Een beest 4/3 van de tegenstander valt aan tegen mijn 3/3 beest. Allebei dood, zou je zeggen.
Kan mijn tegenstander nu dit beest (dat onderweg is naar zijn graveyard) nog terugsturen naar "de top of his deck". Hij heeft nl. ook een 1/1 beestje liggen dat voor 1 mana (en tappen) deze mogelijkheid heeft.
Er zijn m.i. twee mogelijkheden (waarbij ik denk dat de laatste mogelijkheid korrekt is):
-Beide beesten zijn dood en zijn beest gaat (na het damage-dealen) naar zijn library.'
-Beide beesten blijven leven, want je kunt geen beest dat onderweg naar de graveyard is naar je library sturen. Dus moet het vóór het damage dealen. Beide beesten krijgen dan geen damage en blijven leven.
back to the top of your library...
Moderator: Admins & Moderators
back to the top of your library...
Played not for a long time, but is's still a nice game!
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
vroeger kon dit, nu niet meer. Nu doe je of damage, of je redt je beest, maar nooit beide (tenzij jouw beest door first strike eerst damage doet natuurlijk).
Deze verandering is met M10 doorgevoerd, het kan zijn dat je tegenstander niet bekend is met deze update?
mazzel
pi
vroeger kon dit, nu niet meer. Nu doe je of damage, of je redt je beest, maar nooit beide (tenzij jouw beest door first strike eerst damage doet natuurlijk).
Deze verandering is met M10 doorgevoerd, het kan zijn dat je tegenstander niet bekend is met deze update?
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Hoi,
Zes jaar geleden heb ik het voor het laatst gespeeld. Met de kennis van toen zijn we nu weer gaan spelen. Maar ook al mocht het toen wel, mijn gevoel zij dat het niet klopte. Ik heb ooit zoiets gehoord: een beest dat onderweg is naar de graveyard, kun je niet target-ten met spells.
Maar bedankt voor je uitleg.
Gr. Jorg
Zes jaar geleden heb ik het voor het laatst gespeeld. Met de kennis van toen zijn we nu weer gaan spelen. Maar ook al mocht het toen wel, mijn gevoel zij dat het niet klopte. Ik heb ooit zoiets gehoord: een beest dat onderweg is naar de graveyard, kun je niet target-ten met spells.
Maar bedankt voor je uitleg.
Gr. Jorg
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Als een creature daadwerkelijk al lethal damage gehad heeft, dan ben je inderdaad altijd te laat. Vroeger ook.
Maar toen ging de combat damage nog op de stack, dus kreeg je nog wel priority op het moment dat je wist dat het creature dood zou gaan, maar nog niet daadwerkelijk dood was.
Vergelijk met een Lightning Bolt op een 3/3. Als je die laat resolven, ben je ook te laat, maar je kunt natuurlijk nog wel reageren op de Bolt.
Maar voor combat damage gaat dat dus niet meer op.
Maar toen ging de combat damage nog op de stack, dus kreeg je nog wel priority op het moment dat je wist dat het creature dood zou gaan, maar nog niet daadwerkelijk dood was.
Vergelijk met een Lightning Bolt op een 3/3. Als je die laat resolven, ben je ook te laat, maar je kunt natuurlijk nog wel reageren op de Bolt.
Maar voor combat damage gaat dat dus niet meer op.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!