Tegenstander valt aan met foul familiar. Ik block met een 1/1 beest. Hij betaald één zwarte mana en één leven en neemt hem terug in zijn hand. Is mijn beest nu dood?
Kun je deze kaart (gelijk of een paar beurten later) vanuit de graveyard terug halen naar je hand?
Foul Famiilar
Moderator: Admins & Moderators
Foul Famiilar
Played not for a long time, but is's still a nice game!
1) Nee, of hij haalt hem terug naar zijn hand voordat ze schade aan elkaar doen of anders zijn ze allebei dood.
2) Nee. Abilities gelden alleen op de battlefield, tenzij anders vermeld. Anders moet er iets staan in de trant van "Return <creature> from your graveyard to your hand".
2) Nee. Abilities gelden alleen op de battlefield, tenzij anders vermeld. Anders moet er iets staan in de trant van "Return <creature> from your graveyard to your hand".
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
De combat phase kort samengevat:
1) Beginning of combat step: Rondje priority om dingen te doen.
2) Declare attackers step: Eerst attackers declaren. Dan een rondje priority.
3) Declare blockers step: Eerst blockers declaren. Dan een rondje priority. Dit is de laatste mogelijkheid om een creature te bouncen, vóórdat combat damage gedaan wordt. Maar het creature dat gebounced wordt, doet èn krijgt dan geen schade meer.
4) Combat damage step: Eerst wordt combat damage gedaan. Creatures die dood gaan, gaan naar de graveyard. Dan weer een rondje priority. Je kan nu een creature bouncen, maar dan moet-ie op dit moment dus nog wel leven. Dode creatures kun je niet bouncen. (Heeft er voornamelijk mee te maken dat de combat damage sinds M10 niet meer via de stack gaat.)
5) End of combat step. (Nog een rondje priority.)
1) Beginning of combat step: Rondje priority om dingen te doen.
2) Declare attackers step: Eerst attackers declaren. Dan een rondje priority.
3) Declare blockers step: Eerst blockers declaren. Dan een rondje priority. Dit is de laatste mogelijkheid om een creature te bouncen, vóórdat combat damage gedaan wordt. Maar het creature dat gebounced wordt, doet èn krijgt dan geen schade meer.
4) Combat damage step: Eerst wordt combat damage gedaan. Creatures die dood gaan, gaan naar de graveyard. Dan weer een rondje priority. Je kan nu een creature bouncen, maar dan moet-ie op dit moment dus nog wel leven. Dode creatures kun je niet bouncen. (Heeft er voornamelijk mee te maken dat de combat damage sinds M10 niet meer via de stack gaat.)
5) End of combat step. (Nog een rondje priority.)
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!