Hoe komt het dat sinds het Alara-block, de meeste decks 3 kleuren draaien?
Nu speel ik pas sinds m10, maar het lijkt me dat een 3-kleuren deck voor Alara weinig animo had (toch zeker competitief).
Kom het door de triple landjes uit Alara, de 3-kleurige kaarten (zoals Broodmate Dragon) of mis ik helemaal iets?
Ik vind het zelf moeilijk om een deck op 3 kleuren te laten draaien, en Jund heeft vaak mana-problemen en moet vaak een mulligan nemen. Waarom is dit zo standaard ( ) geworden?
Wat ik nog vermeen is; sommige decks hebben het niet
nodig. Bijv. het Grixis Control deck, de enige reden waarom het "girxis" is, is vanwege Cruel Ultimatum.
Had dat deck niet beter gedraaid als;
Earthquake = Day of Judgment
Lightning Bolt = Witte removal (komaan, die is er genoeg)
Het rood niet nodig hebben, lijkt me juist een enorm pluspunt. Waarom is dit deck 3-kleuren?
Sinds Alara
Moderator: Admins & Moderators
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
je hebt het over type 2 specifiek? Het formaat is relatief langzaam en er zijn veel veel kleuren landjes beschikbaar? Wacht eens af wat het doet als alara block weg is.
mazzel
pi
je hebt het over type 2 specifiek? Het formaat is relatief langzaam en er zijn veel veel kleuren landjes beschikbaar? Wacht eens af wat het doet als alara block weg is.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
-
- Expert
ja wel grappig inderdaad,
ik speelde eigenlijk altijd 2 kleurig en heeel soms 1 kleurig en inderdaad speel ik +- sinds die set meerkleurig (meerdere keren 5 kleuren gedraait en draai nu blauw zwart groen, blauw omdat het blauw is en ik ben een controle freak, zwart omdat ik daarmee mijn draw zo heerlijk kan beinvloeden met bvb diablic tutor en dat doodt niet zo'n probleem meer is, en groen voor de mana (viridian joiner )
en idere keer dat ik kijk wat ik kan verbeteren stop ik er weer bijna wit in...
maargoed 50% van het deck is kleurloos 30% blauw en de rest zwart en groen maar met kaarten als trampoline expansion is de kans dat je de juiste kleur landjes trek ook flink gegroeit.
ik speelde eigenlijk altijd 2 kleurig en heeel soms 1 kleurig en inderdaad speel ik +- sinds die set meerkleurig (meerdere keren 5 kleuren gedraait en draai nu blauw zwart groen, blauw omdat het blauw is en ik ben een controle freak, zwart omdat ik daarmee mijn draw zo heerlijk kan beinvloeden met bvb diablic tutor en dat doodt niet zo'n probleem meer is, en groen voor de mana (viridian joiner )
en idere keer dat ik kijk wat ik kan verbeteren stop ik er weer bijna wit in...
maargoed 50% van het deck is kleurloos 30% blauw en de rest zwart en groen maar met kaarten als trampoline expansion is de kans dat je de juiste kleur landjes trek ook flink gegroeit.