Legendarische blunders?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Legendarische blunders?

Bericht door wizardofoss »

Het leek me wel leuk om een thread te hebben waar forumleden hun meest ramzalige blunders kwijt kunnen. Wie weet heeft het ook wel therapeutische waarde; gooi het er maar uit die verdrongen catastrofes!

Bij deze dus. Ik zal zelf maar de spits afbijten; ik heb genoeg flaters gemaakt in 15 jaar Magic.

Een paar maanden geleden gebeurd: ik speelde thuis tegen mijn ene zoon, de andere zat toe te kijken. De preciese situatie weet ik niet meer, maar ik zat enorm te goochelen met vuurwerk en prikeffecten om de creatures aan de overkant te killen. Ik was eindelijk klaar, gaf de beurt door, waarna zoonlief met een paar winnende acties het potje wist om te turnen en won.
Er werd mij tactvol medegedeeld dat ik een fout gemaakt. Dat zal best zei ik, ik maak zoveel fouten. "Ja, maar deze was wel heel erg." Oh?
Het bleek dat ik zo druk met de vijandige creatures doende was geweest dat ik totaal over het hoofd zag dat ik gewoon had kunnen winnen door mijn vuurwerk naar het hoofd te gooien...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Volgens mij was het Mike Flores die met zijn tegenstander op 2 een van de tegenstander zijn creatures af ging maken met shock. :). Je bent in goed gezelschap.

Brigid, Hero of Kinsbaile equiped met een Helm of Kaldra lagen aan de overkant. Ik heb verschillende domme fouten gemaakt, waaronder verklappen dat Razia, Boros Archangel leuke dingen kan doen en meer van dat soort acties. Ergste was nog wel te besluiten aan te vallen met een hele hoop omdat ik de Brigid vergeten was terwijl ik gewoon een Vigor op handen had die ik makkelijk kon casten en wat me gewoon het potje zou laten winnen... (en ik geloof dat ik nog meer opties had...)

Dit hele potje ging best redelijk, maar aan het eind maakte ik fout na fout na fout waardoor ik het helemaal verpestte. Ik had wel een aardige kater en weinig geslapen, maar dat is een flauw excuus.

Mijn originele post hierover op het EDH forum:
http://forum.dragonhighlander.net/EDH_F ... 936#p36936
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Ik heb er ook zat gemaakt... Deze is niet echt een blunder, meer een ongelukkig toeval.
Ik speelde multiplayer tegen mn broertje en broer free for all
Ik stond op een laag (oneven) aantal levens en mn broertje was van plan me af te maken, toen ik blufte dat als ik nog 1 kaart zou krijgen die ik nodig had, ik in 1 keer het potje kon winnen. Hij geloofde het niet en gaf me de kans, me nauwlettend in de gaten houdend of ik de voorwaarden niet brak. In de eerste instantie blufte ik, maar toen ik de volgende beurt overblaze pakte, en naar de Heartless Hidetsugu in mn hand keek, kreeg ik het plan al. De kaart die ik nodig had was een mountain ^^.

Toen ik mijn mountain gekregen had, wachtte ik tot mijn beide tegenstanders op een even aantal levens stonden (Hidetsugu had ik al in het spel) en toen gooide ik overblaze erop en tapte ik hem. Dit zou tot gevolg hebben dat mijn beide tegenstanders dood waren en ik door mn oneven levensaantal op 1 leven bleef staan. Jammer dat mn broer een pyromatics had, waarmee hij zichzelf en mij 1 schade gaf.... Maar ik had mijn bluf toch wel mooi gewonnen ^^

Ik heb er nog veel meer (en dommere) gehad, maar ik kan er nietzo snel bij... als ik ze weer weet laat ik het weten. Ik reken niet de talloze keren mee dat ik met al mn creatures aan had kunnen vallen om mn tegenstander af te maken en dat niet doorhad... Nadeel van niet met fysieke levenscounters spelen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Een traumatische ervaring uit een officieel toernooi, heel lang geleden: ik speel Lobotomy waarbij ik dus de kaart uit de hand van de tegenstander mag kiezen die uit het spel gaat. Ik heb geen idee wat voor een deck ik tegen me heb en kies de verkeerde. Het blijkt een mij onbekend combo-deck te zijn, hij gaat even later af en ik verlies. Kan gebeuren tot dusverre; het wordt nu pas pijnlijk.
Het volgende potje gebeurt namelijk precies hetzelfde. Ik had echter niet goed genoeg opgelet wat hij nou allemaal goochelde met zijn combo, kies weer met Lobotomy de verkeerde kaart en verlies weer. Mijn tegenstander vertelde achteraf dat hij bij beide Lobotomies het potje bijna conceded had, omdat hij een onmisbaar deel van de combo in zijn hand had... :cry:
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

De beurt voordat ik ga winnen met een Cryptic Command proberen zijn team te tappen en een beest te bouncen wat hij kan saccen. Eindresultaat: dood ipv gewonnen.

In de laatste beurt 1 rood open houden om een Lightning Bolt te bluffen terwijl mijn tegenstander op 3 staat. Dan in de volgende beurt 1 damage tekort komen die ik wel had gedaan als ik die 1 mana de beurt ervoor in een lavaclaw reaches gepompt had. Eindresultaat: net niet top 8 gaan tijdens de LCQ voor PT A'dam.

Proberen alle tokens van een Thopter Foundry te mollen met een Maelstrom Pulse in dezelfde fase waarin hij afgaat. Hierdoor (hij heeft nagenoeg infinite mana floating) kan hij nog een keer afgaan. 1 fase later en het was wel gelukt. Eindresultaat: match verloren ipv draw (PT Austin).

Om eerlijk te zijn gebeurt het veel vaker dat mijn tegenstanders hopeloos falen. De 3 beste voorbeelden:

Ik speel een Shimian Specter (2 morphs aan mijn kant van de tafel). Mijn tegenstander: in response... en hij kijkt onder 1 van mijn morphs. Het was de bedoeling om een Venser, Shaper Savant te spelen en de morph te bouncen (dan moet je hem laten zien). Mijn tegenstander vergat een paar zeer belangrijke stappen (het spelen van de Venser) en de judge vond dit toch wel voldoende om via een gameloss mij de match toe te kennen.

Ik heb al beurten een Pernicious Deed in het spel. Mijn tegenstander is al beurten landen aan het verzamelen. Dan speelt hij het laatste land dat hij zocht, kijkt mij lachend aan (zo van... haha gewonnen) en speelt een Rude Awakening met entwine. Uiteraard blaas ik daarna de Deed op en verliest hij al zijn landen...

Mijn tegenstander speelt een Mindslaver en neemt mijn volgende beurt over. Hij staat op 9 poison-counters en besluit zichzelf aan te vallen met mijn Blight Mamba. Geheel onverwacht blockt hij het ding niet en ik vraag hem of de damage resolved. Hij zegt "ja" en wil 1 damage noteren. Ik wijs hem erop dat de Mamba Infect heeft en hij dus min of meer zichzelf dood heeft gemaakt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Ik vind vooral die laatste geweldig :).

Waarom ging je uberhaupt dat beest bouncen als je ze toch allemaal al tapt?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Uhm... Ik had bedacht dat ik zijn beesten ging tappen en een kaart ging trekken. Ergens een kortsluiting denk ik. Maar in dit geval een redelijk fatale.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Die laatste is inderdaad zeker mooi... Cryptic command gaat dus in zijn geheel niet door als 1 van de twee effecten geen target heeft? goed om te weten...
Een minder grote andere blunder van mij, was de Verdeloth the ancient van mn tegenstander counteren en spelen met guile, er niet aan denkend dat ik zijn treefolks en saprolings alsnog oppomp -.-
Of mijn Hunted horror spelen terwijl (volgens mij voordat, in welk geval het een mindere blunder was) mijn tegenstander zn circle of protection: black had liggen... Eerste spelletje wat ik heb verloren zonder dat mn tegenstander een creature spell had gespeeld.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Jibz schreef:Die laatste is inderdaad zeker mooi... Cryptic command gaat dus in zijn geheel niet door als 1 van de twee effecten geen target heeft? goed om te weten... (...)
Nee. Cryptic Command gaat niet door als de gekozen modi in zijn geheel geen legale targets meer hebben.

Maar "return target permanent to its owner's hand; tap all creatures your opponents control" heeft maar 1 target (tap all creatures target niet). Dus als die niet meer legal is, wordt Cryptic Command in zijn geheel ge-countered on resolution.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

o ja ik snap et
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Nog een pijnlijke, die me nog steeds best dwars zit. Ik stond in de Rise of the Eldrazi prerelease op 4 uit 4, mooie vooruitzichten dus om flink in de prijzen te vallen. Uiteindelijk verloor ik de 2 laatste rondes mede dankzij de volgende miskleun:

Ik heb een Brimstone Mage die volledig levelled up is, vorige beurt een Staggershock gespeeld, en nog een in mijn hand (geen verkeerde kaarten voor sealed!). Mijn tegenstander speelt een Deathless Angel, heeft geen mana over.
Ik kom aan de beurt, en speel er vanuit gaande dat ik de 5/7 engel toch niet kan killen de rebound van de staggershock direct op de tegenstander. Daarna (eerst doen dan denken...) ga ik eens 2 + 3 + 2 optellen en realiseer dat ik de engel precies wel had kunnen killen... Ik zou met de Brimstone Mage alleen op tafel vrijwel zeker gewonnen hebben, nu verlies ik de race met de engel en de match.
Plaats reactie