wat krijg je?

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Roan94
Advanced
Berichten: 14
Lid geworden op: za sep 25, 2010 6:11 pm

wat krijg je?

Bericht door Roan94 »

als ik bijvoorbeeld van iemand win heb ik dan recht om een kaart te krijgen of niet? en als ik verlies moet ik dan een kaart inleveren?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Dat zijn regels die je van tevoren afspreekt als je casual speelt. Ik denk niet dat hier officiele regels voor bestaan. Voor toernooien zouden die er natuurlijk wel kunnen zijn.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Wat je noemt lijkt op het ouderwetse "ante" (beide spelers zetten een kaart in en de winnaar mag beide ingezette kaarten houden).

Tegenwoordig is dit niet echt gebruikelijk.
Je wint en dat is het.
Voor officiële potjes krijg je dan punten, je kan dan bijhouden hoe vaak en van wie je gewonnen hebt. (zelf overigens geen ervaring mee). werkt via het wizards play network, DCI nummers. Zou iemand anders even moeten vertellen :)

Als je om kaarten wilt spelen zou ik boosters als inzet gebruiken.
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Bericht door Donnie Darko »

Ik deed het met casual play nog wel eens, maar dan bijv. als ik en mijn tegenstander allebei een kaart van de ander wilde hebben. Niet ruilen maar inzetten als prijs. Maakt het potje toch spannender :)
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bij proto is het normaal:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=1986

Verder wordt er bijna nooit meer om ante gespeeld. Wizards ontmoedigd het ook actief om geen gok spel imago te krijgen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie