veranderingen in multi color deck still need help

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
T!T4N
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za aug 28, 2010 3:57 pm

veranderingen in multi color deck still need help

Bericht door T!T4N »

heej iedereen, hier is het dan,het aangepast multi deck
ik wilde graag een u/w/g deck maken
met als doel, counteren, life gainen en wat sterkere creatures in kunnen zetten!
het liefst alleen vintage kaarten die niet duurder zijn dan 3€ each.
kaarten:

mana
5 forest
5 plains
7 island

2 elfhame palace
4 treva's ruins

spells
(heel veel enkele omdat ik nog niet echt weet welke nou t handigst is om meerdere keren aan te schaffen)
permanents
3wings of hope
1sunken hope
4armadillo cloak
1future sight
1web of inertia
1righteous cause
1yavimaya's embrace

non permanents
2explosive vegetation
1counterspell
3counsel of the soratami
1extract
1wash out(liefst 3x in deck hebben)
1winnow
1foil
1tangle
1counterspell

creatures:
2rooting kavu
1thicket elemental
2benalish emissary
1treva, the renewer
1steel leaf paladin
2angel of mercy
2living airship
1mystic snake
1arcanis the omnipotent
2silver drake

hierbij de update van hoe het met het deck staat, ben er gaande weg achter gekomen dat ik de kicker ability van de benalish emissary best leuk vind, zat dus ook een beetje te zoeken naar praktische kaartjes in combinatie daarmee, zoals silver drake ''return target~~ owners hand''
manascrew heb ik nog zelden meegemaakt in dit deck, wat ik eigelijk best gek vind aangezien je bij redelijk veel multicolor decks daar toch veel last van zou moeten hebben!


ALS IEMAND NOG WASH OUT HEEFT!
en zin heeft deze te ruilen/verkopen msg me ff aub :$
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

normaal gebruik je U als afkorting voor blauw en B voor zwart. Anders doen zorgt voor verwarring ;).

Ik zou eerst eens goed naar de verdeling van je kleuren kijken. Je hebt bijna een 1:1:1 verdeling van de basics over je kleuren. Daarnaast zie ik meerdere kaarten die meerdere mana van een specifieke kleur nodig hebben. Mana screw is bijna zeker te verwachten. Het is veel handiger om een hoofdkleur te kiezen en eventuele andere kleuren minder te spelen, zeker als je budget beperkt is en je alleen toegang hebt tot basics.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
T!T4N
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za aug 28, 2010 3:57 pm

Bericht door T!T4N »

ok nou dan ga ik denk ik voor U aangezien een paar permanents meer dan 1 island kosten,
maar als je meer zo'n main kleur hebt, is de kans dat ik G/W voor armadillo cloak krijg toch VEEL kleiner of valt dat best mee?
want die kaart wil ik er ook echt in hebben!!! :$
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Je kan Touch of Brilliance al direct vervangen door Divination of Counsel of the Soratami. Hoewel Mind Spring mss een betere optie is.

Ik zou zelf Stream of Life en Folk Medicine eruit halen. Ik ben het volledig met Pi eens, je stevent op mana-screw af. Maar je speelt groen, dus je kan voornamelijk groen spelen en dan kaarten als Harrow of Cultivate spelen.
T!T4N
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za aug 28, 2010 3:57 pm

Bericht door T!T4N »

dus 4 cultivate ipv de explosive vegetations doen?
ik was vergeten die sulam djinn nog uit t creature lijstje te halen, ik WIL namelijk dat groen niet de main kleur is/word :$!
ik zal touch of brilliance denk k idd maar vervangen voor counsel of the soratami:) ziet er net wat zonniger uit qua converted mana cost XD

zou t trouwens, denken jullie, verstandig zijn om meer sunken hope erin te doen evenals nog 2 benalish emissary?
Plaats reactie