deathtouch, deathtouch+trample
Moderator: Admins & Moderators
-
- Expert
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo jul 15, 2009 7:48 pm
- Locatie: Langedijk
deathtouch, deathtouch+trample
oke 2 vraagjes zou je bij deathtouch minder dan 1 dmg mogen doen (bijvoorbeeld met een 1/1 2 creatures slopen als de 1/1 deathtouch heeft? (ik ga er van uit van niet maar ik heb nergens een geschreven regel gevonden die stelt dat het minimum aantal 1 is
als je aanvalt met een 4/4 trample+deathtouch en deze word geblokt door een 3/3 hoeveel dmg moet er naar de 3/3 gaan vor je door mag gaan op de levens, 1 of 3?
ik zit ook nog sltijd een ebetje te emeren met prevent want dan ben je nietverplicht extra dmg te doen en kan de blokker dus overleven en kan er tegelijk dmg door gaan op levens toch?
wederom bijvoorbaad dank voor alle reacties
als je aanvalt met een 4/4 trample+deathtouch en deze word geblokt door een 3/3 hoeveel dmg moet er naar de 3/3 gaan vor je door mag gaan op de levens, 1 of 3?
ik zit ook nog sltijd een ebetje te emeren met prevent want dan ben je nietverplicht extra dmg te doen en kan de blokker dus overleven en kan er tegelijk dmg door gaan op levens toch?
wederom bijvoorbaad dank voor alle reacties
1) Deathtouch gaat af als je minimaal 1 damage doet. Met een 1/1 deathtouch kun je per definitie maar 1 creature slopen. 0 (nul) damage telt namelijk niet als damage doen.
2) Door de deathtouch hoef je inderdaad maar 1 damage te assignen aan het blockende creature en in dit geval gaat er dus 3 trample schade door op de speler.
3) Je hoeft inderdaad geen rekening met preventen of protection of wat dan ook te houden. Je assignt een hoeveelheid damage die lethal zou zijn, normaal gesproken. Dat er vervolgens een x aantal damage ge-prevent wordt, is niet relevant.
2) Door de deathtouch hoef je inderdaad maar 1 damage te assignen aan het blockende creature en in dit geval gaat er dus 3 trample schade door op de speler.
3) Je hoeft inderdaad geen rekening met preventen of protection of wat dan ook te houden. Je assignt een hoeveelheid damage die lethal zou zijn, normaal gesproken. Dat er vervolgens een x aantal damage ge-prevent wordt, is niet relevant.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
-
- Expert
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo jul 15, 2009 7:48 pm
- Locatie: Langedijk
107 - Numbers and Symbols
107.1 - The only numbers the Magic game uses are integers.
107.1a - You can't choose a fractional number, deal fractional damage, (...)
("Integers" zijn gehele getallen. En "fractional numbers" zijn komma-getallen.)
---
(Sommige kaarten uit Unhinged en Unglued vormen een uitzondering, maar die zijn sowieso niet tournament legal en die zondigen wel tegen meer spelregels.)
107.1 - The only numbers the Magic game uses are integers.
107.1a - You can't choose a fractional number, deal fractional damage, (...)
("Integers" zijn gehele getallen. En "fractional numbers" zijn komma-getallen.)
---
(Sommige kaarten uit Unhinged en Unglued vormen een uitzondering, maar die zijn sowieso niet tournament legal en die zondigen wel tegen meer spelregels.)
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Wat ik al zei...altx schreef:(...)
(Sommige kaarten uit Unhinged en Unglued vormen een uitzondering, maar die zijn sowieso niet tournament legal en die zondigen wel tegen meer spelregels.)
Overigens kun je hier lezen dat ze komma-getallen in Unhinged geïntroduceerd hebben:
http://www.wizards.com/magic/tcg/produc ... roductinfo
Maar dat staat verder helemaal los van de officiële spelregels.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
-
- Expert
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo jul 15, 2009 7:48 pm
- Locatie: Langedijk
haha ok bedankt dat zocht ik inderdaad, leuke de uitleg erbij maar als semi profecioneel programeur wist ik dat al wel xD xDaltx schreef:107 - Numbers and Symbols
107.1 - The only numbers the Magic game uses are integers.
107.1a - You can't choose a fractional number, deal fractional damage, (...)
("Integers" zijn gehele getallen. En "fractional numbers" zijn komma-getallen.)
---
(Sommige kaarten uit Unhinged en Unglued vormen een uitzondering, maar die zijn sowieso niet tournament legal en die zondigen wel tegen meer spelregels.)
Zijn best veel programmeurs die Magic spelen...GuardianGI schreef:(...)
haha ok bedankt dat zocht ik inderdaad, leuke de uitleg erbij maar als semi profecioneel programeur wist ik dat al wel xD xD
(Drie keer raden wat ik voor werk doe... )
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Oy,
zolang we geen stack overflows in magic hebben vind ik het best. Ik heb als programmeur gewerkt, nu als business information analyst met voornamelijk project management taken, maar mag graag een stukje proggen om wat tijd te besparen.
Btw Jibz, noemde je nou altx een smart ass?
mazzel
pi
zolang we geen stack overflows in magic hebben vind ik het best. Ik heb als programmeur gewerkt, nu als business information analyst met voornamelijk project management taken, maar mag graag een stukje proggen om wat tijd te besparen.
Btw Jibz, noemde je nou altx een smart ass?
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- Dragonheart
- Sorcerer
- Berichten: 2422
- Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer: