Ik kwam twee kaarten tegen in mijn verzameling, namelijk Jinxed Idol en Necrotic Plague en bedacht me dat ik Nettlevine Blight ook nog ergens had liggen. Je voelt hem al aankomen, daar wil ik iets mee gaan doen. Dit topic is meer om mijn idee te laten zien en eventueel verder uit te werken met jullie hulp.
Standaardvragen:
Wat moet jouw deck doen?
De bedoeling is om zoveel mogelijk mezelf en mijn eigen permanents te beschermen met shroud en soortgelijke effecten. Dan moeten kaarten zoals Jinxed Idol de tegenstander lastig gaan vallen. Zelf gebruik ik Reassembling Skeleton en Bloodghast als ik zelf eens wat moet saccen. Het deck is vooral voor de fun.
Welk formaat speel je gewoonlijk?
Zowel 1vs1 als multiplayer chaos, in beide gevallen moet het wel wat grappigs gaan doen hoop ik. We volgen dan de Legacy regels.
Wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Vooral veel tribal decks (kithkin, elf, treefolk faerie, kor etc.)
Zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Ik heb nog niet alle kaarten in mijn bezit. Voorzie zelf het probleem dat ik een aardig doelwit van mezelf maak. Kaarten zoals Troll Ascetic vangen hopelijk de nodige klappen op.
Heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Elk idee is welkom, maar ik ga niet bakken met geld uitgeven aan bijv. dual lands. Ik zie in dat het met een 3 kleurig deck handig zou zijn, maar dat is dit fundeck me niet waard.
Decklist:
Ben benieuwd wat jullie er van vinden// Lands
4 Forest
6 Swamp
4 Plains
4 Stirring Wildwood
2 Treetop Village
2 Forbidding Watchtower
2 Spawning Pool
// Creatures
4 Reassembling Skeleton
4 Bloodghast