kaartvoordeel in multiplayer
Moderator: Admins & Moderators
kaartvoordeel in multiplayer
Ik heb altijd begrepen dat wanneer je speelt in multiplayer het geen voordeel is dat je bijvoorbeeld met een Ingenious thief de hand mag zien van een van je tegenstanders. Maar zou iemand dit kunnen verklaren hoe dit nu precies zit? Heb ik het goed begrepen of zit ik er naast.
Hokahey - Today is a good day to die
- Dragonheart
- Sorcerer
- Berichten: 2422
- Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Kaartvoordeel is het verkrijgen van extra kaarten tov je tegenstander. Dit kan door echt meer kaarten te trekken, je tegenstander kaarten weg te laten gooien, meerdere kaarten te beantwoorden met 1 kaart en zo zijn er vast nog een paar mogelijkheden. Extra informatie over de hand van je tegenstander levert je geen kaarten op. Even wat voorbeelden:
Jij speelt Concentrate. Je trekt dus 3 kaarten en dit kost je 1 kaart. Dit is een kaartvoordeel van 2 (+2).
Jij speelt Mind Rot. Je gebruikt 1 kaart en je tegenstander gooit er 2 weg. Dit is een kaartvoordeel van 1 (+1).
Jij speelt Wrath of God. Je gebruikt 1 kaart en er gaan 4 beesten van je tegenstander dood terwijl er van jou niks sterft (getallen uit mijn duim gezogen voor het voorbeeld). Dit is een kaartvoordeel van 3 (+3).
Jij speelt Telepathy. Dit kost je 1 kaart. Je kent nu de inhoud van de hand van je tegenstander. Hierdoor is het mogelijk om betere beslissingen te maken. Maar: het kost je 1 kaart om dit te doen en levert je geen kaarten op ter compensatie. Dit is een kaartnadeel van 1 (-1).
Ingenious Thief is in zekere zin hetzelfde als Telepathy. Je krijgt echter wel een 1/1. Daarom is dit geen nadeel. Je moet je natuurlijk wel afvragen of een 1/1 relevant genoeg is. Het antwoord is waarschijnlijk nee.
Jij speelt Concentrate. Je trekt dus 3 kaarten en dit kost je 1 kaart. Dit is een kaartvoordeel van 2 (+2).
Jij speelt Mind Rot. Je gebruikt 1 kaart en je tegenstander gooit er 2 weg. Dit is een kaartvoordeel van 1 (+1).
Jij speelt Wrath of God. Je gebruikt 1 kaart en er gaan 4 beesten van je tegenstander dood terwijl er van jou niks sterft (getallen uit mijn duim gezogen voor het voorbeeld). Dit is een kaartvoordeel van 3 (+3).
Jij speelt Telepathy. Dit kost je 1 kaart. Je kent nu de inhoud van de hand van je tegenstander. Hierdoor is het mogelijk om betere beslissingen te maken. Maar: het kost je 1 kaart om dit te doen en levert je geen kaarten op ter compensatie. Dit is een kaartnadeel van 1 (-1).
Ingenious Thief is in zekere zin hetzelfde als Telepathy. Je krijgt echter wel een 1/1. Daarom is dit geen nadeel. Je moet je natuurlijk wel afvragen of een 1/1 relevant genoeg is. Het antwoord is waarschijnlijk nee.
Voornamelijk zijn 1-op-1 antwoorden in multiplayer niet zo handig (als dit al een antwoord op iets is... ). Je hebt nog meer tegenstanders.
En daarbij zal die tegenstander ook wel zoiets hebben, van "waarom kijk je precies in mijn hand?", dus vestig je zijn aandacht op jou. En dat is in multiplayer ook niet altijd even handig.
En daarbij zal die tegenstander ook wel zoiets hebben, van "waarom kijk je precies in mijn hand?", dus vestig je zijn aandacht op jou. En dat is in multiplayer ook niet altijd even handig.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
- Dragonheart
- Sorcerer
- Berichten: 2422
- Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Het heeft een klein voordeel. Hoe meer kennis, hoe beter je beslissingen. De vraag is of dit voldoende is om een dergelijk effect te spelen. Ik denk dat het antwoord "nee" is.Paraic schreef:Okee kaartvoordeel begrijp ik nu. Maar het heeft toch geen voordeel om in multiplayer in een van je tegenstanders zijn hand te kijken? Misschien wel een beetje misleidende titel van het topic.
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Oy,
ten eerste, deze kaart doet echt te weinig voor ultiplayer. In 1:1 is het eigenlijk al niet echt de moeite om een kaart te besteden aan weten wat in je tegenstanders hand zit, namelijk des te beter je wordt, des te beter je dat kunt voorspellen uit wat hij doet en heeft. In dat geval heb je niet zo'n kaart nodig en kun je die dus beter anders gebruiken.
In multiplayer wordt dit alleen maar erger. Behalve dat je dus maar de info over 1 tegenstander hebt trek je ook nog aandacht zoals gezegd.
Om terug te komen op de stelling of card advantage in multiplayer uberhaupt handig is, ja, dat is het. Punt is dat in multiplayer jij 1 kaart pakt voor elke X die je tegenstanders pakken (waar X het aantal spelers is zonder jou). Je hebt dus al een achterstand vanaf het begin. Resultaat is dat als je 1:1 antwoorden speelt je snel meer problemen hebt dan antwoorden. Kaarten die wel meerdere raken helpen je dit voorkomen.
Ik realiseer me dat deze X tegenstanders niet al die kaarten tegen jou gaan gebruiken. Maar, als jij goed bezig bent zul je steeds meer negatieve aandacht trekken. Des te beter jij en je deck het dus doen, des te meer gaat bovenstaande redenatie dus op. Logischerwijs probeer je het goed te doen, dus is bovenstaande relevant.
Een multiplayer taktiek is proberen de anderen te overtuigen dan een andere persoon beter gaat dan jij, of alternatief, om te zorgen dat er altijd 1 persoon inderdaad echt beter gaat. In multiplayer wil je je kop echt niet boven het maaiveld uitsteken.
mazzel
pi
ten eerste, deze kaart doet echt te weinig voor ultiplayer. In 1:1 is het eigenlijk al niet echt de moeite om een kaart te besteden aan weten wat in je tegenstanders hand zit, namelijk des te beter je wordt, des te beter je dat kunt voorspellen uit wat hij doet en heeft. In dat geval heb je niet zo'n kaart nodig en kun je die dus beter anders gebruiken.
In multiplayer wordt dit alleen maar erger. Behalve dat je dus maar de info over 1 tegenstander hebt trek je ook nog aandacht zoals gezegd.
Om terug te komen op de stelling of card advantage in multiplayer uberhaupt handig is, ja, dat is het. Punt is dat in multiplayer jij 1 kaart pakt voor elke X die je tegenstanders pakken (waar X het aantal spelers is zonder jou). Je hebt dus al een achterstand vanaf het begin. Resultaat is dat als je 1:1 antwoorden speelt je snel meer problemen hebt dan antwoorden. Kaarten die wel meerdere raken helpen je dit voorkomen.
Ik realiseer me dat deze X tegenstanders niet al die kaarten tegen jou gaan gebruiken. Maar, als jij goed bezig bent zul je steeds meer negatieve aandacht trekken. Des te beter jij en je deck het dus doen, des te meer gaat bovenstaande redenatie dus op. Logischerwijs probeer je het goed te doen, dus is bovenstaande relevant.
Een multiplayer taktiek is proberen de anderen te overtuigen dan een andere persoon beter gaat dan jij, of alternatief, om te zorgen dat er altijd 1 persoon inderdaad echt beter gaat. In multiplayer wil je je kop echt niet boven het maaiveld uitsteken.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.