Hand of the Praetors

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Hand of the Praetors

Bericht door George »

Op Hand of the praetors staat dat als ik een creature cast met infect dat target player een poison counter krijgt.

Als ik hand of the praetors zelf leg, krijgt de player dan al een poison counter? Of alleen bij andere?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Nee, zijn ability geldt pas als hij op de battlefield is. (En dan heb je hem al gecast, dus dat ziet hij niet meer.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door BSRuben »

Ik denk het eigenlijk niet.. Omdat de regel aangeeft 'when you CAST a creature'. Op het moment dat Hand of the Praetors dus op tafel ligt (en de regel dus gaat werken) is het een permanent en wordt niet meer gecast.

When you CAST a creature geeft echter wel weer aan dat je ook poison counters mag geven als je creature spel wordt gecountered. Omdat het gaat om het casten, niet of het creature uiteindelijk de battlefield binnenkomt.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Helemaal waar.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Lolloler »

BSRuben schreef:Ik denk het eigenlijk niet.. Omdat de regel aangeeft 'when you CAST a creature'. Op het moment dat Hand of the Praetors dus op tafel ligt (en de regel dus gaat werken) is het een permanent en wordt niet meer gecast.

When you CAST a creature geeft echter wel weer aan dat je ook poison counters mag geven als je creature spel wordt gecountered. Omdat het gaat om het casten, niet of het creature uiteindelijk de battlefield binnenkomt.
Maar zijn ability werkt pas als hij al op het Battlefield is, en dan word hij dus niet meer gecast maar is die er al. De abilities van kaarten zijn nog niet actief als ze gecast worden, maar pas als ze resolven.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Bericht door George »

Ok bedankt iedereen :)
Plaats reactie