verdedigen
Moderator: Admins & Moderators
verdedigen
Als ik word aangevallen door een 6/4 en ik block met een 5/5 gaan bijde creatures naar de graveyard. En als ik word aangevallen met een 7/7 trample en ik block met 4 2/2 wolf tokens gaan 3 wolven dood. Maar wat gebeurt er dan met de 7/7 trample?
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
in het tweede geval is dat nog wel afhankelijk van hoe de damage verdeeld wordt, bij trample mag de aanvaller in principe kiezen om alle damae op 1 wolf te doen. Even aangenomen dat hij de logische optie kiest gaan er inderdaad 3 wolven dood en de 7/7 ook omdat die van elke wolf 2 schade krijgt.
mazzel
pi
in het tweede geval is dat nog wel afhankelijk van hoe de damage verdeeld wordt, bij trample mag de aanvaller in principe kiezen om alle damae op 1 wolf te doen. Even aangenomen dat hij de logische optie kiest gaan er inderdaad 3 wolven dood en de 7/7 ook omdat die van elke wolf 2 schade krijgt.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Klopt dit?pi schreef:Oy,
mazzel
pi
Ik bedoel hij moet toch eerst alle wolven dood hebben voordat hij bij de player terecht komt. Niet om vervelend te zijn, maar als ik deze ene zin lees lijkt het of hij ook 2 damage op de wolf mag doen en de andere 5 naar de player kan laten gaan.
2 damage is niet alle damage. Alle damage is 7. Dat is dus 7 damage op de wolf (en niks door op de speler). Het is NIET zo dat de wolf automatisch maar 2 krijgt en dat de rest door gaat op de speler.
Je moet minimaal lethal damage assignen (niet precies lethal damage, maar lethal damage of meer). Er kan een reden zijn waarom je meer dan 2 damage op een wolf wil assignen.
Dus je assignt minimaal 2 op de eerste wolf, als er wat overblijft, minimaal 2 op de tweede wolf, als er dan nog wat overblijft, minimaal 2 op de derde wolf, en als er dan nog wat overblijft, gaat er trample schade door naar de speler.
Je moet minimaal lethal damage assignen (niet precies lethal damage, maar lethal damage of meer). Er kan een reden zijn waarom je meer dan 2 damage op een wolf wil assignen.
Dus je assignt minimaal 2 op de eerste wolf, als er wat overblijft, minimaal 2 op de tweede wolf, als er dan nog wat overblijft, minimaal 2 op de derde wolf, en als er dan nog wat overblijft, gaat er trample schade door naar de speler.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!