vraagje over divinity counters

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

GeraertsB
Advanced

vraagje over divinity counters

Bericht door GeraertsB »

Misschien een domme vraag, maar kan ik een divinity counter zomaar verwijderen of dient dit te gebeuren met een activated ability of spell ?

Als ik deze zomaar mag wegnemen, dan neem ik aan dat dit enkel is in je eigen beurt ??

Ben namelijk een nieuw deck aan het samenstellen in combinatie met de Myojin of Life's Web en enkele eldrazi.

Mvg Bert
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Nee, die mag je niet zomaar wegnemen. Dan heb je iets nodig dat zegt dat je ze mag verwijderen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

meer een vreemde vraag dan een domme vraag. Begrijp ik het goed dat je wil weten of je in je eigen main phase op een creature zonder abilities met een divinity counter erop. Zomaar uit het niets die counter mag removen? Nee. Je hebt hiervoor wel een spell of ability nodig, zoals leech bonder of zoals je al zij de Myojin.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Maar je hebt geluk.
Het verwijderen van de Divinity counter op Myojin of Life's Web is een cost, waarna je een ability activeert.
Ik zal de regelgeving even weglaten, maar

De divinity counter van je Myojin mag je er op elk gewenst moment afhalen.
GeraertsB
Advanced

Bericht door GeraertsB »

Bedankt voor jullie reactie.

Ik ben van plan om deze dan te verwijderen met Clockspinning. Dit omdat ik hem dan voor mijn eigen beurt kan spelen. Ik neem aan dat, aangezien er niet specifiek vermeld wordt welke counter het moet zijn, dat ik ook een divinity counter kan verwijderen hiermee ?

Mvg Bert
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarom zou je de counter van je eigen Myojin willen verwijderen? Het is toch juist goed dat die er op ligt?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
GeraertsB
Advanced

Bericht door GeraertsB »

Bedoeling is uiteindelijk om de ability "put any nr of creatures into play" ;-)

En zeker aangezien ik deze in multiplayer voor mijn beurt kan spelen. Het enige nadeel is dat het "put into play" en niet "cast" is.

Bovendien kan ik met de clockspinning er eerst een nieuwe counter opzetten en deze daarna terug verwijderen (buyback) op die manier blijft de Myojin indestructable. :-)

Als backup heb ik dan nog de Medicine Runner.

Mvg Bert
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

juist... je snapt het niet helemaal denk ik.
Er staat "Remove a divinity counter from myojin of life's web: put any...". Dit is een gebiedende wijs en bovendien een cost. Dit mag je gewoon uit jezelf doen! Jouw trucje zou opgaan als er gestaan had "Whenever a divinity counter is removed from Myojin of life's web, put any..." en dan de rest. Een ability mag je, indien anders vermeld, op elk moment spelen. Als er in de cost staat dat je iets moet sacrificen of in dit geval een counter eraf moet halen, kun je dat gewoon doen, je hoeft niet eerst een kaart te spelen die je in staat stelt de counter te verwijderen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Hmmm. Geen van de genoemde opties kan een Divinity counter op een Myojin leggen. Voor zover ik weet is er maar 1 mogelijkheid om die erop te krijgen: de myojin hard-casten.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

@ dragonheart: Met clockspinning kun je toch wel een extra divinity counter erop leggen, aangenomen dat die er nog op ligt? Maar daar gaat het hem volgens mij nog niet om.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Ik snap eindelijk je oorspronkelijke vraag... denk ik...

Je bedoelt of je op elk willekeurig moment een activated ability mag spelen en daar de cost voor betalen?

Wel, activated abilities gaan in principe op instant speed. Dus ja (als je priority hebt).

Of je nu als cost een divinity counter moet verwijderen of je moet een bepaalde hoeveelheid mana betalen. Same difference.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Jibz schreef:@ dragonheart: Met clockspinning kun je toch wel een extra divinity counter erop leggen, aangenomen dat die er nog op ligt? Maar daar gaat het hem volgens mij nog niet om.
Dat kan. Er werd echter ergens gezegd dat hij Myojins in play ging leggen zonder ze te spelen. Dan krijgen die geen Divinity Counters. Bij mijn weten is het dan ook onmogelijk om die er daarna nog op te krijgen.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Dragonheart schreef:
Jibz schreef:@ dragonheart: Met clockspinning kun je toch wel een extra divinity counter erop leggen, aangenomen dat die er nog op ligt? Maar daar gaat het hem volgens mij nog niet om.
Dat kan. Er werd echter ergens gezegd dat hij Myojins in play ging leggen zonder ze te spelen. Dan krijgen die geen Divinity Counters. Bij mijn weten is het dan ook onmogelijk om die er daarna nog op te krijgen.
Volgens mij bedoelde hij de ability van Myojin of Life's Web om daarmee Eldrazi in het spel te brengen.

Maar succes met het hardcasten van Myojin dus. ;)

Dragonheart schreef:Hmmm. Geen van de genoemde opties kan een Divinity counter op een Myojin leggen. Voor zover ik weet is er maar 1 mogelijkheid om die erop te krijgen: de myojin hard-casten.
Of That Which Was Taken.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
GeraertsB
Advanced

Bericht door GeraertsB »

Mijn oorspronkelijke bedoeling was inderdaad om de Myojins te hardcasten en daarna door de divinity counter eraf te halen, enkele eldrazi in het spel te brengen. Mijn excuses als mijn vraag slecht geïnformeerd was. ;-)

Daardoor vroeg ik ook of ik die divinity counter er gewoon zelf mag afhalen, zonder spell of extra ability. Daarop is het antwoord dus ja ?? Dus ik mag gewoon zelf in mijn beurt beslissen om die divinity counter er zo te halen om vervolgens enkele creatures van mijn hand in het spel te brengen.

Enkel het hardcasten van de myojin zal een probleem worden, maar daarbij kan "jhoira of the ghitu" waarschijnlijk wel helpen. Ofwel een fast mana deck (elf). Multiplayer geeft me namelijk iets meer tijd om mana op te bouwen dan een one-on-one game.

grtz
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ja, maar je hoeft het zelfs niet in je eigen beurt te doen, de ability werkt op isntant speed, dus die creatures mag je ook op instant speed in het spel leggen.

mazzel

pi

p.s. altx, je was me voor met de that which was taken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie