Oude MTG kaarten

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Oude MTG kaarten

Bericht door George »

Een vriend van me liet me voor het laatst wat kaarten zien dat hij van z'n nonkel had gekregen. Ze waren uit de allereerste reeks en ze zagen er heel goed uit.

Hebben jullie veel oudere kaarten?
En is de enige mogelijke manier om oudere kaarten te vergaren ze tweedehands te kopen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

niet de enige mogelijkheid, wel de goedkoopste. Het is lang geleden dat ik een alpha booster of starter goedkoop heb gezien, maar er zijn sommmige verzamelingen die ze bevatten. Beta en arabian nights heb ik wel te koop gezien. De prijzen zijn zo hoog dat je zowat de duurste kaart en nog ene paar goeie open moet maken om het er uit te halen. Bij boosters is die kans bijzonder klein omdat het bij zulke oude sets nog mogelijk is om de inhoud van de booster te "scannen" waardoor de inhoud bekend is zonder te openen.

Overigens, weet je zeker dat het alpha kaarten zijn? Die zijn herkenbaar aan dat ze andere hoekjes hebben dan alle andere magic kaarten.

Ik heb in totaal 3 alpha kaarten in mijn bezit gehad, 1 keldon warlord, gekocht voor een vriend zijn verjaardag, 1 earthbind, per ongeluk geleverd in plaats van een beta, 1 ancestral recall, bijgeruild omdat het kon :roll:. Ik heb wel veel beta kaarten, denk dat zo'n 70-80 een goeie schatting zou zijn. Hoogtepunt is een mox sapphire.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

pi schreef:Hoogtepunt is een mox sapphire.
Goed voor zo'n 300 euro, of niet?


Je mag sowieso heel wat geld uitgeven als je Alpha/Beta kaarten wilt komen. Het zijn echte verzamel objecten. (Als je kijkt naar de betere kaarten dan)
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hangt er om waar je hem haalt, maar dat is meer de unlimited prijs in de meeste gevallen. Mijne zit aan de goede kant van ex, ik heb er ongeveer 400 voor betaald en denk dat dat een zeer goede deal was.

Andere coole beta kaarten in mijn bezit zijn bijvoorbeeld Birds of Paradise, Sol Ring, Nevinyrral's Disk, Mana Vault, Chaos Orb, Illusionary Mask, Royal Assassin, Mind Twist, Vesuvan Doppelganger en Demonic Tutor. Verder heb ik playsets van Lightning Bolt, Dark Ritual, Sinkhole en Swords to Plowshares (plus van veel goedkopere (un)commons) en heb ik 3 beta Elvish Archers in mijn verzameling, waarvan 1 misprint.

Ik bedacht me trouwens dat ik nog een alpha kaart heb, de Elvish Archers kon natuurlijk ook niet ontbreken in die verzameling.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

pi schreef: ik heb er ongeveer 400 voor betaald en denk dat dat een zeer goede deal was.
Voor zover je 400 euro voor een stukje karton een goede deal kan vinden natuurlijk :wink:
Zelfs al kon ik er een voor dat geld kopen, zou ik het nog niet doen.. maar dat ben ik..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Ach ja, andere mensen kopen aandelen, daar is meestal al helemaal geen fysieke representatie van. Ik heb eigenlijk geen andere hobbies waar veel geld in gaat zitten en ik hou altijd een beetje loon over aan het eind van de maand, dus ik maak me niet zo druk om zulke uitgaven. Ik had overigens zeker in gedachten dat deze alleen maar meer waard zou worden en op dat moment al een zeer goede prijs had.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie