Zwart-Wit introdeck (hulp gevraagd)

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
P_GraveDigger
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: di mei 18, 2010 8:23 am

Zwart-Wit introdeck (hulp gevraagd)

Bericht door P_GraveDigger »

Ik heb het M11 intropack 'Blades of Victory' gekocht.
Dit is een zwart-wit deck, en ik zou graag wat tips hebben om dit deck te verbeteren.

Deck:

Swamp x9
Plains x16
Inspired Charge x2
Armored Ascension x2
Warlord's Axe x1
Mind Rot x1
Assassinate x1
Safe Passage x1
Doomblade x1
Pacifism x2
Mighty Leap x1
Ajani's Mantra x1
Stabbing Pain x1
Duress x1
Condemn x1
Vengeful Archon x1
Serra Angel x2
Siege Mastodon x2
Cloud Crusader x2
Palace Guard x2
White Knight x1
War Priest of Thune x1
Silvercoat Lion x1
Ajani's Pridemate x2
Infantry Veteran x2
Elite Vanguard x2
Angelic Arbiter x1

Ik heb nog meer zwarte en witte kaarten liggen, en ik zou graag weten hoe ik dit deck beter maak. Het hoeft niet een heel goed deck te worden, want daar heb ik wss het geld niet voor. Ik wil gewoon een speelbaar deck dat ik casual kan spelen. Ik maak me dan ook niet druk over de verschillende vormen, zoals Standard, Extended enzo.
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Bericht door BanzaiCopter »

3 posts daaronder :p

http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=3691&start=0

Alleen meer plains spelen en minder swamps ;)
P_GraveDigger
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: di mei 18, 2010 8:23 am

Bericht door P_GraveDigger »

Dus jij zou alleen de verhouding van de landen aanpassen?
Niks qua de rest van de kaarten, die zijn zo goed??
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Bericht door BanzaiCopter »

Ik bedoelde van de post wat daar geplaatst was :) Ik zou i.i.g ZEKER.. Deathbringer Liege erin gooien. Die is mega goed / irritant :)

x2 Armored Ascension inruilen voor 4x Edge Of Divinity. Reden: Je speelte zwart / wit. 4 Mana is te duur als je de helft plains en de helft swamps speelt..

Assassinate inruilen voor Doom blade

Pasifism 2x inruilen voor Oblivion Ring

Ajani's Mantra inruilen voor Auriok Champion

Ik zou iets meer richting zwart/wit gaan.. Ik weet niet of je hybrid wil spelen of gewoon een mix van .. Ik zie namelijk weinig multi color. Anders zou ik suggereren om een zwart deck te beginnen en een wit deck appart. Kun je de stndaard vragen beantwoorden?

1. Wat moet je deck doen?

2. 1 vs 1? Multiplayer?

3. Wat voor decks? Voornamelijk zwart, blauw, groen..?

4. Budget heb je vermeld, maar doe het alsnog

5. Speel 3 potjes tegen een ander deck, vermeld even wat goed en fout ging

groet ;)
P_GraveDigger
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: di mei 18, 2010 8:23 am

Bericht door P_GraveDigger »

Ik heb op het moment geen geld om meer kaarten te gaan kopen :( maar ik zal kijken wat ik ervan kan maken.

Doom blade heb ik nog 1 of 2 liggen dus die kan ik idd omruilen met die assassinate.

Oblivion Ring heb ik niet, dus ik denk dat ik die Pacifism's er wel inlaat (ik heb sowieso 4 van die dus die kan ik altijd nog gebruiken)

Auriok Champion heb ik ook niet, maar ik heb wel een paar keer Soul Warden. Die doet eigenlijk hetzelfde, alleen heeft die geen protection tegen black en rood. Ik heb ook 2x Angel's Feather dus die kan er ook in al het nodig mocht zijn.

Edge of the Divinity heb ik ook niet, maar is het eigenlijk wel slim om meer dan 60 kaarten in het deck te hebben. Want als ik 2x Armored Ascension eruit haal en er vier andere kaarten voor terugstop heb ik toch een deck van 62 kaarten?? Of heb ik dat fout begrepen?

Ik wil nu nog even met dit deck zwart-wit blijven spelen (dus nog ff geen multicolored kaarten). Als dit niet bevalt kan ik altijd nog een zwart en een wit deck gaan maken, maar ik wil eerst dit ff uitproberen.


De vragen:

1. Deze vraag kan ik niet zo goed beantwoorden omdat ik echt enorm onervaren ben in Magic. Volgens de strategyguide die bij dit deck kwam moet dit deck snel aanvallen met kleine creatures, om daarna met de grote creatures met Flying echt schade te doen, en het zou de creatures van de ander moeten opruimen door removal zoals Doom blade en Pacifism. (dit is alleen maar wat er in die guide staat)

2. Ik ga met dit deck multiplayer spelen

3. Ik weet niet wat voor decks ik tegen ga spelen, aangezien ik nog niet vaak in de winkel gespeeld heb waar ik ga spelen.(maar als ik een paar potjes daar gespeeld heb zal ik het proberen te laten weten)

4. op dit moment is mijn budget precies 0 euro, aangezien ik die 20 euro van mn vorige post aan dit deck heb uitgegeven.

