Hoe te beginnen

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Hikaru
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 7:29 pm

Bericht door Hikaru »

Iemand een tip wat/waar ik het beste kan kopen als ik net begin? Wil liefste beginnen met een angel-deck, maar geen idee hoe ik er aan kom 8D Ik neem aan beginnen met een starter deck en een paar booster packs? Of is het slimmer om gewoon individueel kaarten te kopen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

hey,

ik heb er even een nieuw topic gemaakt omdat het niet echt te maken had met waar je op reageerde.

Ik raad persoonlijk iedere beginner aan om de ogen open te houden voor een redelijk geprijsde verzameling. Gezien als prijs per kaart is dat veruit de beste investering die je kunt maken.

Starter decks worden al jaren niet meer verkocht, waarschijnlijk bedoel je een preconstructed deck of in het kort precon. Ik denk dat het beter voor je als speler kan zijn om vanaf het begin al je eigen decks te bouwen, maar, dit begin is wel wat moeilijker. Een bestaand deck aanpassen kost zeker minder moeite maar duwt je ook heel erg in 1 richting.

mazzel,

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Hikaru
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 7:29 pm

Bericht door Hikaru »

Met starter deck bedoelde ik eigenlijk de intro packs (zo heten ze iig op manamaze.com)! Sorry :P Deze bijv: http://www.manamaze.com/en/products/product732

Ik heb gewoon echt geen idee watk moet kopen :P (watk op marktplaats zag etc was gewoon veel te duur, zo veel geld hebk niet atm). Ik denk dat ik eerst maar eens mensen moet zien te vinden om mee te spelen / mee kijken, zodat ik kan leren en ontdekken wat ik zelf leuk vind om te spelen qua stijl etc. en dan specifieke kaarten kopen oid met wat cheap lands
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Ik zie ze intro packs genoemd worden?

Hoeveel heb je te besteden? Dit zou bv een ok start kunnen zijn:
http://www.manamaze.com/en/products/product530
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Hikaru
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 7:29 pm

Bericht door Hikaru »

30 euro hebk wel, alleen ik vind het zo'n naar idee om dadelijk allemaal kaarten te hebben die ik niet gebruik. Ik denk namelijk niet dat ik meer dan 1 deck wil maken =/
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Dat zei ik lang geleden ook. (Nu heb ik er 11.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Hikaru
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 7:29 pm

Bericht door Hikaru »

Hahaha XD Ik heb in ieder geval ontdekt dat 2 vrienden van me magic blijken te spelen! o.o En een ervan heeft een kaartencollectie waar ik U tegen zeg =P (vast niets vergeleken met Pi etc XD). Dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen! ^^ Kga die grote hoeveelheid toch maar aanschaffen denk ik =)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Ik ga over de 50k aan kaarten.

Heb trouwens altijd minstens over 2 decks gedacht: je tegenstander moet ook iets kunnen spelen...

Als je het voor de kosten niet hoeft te laten is die set van 30 waarschijnlijk echt heel ok.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Hikaru
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 7:29 pm

Bericht door Hikaru »

Yup, was een goede aanrader, ontzettend veel nuttige kaarten en kan wel minstens 4-5 decent decks maken, zolang ik casual blijf spelen ^^ Het probleem is echter dat er geen land bij zat, behalve een paar non-basic. Weet iemand een goede site om deze cheap te kopen? ^^
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ik weet niet wat je onder cheap verstaat, maar ik haal ze doorgaans bij NederMagic, als ik weer eens door mijn basic lands heen ben. Die hebben 50 landjes (10 van elk type) voor 4,50 euro.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Hikaru
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 7:29 pm

Bericht door Hikaru »

Heb gespot dat bij manamaze goedkoper is! 10 van 1 kleur naar keuze voor 30 cent, dus dat is 3 euro goedkoper dan nedermagic!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ik ging gelijk ff kijken, maar waar moet ik precies zijn op de site van Manamaze? Ik kan ze zo snel ff niet vinden.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Hikaru
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 7:29 pm

Bericht door Hikaru »

manamaze.com --> (onder de tab 'andere producten') Instant Verzameling aanklikken (3e van onder af geteld) --> daar staan ze onderaan ^^
Ze zijn waarschijnlijk zo goedkoop omdat ze gebruikt zijn, maar wat ik heb gehoord is dat ze mint/near mint kwaliteit zijn dus :O Ik heb de 3000 random common/uncommon doos in die lijst gekocht (op aanraden van Pi!:D), en die kaarten waren op een paar na allemaal in zeer goede kwaliteit, sommigen zelfs in gratis hoesjes dus!
Zoals je ziet ook 10 random rares enzo, maar dat durf ik niet goed aan, ik neem aan dat je vooral de goedkopere 'prut'-kaarten krijgt ;D Misschien als je een groot aantal koopt omdat je allerlei decks wil maken/leren maken zou het nog handig kunnen zijn, maar imo beter om specifics te kopen en het 'leren' via internetprogramma's oid te doen ^^
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ah, thanks. Gevonden. :) Dat is wel het overwegen waard. Voor basic lands maakt het toch niet zo veel uit wat de precieze kwaliteit is. (Op NederMagic zijn ze overigens in ieder geval NM, maar dat mag ook wel voor dat geld. ;))


Ze even op Manamaze aan dat ze in principe de conditie Played hebben, a.k.a. Fine, zie hier op Blackborder:
http://www.blackborder.com/cgi-bin/cust ... dition.cgi
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie