Een aantal zaken

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Inderdaad sorry ik ben niet erg thuis in de termen xD dat was idd wat ik bedoelde en bij rood dus ook die dingen die meestal maar 1 beurt zijn
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
MagicalFriend
Expert

Bericht door MagicalFriend »

Nog twee zaken:

Dit kwam ik dus tegen bij mijn spel met Jibz: Als mijn creatures -1/-1 counters krijgen en ik regenerate mijn creature, worden deze counters dan NIET toegekend?

Als ik een kaart gebruik met effect:
"Each player loses 3 life. U gain life equal to the life lost this way" en een van mijn tegenstanders heeft nog maar 2 leven, verliest hij dan 2 leven/gain ik 2 leven, of 3?
Pain is temporary. Quitting is forever.
altx
Wizard

Bericht door altx »

1) Regenerate en -1/-1 counters hebben op geen enkele manier invloed op elkaar. De -1/-1 counters worden dus gewoon toegekend. Als de toughness nul wordt door de -1/-1 counters, heeft regeneraten ook geen zin, want dat werkt alleen bij lethal damage en destroy effecten (en dat de toughness nul wordt, is geen van beide).

2) Hij verliest 3 levens en komt daarmee op -1 (en heeft dus verloren omdat hij nul of minder levens heeft). Jij krijgt er 3 levens bij.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Wat hij bedoelde was, de reminder text van regenerate is "remove all damage from it". De -1/-1 counters waar hij het over heeft kwamen van wither (damage in the form of -1/-1 counters). Hoe lang blijven die counters damage (die er dus door regeneraten afgehaald wordt)?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

niet, blijven counters. Het komt nooit op het creature aan als damage.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

oki thx... was wat ik eerst ook al dacht, maar tijdens ons potje begon ik er ineens over na te denken
Donnie Darko
Wizard

Bericht door Donnie Darko »

Dat is altijd gevaarlijk. In 't vervolg beter niet aan toegeven :P
Work is the curse of the drinking class
MagicalFriend
Expert

Goedenavond!

Mijn tegenstander valt aan met 4/4. Ik declare blockers: een 2/3 en een 1/1. Naar mijn mening wordt de schade verdeeld over de 2 blockers, waardoor iedere blocker 2 schade krijgt. Mijn tehenstander zegt dat hij mag bepalen wie als eerste hoeveel schade krijgt, waardoor in deze situatie beide creatures sterven.

Hoe zit het nou?
altx
Wizard

Bericht door altx »

Hij heeft gelijk.

De aanvallende speler bepaalt de volgorde van de blockende creatures en bepaalt vervolgens welke blocker hoeveel schade krijgt. Hij moet minimaal lethal damage assignen (mag ook meer), maar in dit geval is het (hoogstwaarschijnlijk) het handigste om de 2/3 drie schade te assignen en de 1/1 één schade, waardoor ze inderdaad allebei dood gaan.

De vier schade wordt inderdaad verdeeld over de blockers. Alleen de aanvallende speler bepaalt hoe.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
MagicalFriend
Expert

Thnx!
Plaats reactie