Philly Lich

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
BSRuben
Adept
Contacteer:

Philly Lich

Bericht door BSRuben »

Hey,

Vraagje over Phylactery Lich: Als ik deze speel en Silverskin Armor ligt op tafel kan ik dan de lich equippen voordat ik de counter neer moet leggen? De lich is indestructible en met Silverskin Armor ook een artifact. Je kunt de counter dan op de lich zelf leggen (waardoor het moeilijk wordt om de lich te slopen). Als de counter eenmaal op de kaart ligt en ik haal de equipment weg, mag de counter dan blijven liggen?

Een andere vraag (beetje gerelateerd). Stel ik heb de bovengenoemde lich met zelf de counter en de armor attached. Mijn tegenstander speelt revoke existence om de lich te exilen. Kan ik de 2 mana betalen en de equipment weghalen waardoor revoke existence niets meer doet? Kan je een equipment ook unequippen (dus zonder een nieuwe target aan te wijzen de equipment van een kaart halen)?

Thx,

R.
altx
Wizard

Re: Philly Lich

Bericht door altx »

1) Nee. De Lich zegt "As Phylactery Lich enters the battlefield, put a phylactery counter on an artifact you control."

"As (...) enters the battlefield" houdt in dat je tijdens het resolven van de spell de actie al uit moet voeren. En tijdens het resolven van iets kun je geen andere dingen spelen. Daarna pas weer.

Let wel, als het anders verwoord was geweest en het was bijvoorbeeld een triggered ability, dan had het nog niet gelukt, omdat je dan probeert te reageren met iets dat op sorcery speed gaat - equippen gaat op sorcery speed. En dat kan alleen maar (in je main phase) als de stack leeg is. (En als het een trigger was geweest, dan had die nog op de stack gelegen.)

2) Als de counter eenmaal ergens op ligt, dan heeft het geen gevolgen om de equipment weg te halen overigens. De counter blijft er sowieso op liggen en Lich zegt "When you control no PERMANENTS with phylactery counters on them", dus hij controleert niet of de betreffende kaart nog wel een artifact is.

3) Zelfde als bij 1. Equippen gaat op sorcery speed, dus reageren met equippen gaat in principe niet lukken. (Of je moet een kaart als Leonin Shikari erbij gebruiken die ervoor zorgt dat het wel mag.)

Een equipment simpelweg unattachen mag inderdaad helaas niet. Je moet hem altijd weer aan een creature hangen. Je mag zelfs hetzelfde creature aanwijzen (dat is soms handig), maar je moet een creature targeten als je de equip ability speelt.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
BSRuben
Adept
Contacteer:

Bericht door BSRuben »

Helaas.. Dan heb ik twee keer een lich ervoor nodig :P

Ik speel nu Darksteel Axe en Whispersilk Cloak. Zijn er nog andere goede (budget, dus helaas geen basilisk collar of swords) die in mijn T2 Philly deck zouden passen? Darksteel plate is nieuw maar vind ik niet echt een geweldige kaart voor 5 CMC..
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Wat wel zou kunnen helpen als iemand Revoke existence doet is bijvoorbeeld Boomerang
Dan stuur je de armor terug naar je hand en werkt Revoke niet meer...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie