Draft toernooi hulp

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
BanzaiCopter
Adept

Draft toernooi hulp

Bericht door BanzaiCopter »

Hey hey,

Ik wil zéér spoedig een draft toernooi organiseren. Er komen ook veel beginners. Nu vraag ik me af hoe ik het beste de prijzen kan doen.

Mijn laatste draft toernooi deden we alles verdelen. Alle rares op de tafel. Nr 1 pakte als eerste een rare, nr 2 een andere rare etc..

Ik vond het persoonlijk niet zo fijn. Verder is mij verteld. Vraag 12,50 Eu p.p. Koop een boosterbox. Nr 1 krijgt 5 boosters, nr 2 3, nr 3/4 allebei 2. Dit vond ik op zich ook wel een goed idee.

Zijn er nog meer?
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Er zijn 3 "varianten" die vaak gebruikt worden:

1) Koop een doos, gebruik 24 (8x3) boosters om met 8 man te draften en gebruikt de overige boosters als prijs. Gebruikelijke prijsverdeling hierbij is 8-4 of 4-3-2-2.
Voordeel:
- Iedereen houdt wat hij heeft.
- Een 8-mans draft is precies 1 doos.
Nadeel:
- Relatief duur omdat je naast de boosters om te draften, boosters voor de prijzen nodig hebt.
- Lastiger indien mensen eigen boosters willen gebruiken.
- Het kan gebeuren dat mensen tijdens het draften al voor "value" gaan ipv een goed deck. Dit kan de draft negatief beinvloeden.

2) Draften met 3 booster per persoon. Iedereen houdt wat hij/zij open maakt.
Voordeel:
- Relatief goedkoop omdat maar 3 boosters per persoon nodig zijn.
Nadeel:
- Wederom kan het draftproces door vooral dure kaarten te draften negatief beinvloed worden.

3) Daften met 3 boosters per persoon. Aan het einde de rares verdelen naar plaats op de ranglijst.
Voordeel:
- Relatief goedkoop.
- Iedereen draft het beste deck omdat draften voor "value" nagenoeg zinloos is.
Nadeel:
- Spelers die nooit winnen, hebben na verloop van tijd relatief waardeloze rares.

In die derde variant kun je nog variatie aanbrengen door na de eerste verdeelronde van laatste naar eerste te gaan ipv steeds van eerste naar laatste.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

persoonlijk koop ik een doos, deel de doosprijs door aantal deelnemers en kijk hoe ik uit kom kwa boosters. Bv bij 6 deelnemers geef ik waarschijnlijk iedereen nog 2 boosters en gebruik ik er slechts 6 voor prijzen en bij 8 krijgen ze 1 extra booster en de rest (4) voor prijzen. Zou krijgen ze wat meer waar voor hun geld, ook als ze het neit goed doen. De extra booster(s) mogen ze natuurlijk niet in hun deck gebruiken.

Ik heb zelf een grondige hekel aan de kaarten aan het eind verdelen. Ik raak namelijk gehecht aan specifieke kaarten in mijn draft decks en vind niets zo irritant als die dan weer inleveren. Ook kost het opnieuw verdelen van de kaarten tijd.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie