Iemand uit het spel bij een multiplayerspel

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Elvish Preshley
Adept

Iemand uit het spel bij een multiplayerspel

Bericht door Elvish Preshley »

Speelde vanmiddag een multiplayer potje en had wat twijfels wat betreft de regels. Denk dat ik het ondertussen al begrijp door regel 800.4a te lezen.
Maar ik plaats de situatie hier toch nog maar even...
800.4a. When a player leaves the game, all objects (see rule 109) owned by that player leave the game, all spells and abilities controlled by that player on the stack cease to exist, and any change-of-control effects which give that player control of any objects end. Then, if there are any objects still controlled by that player, those objects are exiled. This is not a state-based action. It happens as soon as the player leaves the game. If the player who left the game had priority at the time he or she left, priority passes to the next player in turn order who’s still in the game.
Het potje had 3 spelers A (dat was ik), B en C.

Speler B pakte met een Sower of Temptation de Vampire Nighthawk van speler C af.
Als speler C het spel verlaat, moet speler B de Vampire Nighthawk dan echt uit het spel halen? kortom de owner is dood maar de controller leeft nog. volgens de rule hierboven denk ik dat de creature weggaat, vind ik eigenlijk best jammer...

Verdwijnt de graveyard van speler C eigenlijk ook uit het spel als hij zelf het spel verlaat? Als ik de regel goed lees wel, zou ook wel jammer zijn...

Zoals ik al zei heb ik mijn vragen waarschijnlijk al beantwoord... :P :? [/quote]
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Ja, je hebt de juiste regel en yup, je vragen zijn al beantwoord :P
Elvish Preshley
Adept

Hm, toch wel handig zo'n regelboek :P
Begrijp wel dat het praktisch is in multiplayer dat degene die eruit ligt gewoon al zijn spullen bij elkaar kan rapen. Maar eigenlijk geef je iemand best veel macht. Je moet er altijd rekening mee houden dat iemand op ieder moment kan conceden en dat een van je trucjes dan niet doorgaat. "Whenever this creature deals damage to an opponent, you may draw a card" is leuk te voorkomen door een tegenstander die toch al dood zal gaan door je aanval.

Verder:
Als een speler dood is, is alles van hem ge-exiled? er gaan dus geen graveyard triggers af? "leave the game" doet me exile vermoeden.

Als de speler die doodgaat een Oblivion Ring had gebruikt, dan komt het ge-exilede object wel gewoon weer terug in het spel zoals op de kaart staat toch? Of bestaat oblivion ring dan niet eens meer waardoor zijn ability ook niet kan triggeren?
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Omdat er all objects (see rule 109) owned by that player leave the game staat lijkt me dat de leaves the battlefield ability van de Ring gewoon triggert...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Elvish Preshley
Adept

Dat leek mij dus ook :P
altx
Wizard

Bericht door altx »

Nee, helaas.
800.4c - If an object that would be owned by a player who has left the game would be created in any zone, it isn't created. If a triggered ability that would be controlled by a player who has left the game would be put onto the stack, it isn't put on the stack.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Elvish Preshley
Adept

ow wow, je kan dus al helemaal vervelend doen met conceden als iemand dreigt je oblivion rings te slopen :P
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

altx schreef:Nee, helaas.
800.4c - If an object that would be owned by a player who has left the game would be created in any zone, it isn't created. If a triggered ability that would be controlled by a player who has left the game would be put onto the stack, it isn't put on the stack.
Ja inderdaad die schakel miste ik... de oblivion ring is natuurlijk gecontrolled door de speler die het spel verlaat...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

er is natuurlijk geen verplichting om je hier aan te houden als de hele groep, en met name de speler in kwestie, het niet erg vindt. Multiplayer is heel erg casual uiteindelijk. De officiele regels zijn natuurlijk zoals hierboven en dit is ook zoals het al gespeeld wordt zo lang als ik me kan herrineren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie