vraagjes met betrekking tot de regels
Moderator: Admins & Moderators
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
vraagjes met betrekking tot de regels
oy,
waar ik nieuwsgierig naar was, weet iemand misschien het antwoord op een van de volgende vragen:
is het mogelijk met een willekeurig groen beest en een wild mongrel van de ceta of necra sanctuary de tweede (beste) ability te laten triggeren (door de mongrel van kleur te doen veranderen)?
hoeveel cloud of fearies heb je eigenlijk precies nodig voor een oneindige mana loop met equilibrium en aluren?
waarom zorgen een pendrel mist en een living lands of nature's revolt er voor dat alle beesten en landjes van je tegenstander kapot gaan tenzij hij een artifact of misschien enchantment mana-bron heeft?
zou je een fallen angel aan zichzelf kunnen sac-en?
voor de liefhebber: wat gebeurd er precies met een humility en een opalsence in het spel?
Op de eerste drie weet ik op zich met behoorlijke zekerheid het antwoord, over de een na laatste twijfel ik erg, en tja, die laatste, wat zal ik zeggen, die is voor de echte liefhebbers. Ik was hiermee vooral nieuwsgierig naar hoe goed anderen op dit forum op de hoogte zijn van de regels. Ik weet dat ik een redelijke kennis heb van de regels, maar voor judge kom ik echt niet in aanmerking of zo.
mazzel
pi
waar ik nieuwsgierig naar was, weet iemand misschien het antwoord op een van de volgende vragen:
is het mogelijk met een willekeurig groen beest en een wild mongrel van de ceta of necra sanctuary de tweede (beste) ability te laten triggeren (door de mongrel van kleur te doen veranderen)?
hoeveel cloud of fearies heb je eigenlijk precies nodig voor een oneindige mana loop met equilibrium en aluren?
waarom zorgen een pendrel mist en een living lands of nature's revolt er voor dat alle beesten en landjes van je tegenstander kapot gaan tenzij hij een artifact of misschien enchantment mana-bron heeft?
zou je een fallen angel aan zichzelf kunnen sac-en?
voor de liefhebber: wat gebeurd er precies met een humility en een opalsence in het spel?
Op de eerste drie weet ik op zich met behoorlijke zekerheid het antwoord, over de een na laatste twijfel ik erg, en tja, die laatste, wat zal ik zeggen, die is voor de echte liefhebbers. Ik was hiermee vooral nieuwsgierig naar hoe goed anderen op dit forum op de hoogte zijn van de regels. Ik weet dat ik een redelijke kennis heb van de regels, maar voor judge kom ik echt niet in aanmerking of zo.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- The Quizmaster
- Wizard
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Pendrell Mists:waarom zorgen een pendrel mist en een living lands of nature's revolt er voor dat alle beesten en landjes van je tegenstander kapot gaan tenzij hij een artifact of misschien enchantment mana-bron heeft?
Info: Color=Blue Type=Enchantment Cost=3U WL(R)
Text(WL+errata): All creatures have "At the beginning of your upkeep,
sacrifice this creature unless you pay {1}." [Oracle 1999/07/01]
Living Lands:
Info: Color=Green Type=Enchantment Cost=3G ABUR456(R)
Text(6th): All forests are 1/1 creatures that are still lands.
Living Lands is identical in effect to the Kormus Bell (except it
animates Forests instead of Swamps), so see its entry for rulings.
Heel simpel: Als je voor een beestje een upkeep cost moet betalen, mag je de ability's daarvan niet gebruiken, totdat de upkeep is betaald. Aangezien je Forests nu beestjes zijn, mag je ze pas activeren nadat de upkeep is betaald, maar dat kan je niet, want je mag hem niet tappen. Als je een andere mana source hebt (artifact) dan lukt het wel, want dan kan je de forests 1 voor 1 inschakelen.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
- The Quizmaster
- Wizard
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Aluren:hoeveel cloud of fearies heb je eigenlijk precies nodig voor een oneindige mana loop met equilibrium en aluren?
Info: Color=Green Type=Enchantment Cost=2GG TE(R)
Text(TE+errata): Any player may play creature cards with converted mana
cost {3} or less without paying their mana cost any time he or she could
play an instant. [Oracle 1999/05/01]
Cloud of Faeries:
Info: Color=Blue Type=Creature - Faerie Cost=1U UL(C)
Text(UL+errata): 1/1, Flying ; When ~this~ comes into play, if you played it from your hand, untap up to two lands. ; Cycling {2}.
[Oracle 1999/06/30]
The errata makes it so you only untap lands if it comes into play by being
cast from your hand. It does not untap lands if put into play as the
effect of a spell or ability, even if it is put into play from your hand.
[DCI Tournament Update 1999/03/01]
Equilibrium:
Info: Color=Blue Type=Enchantment Cost=1UU EX(R)/7(R)
Text(7th): Whenever you play a creature spell, you may pay {1}. If you do,
return target creature to its owner's hand.
You can pay for the triggered ability (see Rule A.4) once each time a
creature spell is played. [D'Angelo 1998/06/25]
Triggers when the spell is announced, which is before responses to that
spell can be announced, and always before the creature it triggers on is
put into play. You cannot use Equilibrium on the creature being played.
[D'Angelo 1999/06/01]
je gooit gratis een Cloud of Fearies in het spel, je kan je Equilibrium hier nog niet op gebruiken (zie Errata). Cast tweede, tapt 2 land, gebruikt Equilibrium op de eerste, 1 mana over, Cloud komt in spel, untapt 2 land, 1 mana over, daarna 2 etc.
Het antwoord: met twee van die beesten lukt het dus al.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Oy,
die kloppen beide quizmaster, gezien je naam verwachte ik wel dat je zou reageren, maar heb je misschien ook antwoord op de anderen?
mazzel
pi
die kloppen beide quizmaster, gezien je naam verwachte ik wel dat je zou reageren, maar heb je misschien ook antwoord op de anderen?
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- The Quizmaster
- Wizard
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: vraagjes met betrekking tot de regels
vraag: wat gebeurd er precies met een humility en een opalsence in het spel?
humility:All creatures loses all abilities and is a 1/1 creature(entchanment)
opalesence: Each other global entchantment is a creature with power and toughness each equal to its converted mana cost. its still an enchantment(enchantment)
1:Humility casten,alle creatures 1/1 no abilities
2:dan Opalesence , Humility word 4/4 maar bij Humility staat ALL creatures dus ook zichzelf..Bij Opalesence it's still an entchantment.
Humility is now a 1/1 creature that is still an entchantment.
kweet niet zeker is moeilijk .....
mzzls freak
humility:All creatures loses all abilities and is a 1/1 creature(entchanment)
opalesence: Each other global entchantment is a creature with power and toughness each equal to its converted mana cost. its still an enchantment(enchantment)
1:Humility casten,alle creatures 1/1 no abilities
2:dan Opalesence , Humility word 4/4 maar bij Humility staat ALL creatures dus ook zichzelf..Bij Opalesence it's still an entchantment.
Humility is now a 1/1 creature that is still an entchantment.
kweet niet zeker is moeilijk .....
mzzls freak
Twice and twice shall he be marked,
twice to live, and twice to die.
Once the heron, to set his path.
Twice the heron, to name him true.
Once the Dragon, for rememberance lost.
Twice the Dragon, for the price he must pay....
twice to live, and twice to die.
Once the heron, to set his path.
Twice the heron, to name him true.
Once the Dragon, for rememberance lost.
Twice the Dragon, for the price he must pay....
- KingFatass
- Wizard
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm
Pi,
En fallen angel kun je aan zichzelf saccen. De requirement voor de angel is om een ceature te saccen. En aangezien je eerst een creature kiest (de angel wijst zichzelf aan als cost) is hij te saccen.
Humility en opallesnesce. Ik denk dat de volgorde waarop je de enchantments speelt van belang is.
Een groen beest en mongrell (met color wash effect) triggeren de dubbel eeffecten van de sanctuary. Als de sanctuary triggered kun je reageren met fast effects. en dan gebruik jij je mongreel effect. Daarna check de santuary welke kleuren je hebt en ziet dat je een groen beest en een verkleurde mongrel hebt.
En fallen angel kun je aan zichzelf saccen. De requirement voor de angel is om een ceature te saccen. En aangezien je eerst een creature kiest (de angel wijst zichzelf aan als cost) is hij te saccen.
Humility en opallesnesce. Ik denk dat de volgorde waarop je de enchantments speelt van belang is.
Een groen beest en mongrell (met color wash effect) triggeren de dubbel eeffecten van de sanctuary. Als de sanctuary triggered kun je reageren met fast effects. en dan gebruik jij je mongreel effect. Daarna check de santuary welke kleuren je hebt en ziet dat je een groen beest en een verkleurde mongrel hebt.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
over de humility en opalescence: de volgorde van spelen maakt niet uit. volgens de errata die uitgegeven zijn maakt opalescence een creature van humility en humility een 1/1 beestje van zichzelf. check ook http://www.cs.vu.nl/~dskloet/magic/card.php3?id=3339 voor meer info