5. Dit krijg je nog te horen
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

De volgende kaarten zijn zeker het overwegen waard:
Deathbringer Liege
Mortify
Vindicate
Souls of the Faultless
Batwing Brume

Zelf heb ik een zwart/wit mulitplayer deck. Souls of the Faultless werkt goed samen met Hissing Miasma om aanvallen te vermijden.

Voor 1-tegen-1 wordt het vaak gespeeld met:
turn1 Nip Gwyllion
turn2 2x Edge of the Divinity
*hiermee val je beurt 2 aan met een 7/7 lifelink

Vaak aangevuld met een Nightsky Mimic




Mijn eigen ervaring is dat enemy-colors (waaronder zwart-wit) meestal maar op 1 of 2 vlakken goed samengaan. Dus feitelijk zou ik je aanraden, dan je decks te scheiden.
P_GraveDigger
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: di mei 18, 2010 8:23 am

Bericht door P_GraveDigger »

Ok bedankt voor je tips. Nog een vraagje over de kaarten die je aanraadt: zijn die nog makkelijk te verkrijgen en hoe duur zijn ze ongeveer?

Ik ga eerst ff kijken of dit deck goed werkt, en als dat niet zo is kijk ik of ik het kan verbeteren, of dat ik er beter 1 wit deck en 1 zwart deck van kan maken.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Mijn Edge of the Divinity waren 10 cent per stuk, ook de Nip Gwyllion zal rond die prijs liggen.
Voor een goede site raad ik Dragonbreath (www.Dragonbreath.nl) aan, sowieso om de prijs te checken.

Commons zijn vaak sowieso goedkoop, ik zal hier even de kaarten vermelden:
Deathbringer Liege €3,50
Mortify €1,25
Vindicate €14,50
Souls of the Faultless €0,15
Batwing Brume €0,20
Hissing Miasma €0,15
Nip Gwyllion €0,10
Edge of the Divinity €0,10
Nightsky Mimic €0,10

Je ziet het, ze kunnen duur zijn, maar ook ontzettend goedkoop. De truc is eigenlijk om goedkope alternatieven te vinden voor kaarten als Vindicate.

Verkrijgbaarheid kan soms een probleem zijn, zeker voor gewilde kaarten, maar dan is www.magiccardmarket.eu een aanrader (meestal vanuit Duitsland, dus er zijn verzendkosten).
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Bericht door BanzaiCopter »

P_GraveDigger schreef:Ok bedankt voor je tips. Nog een vraagje over de kaarten die je aanraadt: zijn die nog makkelijk te verkrijgen en hoe duur zijn ze ongeveer?

Ik ga eerst ff kijken of dit deck goed werkt, en als dat niet zo is kijk ik of ik het kan verbeteren, of dat ik er beter 1 wit deck en 1 zwart deck van kan maken.
Maybe als je ooit nog es komt magiccen ofzo dat ik t je paas :p
P_GraveDigger
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: di mei 18, 2010 8:23 am

Bericht door P_GraveDigger »

Ok bedankt voor de prijzen :P

En ik ben van plan nu veel meer te gaan magiccen. Ik nu namelijk meer tijd vanwege de zomervakantie :P
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Bericht door BanzaiCopter »

Fewtger schreef:Mijn Edge of the Divinity waren 10 cent per stuk, ook de Nip Gwyllion zal rond die prijs liggen.
Voor een goede site raad ik Dragonbreath (www.Dragonbreath.nl) aan, sowieso om de prijs te checken.

Commons zijn vaak sowieso goedkoop, ik zal hier even de kaarten vermelden:
Deathbringer Liege €3,50
Mortify €1,25
Vindicate €14,50
Souls of the Faultless €0,15
Batwing Brume €0,20
Hissing Miasma €0,15
Nip Gwyllion €0,10
Edge of the Divinity €0,10
Nightsky Mimic €0,10

Je ziet het, ze kunnen duur zijn, maar ook ontzettend goedkoop. De truc is eigenlijk om goedkope alternatieven te vinden voor kaarten als Vindicate.

Verkrijgbaarheid kan soms een probleem zijn, zeker voor gewilde kaarten, maar dan is www.magiccardmarket.eu een aanrader (meestal vanuit Duitsland, dus er zijn verzendkosten).
Deathbringer liege idd €3,50
Mortify promo €0,50
Vindicate €9,00
en de rest 0,01 - 0,10 cent :)

Nooit vindicate gelezen :D .. Destroy PERMANENT.. Dus kan alles gewoon mollen, zelfs land o_o ..
Plaats reactie