Hey,
Ik heb een vraag over de combat phase. Als ik een Core Prowler heb liggen en mijn tegenstander valt aan met een Hand of the Praetors, Blight Mamba en Ichorclaw Myr. De Ichorclaw Myr en de Blight Mamba hebben een -1/-1 counter. Ik block Hand of the Praetors met mijn Core Prowler. Waarop de tegenstander een Groundswell er op gooit. Mag ik nu voordat de andere 2 creatures damage doen de counters die Core Prowler me geeft erop leggen waardoor de creatures dood gaan, of doen ze eerst damage voordat ik de counters mag leggen?
Hoe zou het gaan als hij de Groundswell niet had gespeeld? De HotP is dood, worden de creatures dan meteen -1/-1 waardoor ze ook dood zijn of werkt dat ook weer anders?
Bedankt,
R.
Combat Phase
Moderator: Admins & Moderators
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Re: Combat Phase
De Core Prowler gaat pas dood na het resolven van de combat damage. De Mamba en de Myr doen tegelijk met alle andere beesten hun damage. In deze situatie zullen ze dus altijd nog hun damage doen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Re: Combat Phase
Alle creatures doen tegelijk damage. Dus ze doen inderdaad eerst damage voordat jij de counters mag leggen.
Als Hand Of the Praetors dood is, geldt zijn ability inderdaad niet meer en zijn je andere creatures met infect weer eentje zwakker. Dus als daardoor hun toughness nul wordt, gaan ze inderdaad dood.
Als Hand Of the Praetors dood is, geldt zijn ability inderdaad niet meer en zijn je andere creatures met infect weer eentje zwakker. Dus als daardoor hun toughness nul wordt, gaan ze inderdaad dood.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!