ik heb een paar jaar geen magic gespeeld en heb nu maar weer eens de free trial van de online game van de wizards geinstalleerd. Hier valt met het volgende op:
Vroeger kon je in de combat fase nadat je schade had gedaan, maar voordat de schade daadwerkelijk plaatsvond nog een creature sacrificen en de bijbehorende ability gebruiken. Nu lukt me dit niet meer, wat ik ook probeer. Ik kan alleen maar sacrificen voordat mijn creature zijn damage heeft doorgevoerd. (daarna kan ook wel, maar alleen als mijn creature nog leeft na de schade van het creature van de tegenstander en dat is natuurlijk meestal niet zo).
Is dit een regelwijziging? Doe ik iets niet goed of doet de game iets niet goed?
is er een regelwijziging geweest?
Moderator: Admins & Moderators
- Donnie Darko
- Wizard
Klopt, in Magic 2010 is aardig wat in de regels veranderd, waarvan 1 van de belangrijkste wijzigingen inderdaad is dat combat damage niet meer via de stack gaat.
Dit artikel geeft wel een mooi overzicht van wat er toentertijd veranderd is:
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... eature/42a
Naar aanleiding van de reply van Donnie Darko: Je krijgt priority in elke step (van de combat phase) en dus ook in de combat damage step, nadat combat damage uitgedeeld is. En met first strike heb je twee combat damage steps (first strike damage en regular damage) met in iedere step priority om instants en abilities te spelen. Vandaar dat het dan nog wel werkt.
Maar dat staat redelijk los van het feit dat combat damage niet meer op de stack gaat.
Dit artikel geeft wel een mooi overzicht van wat er toentertijd veranderd is:
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... eature/42a
Naar aanleiding van de reply van Donnie Darko: Je krijgt priority in elke step (van de combat phase) en dus ook in de combat damage step, nadat combat damage uitgedeeld is. En met first strike heb je twee combat damage steps (first strike damage en regular damage) met in iedere step priority om instants en abilities te spelen. Vandaar dat het dan nog wel werkt.
Maar dat staat redelijk los van het feit dat combat damage niet meer op de stack gaat.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!