Budget Infect Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Het eerste deck op die link was juist een budget deck, er zitten geen mythics in en enkelt een paar goedkope rares. Zelfs als het buiten je budget valt zijn er misschien wel wat lessen uit te halen.

Naar mijn mening is die van Bennie Smith het beste.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
urbanc0re
Expert
Berichten: 77
Lid geworden op: vr dec 18, 2009 9:08 pm

Bericht door urbanc0re »

@George hierboven,
dit is mijn deckje op dit moment:

Creatures: (24)
4x Ichorclaw Myr
4x Plague Stinger
4x Cystbearer
4x Tangle Angler
4x Ichor Rats
3x Corpse Cur
1x Hand of the Praetors (die dure kaart zit erin omdat ik die in een booster had gekregen, dus als je dit deck wil kopen moet je deze vervangen met een andere, als je nog steeds een budget deckje wil)


Rest: (12)

4x Doom Blade
4x Invigorate
4x Giant Growth


Lands: (24)

4x Terramorphic Expanse
10x Swamp
10x Forest

totaal: 60
darker then a shadow...
...lighter then the sun...
it's urbanc0re
Afbeelding
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Bericht door George »

Ik vind die van jou, urbanc0re wel zeer goed voor weinig geld :)
urbanc0re
Expert
Berichten: 77
Lid geworden op: vr dec 18, 2009 9:08 pm

Bericht door urbanc0re »

ow dankje :) kvoel me zeer gevleid voor mijn creatie :mrgreen:
darker then a shadow...
...lighter then the sun...
it's urbanc0re
Afbeelding
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Behalve groen/zwart is er nog een andere kleurencombinatie mogelijk: groen/rood. Een artikel van Jacob van Lunen op de WotC site gaat hierover. De insteek is hetzelfde; building on a budget, standaard formaat.
Ik heb nu even geen decklist paraat, maar er zitten artifact en groene infect creatures van 2 mana in, plus wat Cystbearers (duurste spell in deck). Het doel is om met 1 of 2 hits de opponent op 10 poison te krijgen. Een turn 3 win is mogelijk. Er zit zowat iedere groene pump-spell in het huidige standaard formaat in. Rood is om blockers uit de weg te krijgen (Flame Slash beter dan LB!), Assault Strobe voor double strike, en voor de non-basic rode landjes waarmee je een creature +2/+0 geeft en waarmee je kunt verhinderen dat een creature blockt.

Ideaal scenario:
Turn 1: als je tegenstander begonnen is met een nul of 1 mana creature, mountain + Flame Slash om die te killen. Anders alleen land.
Turn 2: land + infect creature (must in beginhand! niet => mulligan).
Turn 3: Smoldering Spires of Teetering Peaks of mountain + Flame slash, Assault Strobe, Groundswell, attack voor 10 of meer poison.
Alternatief scenario (kleinere kans): turn 2 infect creature, turn 3 attack met 3x pumpspell van 1 mana (of Teetering Peaks + Groundswell + nog een 1 mana pumpspell).

Het deckje speelt leuk, maar zo'n droomscenario heb je natuurlijk maar af en toe. Ik denk niet dat je kunt verwachten er standaard toernooien mee te winnen. Moet je sowieso momenteel nog niet verwachten met een infect deck; misschien dat het beter wordt met Mirrodin Besieged.

Het deck is spotgoedkoop, de duurste kaart is Copperline Gorge, maar die is te vervangen.
Mocht er interesse zijn dan wil ik de complete decklist nog wel opsnorren.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Bedankt Pi. Even voor de duidelijkheid: waar ik het over heb is de laatste decklist in het artikel; dat is het deck waar hij uiteindelijk op uitgekomen is.
Gebruikersavatar
Master of Chaos
Master
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
Locatie: Hengelo(ov)

Bericht door Master of Chaos »

Heel leuk artikel en ik ben meteen overtuigd om rood-groen te spelen!
De goedkope creature-removal en de Assault strobe maken de overstap van naar rood-groen het waard. Ook Teetering Peeks is dan goed. Dan heb ik het natuurlijk wel over T2,want ik denk dat groen-zwart nog steeds beter is buiten T2 in Casual.
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Bericht door George »

Wat zou dan je alternatieve budget kaart zijn voor Hand of the Praetors?

Of als er geen is in plaats van:
3x Corpse Cur
1x Hand of the Praetors

Dit?
4x Corpse Cur
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zie dat ik de hand bij winkels kan kopen voor $3.01, dus ongeveer 2.30 euro, wat is je budget precies?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Bericht door George »

Op de outpost zie ik het voor €5.90 wat ik toch vrij duur is, dit is ongeveer de prijs van de rest van het deck :P
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien moet je daar niet kijken? Mtgcards.be is bv al 2.55 goedkoper, 3.35 per hand, dan heb je er 3 voor de prijs van 2... (als je het dan toch per se in België wilt halen, ik vind het persoonlijk nog meer de moeite om het in de US te halen).

Prijzen verschillen flink per winkel het loont zeker de moeite om even rond te kijken. Als je vast zit aan 1 winkel die traag update dan is het ook niet gek als een goedkope kaart opeens niet budget blijkt te zijn.

mazzel

pi

p.s. ik vind die outpost maar een vreemde site om bij te bestellen, maar, ze hadden wel een kaart die ik al een tijdje zoek voor een redelijke prijs, dus toch maar ff geprobeert (ter vergelijking, 50 daar, 75 op nedermagic).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

Dit is trouwens mijn 'budget' infect deck. Ik speel zelf alleen geen zwart, maar rood/groen. Ik weet niet of het echt budget is maar volgens mij is de duurste kaart een euro of 2 - 3 (het dual landje).

// Land
2 Mountain
8 Forest
2 Teetering Peaks
4 Smoldering Spires
4 Copperline Gorge

// Creatures
4 Blight Mamba
4 Ichorclaw Myr
4 Necropede
3 Cystbearer
3 Corpse Cur

// Spells
3 Prey's Vengeance
4 Giant Growth
4 Vines of Vastwood
4 Groundswell
4 Assault Strobe
3 Flame Slash
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Plaats reactie