kunnen doen. Dit beantwoord je niet echt.

Over het deck. Waar wil je dat we het mee vergelijken? Dit is zeker niet op tournooi niveau. Daarvoor bevat het onder andere veel te veel kaarten in vreemde aantallen. Vraag is dan of het een goed deck is om met vrienden te spelen, maar dat is eigenlijk niet te beantwoorden zonder meer te weten over de groep waarbinnen je speelt, het doel van de 3e vraag.

Over het geheel genomen zou ik als ik moet gokken aan de hand van het deck verwachten dat je nog niet heel lang speelt, misschien beantwoord dat de vraag?

Ik denk dat de beste suggestie die ik zou kunnen geven voor je deck is dat je voor jezelf moet proberen te verzinnen wat het doel van je deck is op veel gedetailleerdere wijze. Als je dit hebt gedaan zal vanzelf duidelijk worden welke kaarten er in thuis horen en welke niet. Om je een voorbeeld te geven, de scorpion is een heel verdedigend creature, maar de rats zijn juist meer richting aggresief. Bij je spells is een zelfde soort schizofrenie terug te zien. Het is vaak aan te raden om je hele deck naar 1 doel toe te laten werken omdat in 1 ding goed zijn vaker voor winst zorgt dan alles een beetje kunnen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Master of Chaos
Master
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
Locatie: Hengelo(ov)

Bericht door Master of Chaos »

Ik speel zelf ook vooral met Rood, Groen en Zwart :D en ik heb zelf wel wat kaarten die ik jou ook zou aanraden.
Sowieso de 4x Dragonskull Summit of zoveel als je kan vinden (hij is trouwens wel +-6 euro waard, omdat hij zo goed is).
Verder zijn er aardig wat leuke kaarten uit Alara, zoals Lightning Reaver en natuurlijk Terminate die in jouw deck echt beter is dan doom blade (non-black) en al helemaal beter dan bv. Wrecking Ball.
Voor de rest zou ik jou aanraden om gewoon nog wat boosters te kopen (bv. M11 waar ik vrijdag bij een Sealed release party voor 20 euro met 6 boosters oa. een Grave Titan (twv. 23,50 op Nedermagic), een Platinum Angel en ook nog Garruk Wildspeaker uit een van de boosters trok), misschien de intro pack 'Dead Ahead' uit de serie Alara Reborn en zo nog wat leuke kaarten erbij te krijgen.

Tristan :D

P.S. Als ik jou was zou ik 'Dead Ahead' kopen en nog 2 of 3 extra M11 boosters voor die 20 euro die jij wilt besteden. Kijk daarna naar of je dingen als de Dragonskull Summit erbij kunt ruilen.
P_GraveDigger
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: di mei 18, 2010 8:23 am

Bericht door P_GraveDigger »

Ik heb Dead Ahead niet kunnen kopen, omdat de winkel waar ik alles koop hem niet meer levert.

Ik heb in plaats daarvan de M11 intropack 'Blades of Victory' gekocht.
Dit is een zwart-wit deck, en ik zou graag wat tips hebben om dit deck te verbeteren.

Deck:

Swamp x9
Plains x16
Inspired Charge x2
Armored Ascension x2
Warlord's Axe x1
Mind Rot x1
Assassinate x1
Safe Passage x1
Doomblade x1
Pacifism x2
Mighty Leap x1
Ajani's Mantra x1
Stabbing Pain x1
Duress x1
Condemn x1
Vengeful Archon x1
Serra Angel x2
Siege Mastodon x2
Cloud Crusader x2
Palace Guard x2
White Knight x1
War Priest of Thune x1
Silvercoat Lion x1
Ajani's Pridemate x2
Infantry Veteran x2
Elite Vanguard x2
Angelic Arbiter x1

Ik heb nog meer zwarte en witte kaarten liggen, en ik zou graag weten hoe ik dit deck beter maak. Het hoeft niet een heel goed deck te worden, want daar heb ik wss het geld niet voor. Ik wil gewoon een speelbaar deck dat ik casual kan spelen. Ik maak me dan ook niet druk over de verschillende vormen, zoals Standard, Extended enzo.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zou je voor ene nieuw deck een nieuw topic kunnen openen? Het wordt anders allemala een beetje verwarrend.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
P_GraveDigger
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: di mei 18, 2010 8:23 am

Bericht door P_GraveDigger »

Ok sorry. Ik zal een nieuw topic openen voor dit deck.
Plaats reactie