Mono Green Elf/Creature deck hulp.

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Jun
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 9:45 pm

Mono Green Elf/Creature deck hulp.

Bericht door Jun »

Na 5 jaar niet meer gespeeld te hebben, ben ik, na aankoop van een Deckbuilders toolkit weer begonnen, en heb de smaak weer aardig te pakken.

Op het moment speel ik een Mono Green Elf / Bigass Creatures deck, waar zeer zeker nog heel veel aan verbeterd kan worden, im sure.

De bedoeling van het deck is mana rampen dmv Elves, die dan de grotere creatures ondersteunen.

Ik twijfel of ik naar mono green pure elves moet, of evt elf/zwart moet spelen, of dit deck in deze richting, met elves alleen als ondersteuning voort moet zetten.
Er zit op het moment weinig lijn/consistentie in het deck en dit wil ik graag verbeteren
Hieronder het deck ( let wel het is in elkaar gezet met voor mij beschikbare kaarten )

Elvish Visionary2x
Nantuko Disciple 1x
Wildheart Invoker 1x
Llanowar Elves 3x
Cudgel Troll 1x
Timbermaw Larva 1x
LEatherback Baloth 1x ( is deze kaart nu zo sterk of zit ik ernaast ? 4/5 voor 3 mana...)
Stampeding Rhino 1x
Nut Collector 1x
Elvish Archdruid 1x
Llanowar Elite 2x
Ironshell Beetle 2x
Nissa's Chosen 2x
Coiling Woodworm1x
Brawn 1x
Genesis 1x
Vastwoord Gorger 1x
Beacon Behemoth 1x
sylvan ranger 1x
River Boa 1x
Greenweaver Druid 1x

---

Savage Silhouette 1x
Giant Growth 1x
Groundswell 1x
Exoskeletal Armor 1x
Rites Of Spring 1x
Rampant Growth 3x
Grizzly Fate1x
Elephant Guide1x
Oakenform1x
Folk Medicine1x
Overrun 2x
Fog 2x

Dat was em.

Verder heb ik nog een paar vraagjes, ik heb laatst wat boosters gekocht, en hier zaten best leuke kaarten in. Ik heb vroeger alleen groen gespeeld, en op het moment trekken zwart en wit me ook wel, en blauw ook enigzins.

In ieder geval, in de boosters zaten wel wat leuke kaarten, ik heb alleen geen idee hoe zwarte of witte decks werken ( ben pas net weer 2 weken casual bezig met magic)

Wat zou ik met de volgende kaarten als "main cards" voor een deck kunnen bouwen:

wit:
Angelic Arbiter
Serra Ascendant
{c]Archon of redemption[/c]

ik zat zelf te denken aan een mono White Prevention/Lifegain deck

( denk aan: Ajani's Pridemate , Soul Warden , Angels Feather en Goldenglow Moth )

zou dit enigzins kunnen werken? ( alle suggesties zijn welkom uiteraard)

Verder wil ik ook graag iet met zwart doen, hiervoor kom ik echter wel veel kaarten tekort, dus dat word losse kaarten kopen, de enigste enigzins interressante zwarte kaarten die ik heb zijn:

Royal Assasin
Chainer, Master of dementia

bij voorbaat dank, en als eerder gezegd, alles suggesties zijn welkom ( voornamelijk over wat er mogelijk is met zwart... op de een of andere manier trekt die kleur me ineens...)
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Voor je elves:
Je hebt al 3 Llanowar Elves en 1 Elvish Archdruid. Daar zou je er beide 4 van in kunnen doen, ook zou je nog 4 Fyndhorn Elves erbij kunnen doen. Sommige hebben liever Wood Elves. Het zit dan wel goed met je mana ramp elfjes. Daarna ligt het er een beetje aan wat je wilt gaan doen. Je kan er grote groene beesten bijgooien of nog meer elves die elkaar aanvullen zoals Imperious Perfect en Jagged-Scar Archers etc. en Leatherback Baloth is inderdaad een efficiënte creature. Vaak kan je hem al in beurt 2 neerleggen en dan zitten de meeste nog met 2/2 poppetjes.
Eventueel zou je kunnen zoeken naar het elvish predation deck van lorwyn, lastig te krijgen maar heeft wel veel van je gewenste elfjes gok ik.

Magic2011 heeft een starterspack met zwart/witte angels. je zou hier misschien naar kunnen kijken voor je witte deck.
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
P_GraveDigger
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: di mei 18, 2010 8:23 am

Bericht door P_GraveDigger »

Ik heb dat zwart/witte starterpack gekocht, en er een wit deck van gemaakt. Bij mij zaten alle witte kaarten erin die Jun noemde erin met uitzondering van Goldenglow Moth. Ook zat bij mij Ajani's Mantra erin die ook helpt met lifegain.

Ik heb nog geen ervaring met dit deck aangezien ik het eerst uitprobeerde zoals het uit de verpakking kwam, maar dat werkte niet zo lekker. Dus heb ik het monowit gemaakt.

Ik kan de decklist wel posten als dat zou helpen.
Plaats reactie