Hoe mee te nemen?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Hoe mee te nemen?

Bericht door BanzaiCopter »

Geachte mensjes,

Ik zit momenteel alwééééér in de knoop. Ik ben op het punt aangekomen dat ik zoveel decks heb dat ik gewoon niet meer weet hoe ik het moet meenemen. Eerder was het gewoon een laptop tas vol, en eventueel nog 2 appart. Maar inmiddels is het al een laptop tas + AH zak compleet vol (Geschat 27 decks?). Daarbij heb ik ook nog planechase etc :(

Ik heb vele pogingen gedaan en mijn uiteindelijke conclusie was een reiskoffer. Ja .. EEN REISKOFFER! :p Maar in het reiskoffer heb ik weer tevéél plaats -.-

Ik weet dat ik waarschijnlijk reacties krijg van "Neem dan niet zoveel mee". Maarja.. Ieder van mijn decks zijn gewoon uniek :) Dus ja.. Ik weet nooit wat ik exact wil spelen.

Zelf denk ik dat ik alles moet halveren :/ .. Tenzij iemand hier weet hoe ik eventueel makkelijk en simpel alles kan meenemen in een koffer of iets dergelijke waar ook daadwerkelijk alles goed in past. Maar ook waar alles gemakkelijk uitgehaalt kan worden :)
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Hoe mee te nemen?

Bericht door The Quizmaster »

Hoe zitten je decks zelf verpakt... Scheelt ook al wat ruimte, als je meerdere decks in 1 fatpackdoos doet, ipv losse deckdoosjes bvb... Ruimte creëren en optimaal benutten.

Alles halveren zou ik niet doen: Met halve decks kan je niet spelen ;)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Re: Hoe mee te nemen?

Bericht door BanzaiCopter »

Nou neej .. Ik heb 28 decks..

Dus 2 apparte koffers ofzo met 2x 14 decks. In 1 koffer Archenemy pleuren en andere Planechase. 1 koffer mass control black en ander mass control blue.. Etc..

Mijn decks zitten allemaal in apparte deckboxen.. Ieder zn eigen kleur / art etc.. Allemaal apparte sleeves, uniek aan het deck gebonden :p .. Het probleem bij mij is dat ieder week weer een nieuw deck erbij komt =.= ..
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe mee te nemen?

Bericht door Dragonheart »

"Het is toch duidelijk? Ik heb dit topic nodig zodat jullie me met wijze woorden van advies kunnen dienen. Dat is een klassiek thema in de literatuur, de geplaagde held weet eigenlijk zelf van binnen wel wat hij moet doen, maar hij moet het nog een keer van zijn vrienden horen." MaartenF, 2011.

Ik heb nog nooit in 1 avond allemaal mijn decks nodig gehad. Het lijkt me dus dat je dit dillema kunt oplossen door inderdaad tevoren een keuze te maken welke decks je wil meenemen. Magic is een spel vol keuzes. Welk deck speel ik? Houd ik deze hand? Speel ik nu deze of toch maar die kaart? Het lijkt me dus sterk dat jij niet in staat bent om in ieder geval een paar keuzes te maken voordat je vertrekt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe mee te nemen?

Bericht door pi »

Er zal altijd vanzelf een bovengrens komen waarboven het niet praktisch is om meer decks mee te nemen. Je zult dus vanzelf op een punt komen waar je toch echt keuzes zult moeten gaan maken. Persoonlijk optimaliseer ik liever decks dan dat ik nieuwe bouw. Alleen doordat ik al behoorlijk lang speel heb ik nu aardig wat decks (maar geen 28!). Meestal neem ik hoe dan ook maar een paar mee als ik ga spelen, beperkt ook weer het risico van dingen kwijtraken, laat maar ruimte over voor ruilkaarten, etc.

Mooie quote Dragonheart, moeten we die MaartenF kennen?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Hoe mee te nemen?

Bericht door altx »

pi schreef:Er zal altijd vanzelf een bovengrens komen waarboven het niet praktisch is om meer decks mee te nemen. Je zult dus vanzelf op een punt komen waar je toch echt keuzes zult moeten gaan maken. Persoonlijk optimaliseer ik liever decks dan dat ik nieuwe bouw. Alleen doordat ik al behoorlijk lang speel heb ik nu aardig wat decks (maar geen 28!). Meestal neem ik hoe dan ook maar een paar mee als ik ga spelen, beperkt ook weer het risico van dingen kwijtraken, laat maar ruimte over voor ruilkaarten, etc.

Mooie quote Dragonheart, moeten we die MaartenF kennen?
+1

Ik zou ze opdelen in categorieën en kijken welke decks op zich gewoon een variatie op hetzelfde thema zijn.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie