Mijn current deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
George
Master
Contacteer:

Mijn current deck

Bericht door George »

Hallo iedereen,

Ik heb al een paar decklists op het forum gezet maar het deck waarmee ik al van in m'n beginperiode speel heb ik hier nog niet opgezet.
Dus, ik ga dat nu doen ! :D

Het is een white weenie/gain life deck:

15 Plains
1 Emeria, the Sky Ruin

4 Steadfast Guard
2 Serra Angel
4 Infantry Veteran
2 Elite Vanguard
1 Soul's Attendant
4 Kemba's Skyguard
2 Ajani's Pridemate
4 Squadron Hawk
2 Ornithopter
1 Memnite
1 Vengeful Archon

2 Pacifism
1 Luminous Wake
1 Rest for the Weary
2 True Conviction
1 Safe Passage
1 Sunspring Expedition
2 Oblivion Ring
2 Whitesun's Passage
3 Armored Ascension
1 Ajani's Mantra
1 Elspeth Tirel

Ik heb nog een paar Soul wardens liggen en nog een paar Memnites.

Wat vinden jullie van het deck? Wat denken jullie dat ik beter zou veranderen?
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Ik zou beginnen naar eens goed kijken naar al die kaarten die je maar 1/2x speelt. Je goede kaarten 4x spelen en je slechte niet is vaak een veel beter idee. Ook ogen je landjes alsof ze wel wat gezelschap kunnen gebruiken, 16 is wel heel weinig. Emeria heeft 7 plains nodig, dan moet je gemiddeld bijna je halve deck al gezien hebben, gebeurt dat uberhaupt wel eens?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
George
Master
Contacteer:

Bericht door George »

Waarom ik sommige kaarten niet 4x maar 1 of 2x speel is simpelweg te verklaren omdat ik ze niet meer heb, Armored Ascension mag er voor mij gerust 4x in, maar ik heb hem maar 3x.

Hoeveel landjes zou ik dan moeten hebben. (Het is wel maar een weenie deck, ik ben nog maar 1 of 2x mana screwed geweest in heel mijn Magic carrière met dit deck.)

En vooral, welke kaarten moet ik eruit halen om plaats te maken voor land?

Emeria heb ik er nog maar juist ingestoken en heb er nog maar 1 potje mee gespeeld en niet getrokken dus ik weet niet of die 7 land die hij nodig heeft echt wel komen.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Denk kansberekening. Op 60 (of meer, heb niet geteld) kaarten speel je 15 kaarten die emeria nodig heeft. Oftewel 1 op de 4 kaarten is er zo een. Je verwacht dus gemiddeld pas bij de 28ste kaart die je pakt emeria af te kunnen laten gaan. Ik betwijfel of je tot ongeveer beurt 20 zult leven en of de kaart dan nog veel uit maakt.

Een vergelijkbare redenatie gaat op voor true conviction, 6 mana betekent dat je ongeveer beurt 15 pas deze kaart zult kunnen spelen.

Het kan natuurlijk zijn dat iedereen waarmee je speelt decks hebben die niet sneller zijn dan dit. In dat geval moet je natuurlijk vooral spelen wat werkt voor jou. Meer in het algemeen zijn magic decks een stuk sneller en is de verwachting voor een 1 op 1 potje vaak dat rond beurt 5 wel langzaamaan duidelijk begint te worden wie er gaat winnen. In multiplayer gaat dit overigens een stuk langzamer, maar je hebt niet aangegeven dat je dit speelt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
George
Master
Contacteer:

Bericht door George »

Ik zou Vengeful Archon er graag uitnemen, die heb ik nog maar 1 keer kunnen spelen.

En kaarten die kans maken om in het deck te komen zijn:

1x White Knight (ik speel bijna altijd tegen zwart)
1x Memnite
4x Soul Warden
2x Gerrard Capashen

Zouden deze kaarten een verbetering kunnen zijn in het deck?
Plaats reactie