Land destruction deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

George schreef:(...)

Wat is er eigenlijk zo goed aan Avalanche Riders, je moet elke beurt 4 mana betalen, kan ik hem niet vervangen door een betere kaart?

(...)
Nee, niet elke beurt. Alleen 4 mana om hem te casten en dan 4 mana je eerstvolgende beurt (de echo cost). En dat is alleen maar als je hem nog nodig hebt. Je kan hem ook sacrificen in plaats van de echo cost te betalen. En dan is het alsnog een "destroy target land" voor 4 plus een creature met haste waar je desnoods 1 keer een kamikaze aanval mee kunt doen (of mee kunt blocken).
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Bericht door George »

Als je de echo betaald, mag je zijn effect nog eens gebruiken?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

George schreef:Als je de echo betaald, mag je zijn effect nog eens gebruiken?
Nee, dat niet.

Zijn enters-the-battlefield ability gaat sowieso maar 1 keer af.

Maar mocht je geen creature nodig hebben en alleen een landje willen destroyen, kun je hem dus voor 4 spelen en hem dan de volgende beurt sacrificen. Wil je hem wel houden, kost dat je vervolgens eenmalig nog eens 4 mana. (Maar voor een 2/2'tje is dat inderdaad niet altijd de moeite.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Bericht door George »

Kan ik hem dan niet beter vervangen door Argothian Wurm of Acidic Slime ?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

George schreef:Kan ik hem dan niet beter vervangen door Argothian Wurm of Acidic Slime ?
Acidic Slime ziet er inderdaad stukken beter uit.

Alleen is die 1 mana duurder. En (vanwege de 2 groen) niet heel makkelijk splashbaar.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Met een land destructie deck wil je zo snel mogelijk je tegenstander manascrewen. Doe je dit niet, dan krijgt de tegenstander de kans om dingen te spelen waar je van gaat verliezen. Je deck is er namelijk niet op gebouwd om verschillende soorten permanents weg te krijgen. Natuurlijk is het mogelijk om wel allerlei antwoorden te spelen, maar dan wordt je landdestructie thema zwakker en zou ik dus een ander deck spelen. Eigenlijk speel je een one-trick-pony en als die trick niet werkt verlies je. Ik zou ervoor zorgen dat die ene trick dan ook wel erg goed werkt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Bericht door George »

Je bedoelt de trick met zoveel mogelijk Sorceries in de graveyard the krijgen?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Nee. Je deck doet eigenlijk maar 1 ding: landen mollen. Doet het dat niet goed of snel genoeg dan gaat ook die Magnivore je niet redden.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Bericht door George »

Ik denk dat ik Mwonvuli Acid-Moss in de plaats van Reap and Sow ga zetten.

Reap and Sow kost 4 mana, waardoor je een land mag destroyen, je mag ook 2 mana meer betalen voor een land te gaan halen.

Mwonvuli Acid-Moss kost 4 mana, je mag een land destroyen en een Forest gaan halen, tapped.


Het liefst zou ik Avalanche Riders ook vervangen door een gelijkaardige kaart, omdat het zo een oude kaart is. Dan dacht ik aan Acidic Slime

Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Master of Chaos
Master
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
Locatie: Hengelo(ov)

Bericht door Master of Chaos »

George schreef: Het liefst zou ik Avalanche Riders ook vervangen door een gelijkaardige kaart, omdat het zo een oude kaart is. Dan dacht ik aan Acidic Slime

Wat denken jullie?
Weet je dat zeker? Avalanche Riders is wel een stuk beter (denk ik :P ) dan Acidic Slime, omdat hij maar 4 mana kost (het is wel goed om zo snel mogelijk jouw tegenstanders land te destroyen en je zult niet altijd genoeg mana blijven pakken) en bovendien is het een 2/2tje net als Acidic slime dat ook nog in de eerste beurt kan aanvallen.
Oke, so far mijn betoogje voor Avalanche Riders :wink:

Ps. acidic slime is in dit deck op zich een goede kaart hoor, daar niet van :D
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Bericht door George »

MAAR Avalanche Riders heeft een echo cost en Acidic Slime heeft deathtouch..

Moeilijke keuze, maar ik denk dat ik voor Acidic Slime ga gaan gewoon omdat ik er al 1 heb en mijn vrienden waarschijnlijk ook.

Die oude Avalanche Riders ga ik sowieso ergens moeten bestellen en dat zie ik niet echt zitten.. :P
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Master of Chaos schreef:
George schreef: Het liefst zou ik Avalanche Riders ook vervangen door een gelijkaardige kaart, omdat het zo een oude kaart is. Dan dacht ik aan Acidic Slime

Wat denken jullie?
Weet je dat zeker? Avalanche Riders is wel een stuk beter (denk ik :P ) dan Acidic Slime, omdat hij maar 4 mana kost (het is wel goed om zo snel mogelijk jouw tegenstanders land te destroyen en je zult niet altijd genoeg mana blijven pakken) en bovendien is het een 2/2tje net als Acidic slime dat ook nog in de eerste beurt kan aanvallen.
Oke, so far mijn betoogje voor Avalanche Riders :wink:
Ik neig ondertussen inderdaad ook meer naar Avalanche Riders. Ik had vanmiddag ff niet goed gekeken en dacht dat Acidic Slime ook 4 mana was. En toen ik nog een keer goed keek, stapte ik er iets te snel overheen dat Acidic Slime dus eentje duurder is.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Bericht door George »

Ok, ik begin te merken dat jullie allemaal Avalanche Riders beter vinden en ik zal op jullie vertrouwen en hem er laten instaan en niet vervangen door Acidic Slime :P

Maar dan zit ik nu nog met het probleem van Mwonvuli Acid-Moss en Reap and Sow, wat vinden jullie de beste?

Reap and Sow is voor hetzelfde effect van Mwonvuli Acid-Moss een mana duurder maar je mag een land gaan halen (untapped) en bij Mwonvuli mag je alleen een Forest gaan halen (tapped)
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

George schreef:(...)

Reap and Sow is voor hetzelfde effect van Mwonvuli Acid-Moss een mana duurder maar je mag een land gaan halen (untapped) en bij Mwonvuli mag je alleen een Forest gaan halen (tapped)
2 mana toch? Beide kaarten zijn 4 mana en de entwine cost van Reap and Sow is 2 mana.

Voor de rest lastig. Dat het landje getapt in het spel komt, is denk ik geen probleem, want als je net al zo veel mana uitgegeven hebt, hoe groot is de kans dat je die beurt nog wat met dat landje kunt doen?

Maar de vraag is vooral wat voor landje wil je zoeken? Is alleen forests kunnen vinden goed genoeg of wil je ook andere landjes kunnen zoeken?


@Avalanche Riders: Ik denk dat je in de praktijk die echo cost niet zo vaak gaat betalen. Je gebruikt hem om een landje te destroyen en die beurt gelijk aan te vallen of je gebruikt hem evt. als blocker. En alleen als je de volgende beurt niks beters kunt spelen (en hij leeft nog), betaal je de echo cost. Anders is het jammer maar helaas voor hem, maar heeft hij zijn dienst toch al wel bewezen.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Master of Chaos
Master
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
Locatie: Hengelo(ov)

Bericht door Master of Chaos »

Ze zijn allebei toch ongeveer even goed in dit deck denk ik, maar mijn voorkeur gaat een beetje uit naar Reap and Sow, omdat die geen 2 groene mana van de 4 kost mocht je een manascrew hebben/geen groene mana. 'Destroy target land' is toch waar je een van deze op zult uitkiezen, omdat je als je 4 mana hebt meestal geen landje meer hoeft.
:idea: Conclusie: ze zijn ongeveer even goed!
Plaats reactie