Hallo iedereen

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Smitjuuh
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 02, 2010 9:35 pm
Locatie: Almere

Hallo iedereen

Bericht door Smitjuuh »

Ik heb ooit een set kaarten gekregen, maar heb hier verder nooit iets mee gedaan.

nu wil ik het spel echt leren en tevens met kaarten spelen, maar ik woon in almere en ik weet hier niemand die ook dit spel speelt..

ik ga weer kaarten kopen en zou graag van mensen horen die ook spelen en in de buurt van almere wonen..

Voor alle duidelijkheid ik ben dus een nieuwkomer, ik heb de regels gelezen en de tutorial gespeelt dus ik ken de basis..


hebben jullie ook tips hoe ik het beste kan beginnen, dus wat moet ik kopen? een core set, deck builders toolkit of een fat pack ofzo??

ik zou het graag horen,

Gr, M.Smit
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi Smitjuuh,

Welkom!

Ik denk dat je het beste waar voor je geld krijgt als je een kleine verzameling overneemt van iemand die stopt. Alternatief is zoiets als dit:
http://manamaze.com/en/products/product530

Als beginner heb je vaak meer aan kwantiteit dan kwaliteit en 3000 kaarten voor 25 euro is zeer goed wat dat betreft. Later kun je dan eventueel wat specifieker kaarten toevoegen door bepaalde sets te kopen of door losse aanschaf. Mogelijk wil je er wat landjes sets bijnemen.

Ik kom zelf uit Amsterdam, kom helaas niet in de buurt van Almere. Misschien iemand anders wel?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Smitjuuh
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 02, 2010 9:35 pm
Locatie: Almere

Bericht door Smitjuuh »

Dank je pi,

Amsterdam is ook niet ver weg dus dat is te doen, ik las ook ergens iets over "cafe de 2 klaveren" is dit ook iets voor beginners of alleen voor gevorderde?

en kan je ook bijv. 3 standaard decks kopen zoals ze bij bol.com verkopen of is dit zonde van je geld?

Ik had in vorige posts van jou (ja ik weet het, wel lezen niet reageren :S) die website ook al gezien maar is die 100% te vertrouwen ik ken hem natuurlijk nog niet.

Gr, M.Smit
Gebruikersavatar
MadHead
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: do sep 02, 2010 3:09 pm

Bericht door MadHead »

even heel erg offtopic:
Qoute van pi:
"Hoi Smitjuuh,
Welkom!"
das weer een andere groet dan dat "oy" :p
ik kom btw ook uit amsterdam(diemen officieel)
ontopic: welke set bedoel je?
dat van die 3000 kaarten zou ik zeker doen(als de site betrouwbaar is)

MadHead
^
l
l
l
De post staat daar;)
Gebruikersavatar
Smitjuuh
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 02, 2010 9:35 pm
Locatie: Almere

Bericht door Smitjuuh »

Hallo MadHeas

ik wist niet of ik daar heen mocht linken, maar deze zet bedoel ik:
http://www.bol.com/nl/p/speelgoed/magic ... index.html

ik hoor het graag..

Gr.M.Smit
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dat hangt er vanaf wat je ermee gaat doen. De kaarten zijn net te oud om als basis gebruikt te worden voor een toernooiwaardig deck (meestal wordt er standard gespeeld en daar roteert binnen nu en een maand het shards-block uit). Ik denk niet dat het perse een slechte aanschaf is. De tip van Pi lijkt me echter beter. Manamaze is een betrouwbare site. De site wordt gerund door Sven Dijt. Dit is in Nederland een zeer bekende magicspeler die toevallig ook nog eens qua uiterlijk erg veel op mij lijkt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

plus, hij zit in Amsterdam, als je zenden te duur of een te groot risico vindt kun je altijd ophalen. Ikzelf heb wel eens gehad met manamaze dat er iets mis ging met een bestelling, maar dat is uitzondering. Ik koop er nog steeds af en toe.

2 klaveren trekt zowel beginners als gevorderden. Normaal draften ze er en dan heb je 3 tafels waarover je verdeeld wordt aan de hand van je ervaring. Meestal is het er wel gezellig, je kan er best lekker eten en er komen vrij veel magiccers op af. Ik woon er zelf net te ver vandaan om er heen te gaan als ik de volgende dag moet werken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie