Nieuwe template

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Nieuwe template

Bericht door The Quizmaster »

Zoals waarschijnlijk al wel bekend, wordt op dit moment druk gewerkt aan een nieuw template..

Op dit moment ben ik zover, dat ik een basis-opzet heb waarin alle kleuren zijn gedefinieerd en een eerste poging is gedaan tot een banner en icoontjes (nog niet allemaal, staat voor deze week op de to-do-list).

Van jullie graag feedback over het template an sich (kleurgebruik, vormgeving, banner, ...).

Er zijn op dit moment nog veel dingetjes die niet helemaal werken, of nog niet gestyled zijn. Kijk dus niet vreemd op als je nog foutjes tegenkomt.

Mocht je een bug tegenkomen, dan kan je deze ook hier melden. Geef daarbij graag duidelijk aan op welke pagina (forumoverzicht, topicoverzicht of topicposts, ...) en welke browser je gebruikt (incl versie!) en wat de bug precies is (evt icm screenshot).

Andere opmerkingen, suggesties e.d. zijn ook altijd welkom.

Edit:
Voor degenen die het nog niet wisten: Nieuwe forumlayout staat hier
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

FF: 2.0.0.20
IE: 8.0.6001.18975
IE + Maxthon: 8.0.6001.18975 + 2.5.15.1000 UNICODE

Allemaal onder Windows Vista Ultimate.

- zoals gezegd via msn, de witte balk bovenaan gaat mis in alle 3, hoewel op verschillende manier, bij de IE varianten gaat de text door de search box heen, bij FF lijkt de search box de bovenste paar pixels van de text er onder te laten verdwijnen..
- in IE met Maxthon uitbreiding heb ik af en toe dat de eerste paar posts van een topic witte achtergrond hebben, een refresh zorgt wel voor kleur, ook wachten lijkt te helpen.
- op de index zit links een kopje voor een subforum groep. deze staat mooi in het midden, topics, posts en last post zitten wat naar onder op de valign en lijken een ander font te gebruiken. Dit gaat op voor alle 3 de varianten die ik check
- zelfde als hierboven gaat ook op voor de subforums.
- de IE varianten hebben een grijze balk tussen de new topic button en de donker gekleurde header er onder, FF heeft dit niet.
- als ik in een subforum zit te kijken dan zie ik onderaan 2 donkere balken, de bovenste van de 2 heeft een pijl omhoog en een checkmark, met er tussen een link, meer naar rechts staat nog meer. De links zijn alleen te zien als je er overheen gaat. IE varianten missen dit alles.

Screenshots kan ik maken wanneer nodig.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Is iedereen bang om iets te posten ofzo? :P
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

De opzet ziet er goed uit :D
- Er zijn inderdaad de nodige schoonheidsfoutjes zoals pi al aangeeft. Zal vooral door floating elementen komen in je css gok ik.

- De taal staat op engels, kon je niet de prosilver nederlands versie als basis gebruiken? (zie phpbb.nl). Snap het engels ook wel, maar het nederlandse karakter van deze site is juist de leuke toevoeging.

- de cardtags werken niet meer omdat de javascript/css etc daarvoor nu niet in de header staat.

- Er mag nog wel een extra magic tintje in. Alleen de myr rechtsboven suggereert iets met magic. logo komt nog begreep ik? de 5 mana symbolen mogen anders wel terugkomen Afbeelding

Verder zou ik er niet heel veel meer aan doen, het is nu lekker ruim en overzichtelijk :)
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zolang we aan het testen zijn ga ik niet elke keer de boel aanpassen zodat de plaatjes getoond worden. De card tags zelf werken wel. Op dezelfde manier ga ik niet aan de taal zitten tot we wat verder zijn. Dit is maar de test versie en deze toont nu de style :).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Je zou ook rekening moeten houden dat de plaatjes in een bepaalde taal map moeten komen, templates hebben ook een vertaalmap.

Dat ander begrijp ik, maar uiteindelijk moet dat dus ook in deze stylecode moeten komen te staan :)

Verder staat er een admin knop in het menu als ik inlog (permisions).
Hij linkt niet naar de admin page, maar je kan deze simpel verbergen met een If statement.
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Denk dat The Quizmaster dat handige info vindt, ik had ook zo'n soort probleem, maar dat was minder belangrijk dus heb ik er even uit gelaten (maar wel via msn gemeld). Denk dta hij bewust is van het taal probleem maar daar nog niet echt mee bezig is geweest.

Bedankt voor de feedback, nog meer problemen tegen gekomen?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Taal'probleem' is niet echt bestaand voor mij ;)

Ik heb al eerder PHPBB-templates gemaakt, dus weet hoe het werkt met de taalfolders. Verder staat het design overigens los van de taal: Alleen sommige buttons met keiharde tekst, die niet automagisch vertaald kunnen worden, moet je zelf rekening mee houden.. alle andere teksten niet.

@Elvish Preshley: Wat voor admin-knop krijg je precies? En waar linkt deze wel naar dan? Zou je misschien een screenshot kunnen maken?
vzv ik weet staan namelijk alle condities nog zoals ze horen (dus dat gechecked wordt voor een link of je admin/mod bent), dus dergelijke links zouden er niet horen te staan..

Keep the feedback coming 8)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Bedankt voor die edit, master, ik vond hem al niet.
Ziet er een stuk er... futuristischer uit xD
Het enige wat ik kan bedenken is iig zoals Elvish al zei meer magic erin
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

ik sluit me aan met de heren hierboven.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Hier een screenshot van die knop.
restore permissions, hij linkt altijd naar de pagina waar je al bent.
Afbeelding

Edit:
Verder lijkt het erop dat de site meer dan 100% breed is.
Er is geen horizontale scrollbar maar toch kan ik horizontaal scrollen met mijn muis.
De footer en searchobx lijken die rechterrand te raken. de rest heeft daar eigenlijk geen inhoud staan.
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ah, die zien jullie dus ook... Dan ga ik die gewoon uit het template halen.. Die zit gekoppeld aan een functie die alleen voor admins (en mods?) beschikbaar is en die je eigenlijk nooit gebruikt.. Tnx!
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

En er staat weer een nieuwe 'build' online:
- banner is vernieuwd.. meningen graag (ik ben zelf groot fan van Memnarch ;) )
- Aan de bovenkant van het board de witruimten nog wat verminderd
- diverse browserbugs opgelost (en waarschijnlijk nieuwe veroorzaakt)
- Kleuren van buttons / panels (achtergronden op bvb UCP) aangepast naar templatekleuren
- diverse buttons bijgewerkt

Het enige wat nog rest:
- elementen onder het board 'opruimen'
- kleine bugjes (tekstjes achter imagelabels weghalen bvb)
- Imageset vervolledigen
- Bugs oplossen

Wederom: Graag meningen en bugs die je tegenkomt melden.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

- Ik vind de "S" van magicforums duidelijk slechter leesbaar tegen die achtergrond. Ik vind sowieso de kleur van die tekst niet helemaal geweldig matchen met de rest van het kleurenschema. *
- De "Board index" en "View unanswered posts" links vallen voor een deel weg doordat Memnarch zijn ppoot in de weg zit. Andere dingen die daar geplaatst worden zoals "Search" ook. Dit natuurlijk allemaal alleen op een lagere resolutie, als je hoog genoeg gaat blijven de poten in het midden en verplaatst de tekst naar buiten. *
- Bij de "Advanced search" lopen de poten niet door tot het begin van de bovenste box, die zien er daardoor nogal afgekapt uit. Op een gewone forum pagina gebeurt hetzelfde, het is vooral de tweede poot vanaf rechts en de onderkant van het lichaam van de figuur rechts (wat is dat eigenlijk?). *
- De "P" van "New topic" lijkt zijn poot te missen, zelfde by "Reply". *
- Tussen "New topic" en "Topics" zit een grijze balk die oogt alsof hij daar niet hoort.
- Ik heb al 3 manasymbolen gevonden, zitten de anderen ook ergens verstopt?

Dit alles is bekeken met IE8, met Maxthon skin. In mijn ervaring ziet dit er eigenlijk altijd hetzelfde uit als normaal IE. Ik heb ook even snel in FF gekeken, de punten met * er achter gelden ook daarvoor.

Ik weet dat er weer een SPAM bot langs is geweest, heb die ondertussen gebanned en geprobeerd de captcha wat moeilijker te maken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie