EDH
Moderator: Admins & Moderators
Re: EDH
Wat ik tot nu toe heb voor mijn deck (dus uit mijn 'collectie'):
//General
Balthor the Defiled
//Creature
Carnophage
Dregscape Zombie
Geth, Lord of the Vault
Grave Titan
Necrotic Ooze
Waning Wurm
//Planeswalker
Liliana Vess
//Enchantment
Genju of the Fens
Haunted Crossroads
Liliana's Caress
Painful Quandary
//Instant
Cradle to Grave
Dark Ritual
Death Denied
Tsabo's Decree
//Sorcery
Buried Alive
Diabolic Tutor
Disentomb
Drain Life
Dread Return
Duress
Exhume
Morbid Plunder
Unearth
Victimize
//Artifact
Mimic Vat
Trigion of Corruption
Zijn er kaarten die er absoluut niet in horen?
Op zich vind ik dat alles redelijk bij elkaar past, ik moet nog even op zoek naar zombie creature cards, maar die post ik wel in de Trading Corner
//General
Balthor the Defiled
//Creature
Carnophage
Dregscape Zombie
Geth, Lord of the Vault
Grave Titan
Necrotic Ooze
Waning Wurm
//Planeswalker
Liliana Vess
//Enchantment
Genju of the Fens
Haunted Crossroads
Liliana's Caress
Painful Quandary
//Instant
Cradle to Grave
Dark Ritual
Death Denied
Tsabo's Decree
//Sorcery
Buried Alive
Diabolic Tutor
Disentomb
Drain Life
Dread Return
Duress
Exhume
Morbid Plunder
Unearth
Victimize
//Artifact
Mimic Vat
Trigion of Corruption
Zijn er kaarten die er absoluut niet in horen?
Op zich vind ik dat alles redelijk bij elkaar past, ik moet nog even op zoek naar zombie creature cards, maar die post ik wel in de Trading Corner
Ik wil ook graag Zombie Master spelen maar is er ook een zwarte kaart die van een tegenstander zijn land een swamp maakt?
Urborg, Tomb of Yawgmoth (Op zich wel handig want zelf is het ook een Swamp, dus hij produceert zelf ook 1 zwarte mana.)BSRuben schreef:Ik wil ook graag Zombie Master spelen maar is er ook een zwarte kaart die van een tegenstander zijn land een swamp maakt?
Blanket of Night
Contaminated Ground
Evil Presence
Tainted Well
En als je dan toch een zombie-deck aan het maken bent:
Zombie Trailblazer
Cyclopean Giant
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Is Phage een goede general? Of is die ook banned? Ik snap dat ze wat duur is, maar als je het deck zo bouwt dat je rond die tijd nog leeft... Het lijkt me dat het niet al te lastig is om eens iemand met dat ding te slaan.
/EDIT
Phage is vanwege de regels zeer ongeschikt als general! Niet doen! Je verliest als je dat ding uit de Command-zone speelt.
/EDIT
Phage is vanwege de regels zeer ongeschikt als general! Niet doen! Je verliest als je dat ding uit de Command-zone speelt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Phage is niet banned, ik zou hem gewoon spelen als ik jou was!
Is tenminste een flinke uitdaging...
Is tenminste een flinke uitdaging...
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Mooi, dan heb ik de general voor mijn eerste EDH deck
/EDIT
Dus niet! Slecht idee!
/EDIT
Dus niet! Slecht idee!
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Als je de oplossing hebt gevonden voor het Phage-probleem, dan wel hier posten he... Denk dat iedereen daar wel benieuwd naar is..
See reversed side of this posting for disclaimer.
Een General die je (zonder omwegen) niet vanuit de Command-zone kunt casten, is inderdaad best wel een uitdaging.
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Het was zoveel makkelijker geweest als iemand hier uitgelegd had dat casten uit de Command-zone dus niet hetzelfde is als casten uit je hand. Daar gaat mijn idee...
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Ik wilde het net gaan zeggen. Je kunt natuurlijk altijd met je groep afspreken dat jullie het spelen alsof ze uit je hand komt, maar inderdaad, binnen de regels van het formaat zul je minstens een platinum angel of zo in play moeten hebben om te zorgen dat je phage veilig kunt spelen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Dat ligt toch wel redelijk voor de hand?Dragonheart schreef:Het was zoveel makkelijker geweest als iemand hier uitgelegd had dat casten uit de Command-zone dus niet hetzelfde is als casten uit je hand. Daar gaat mijn idee...
Het zijn twee verschillende zones.
Casten vanuit exile is toch ook niet hetzelfde als casten vanuit je hand?
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Verwacht je serieus dat ik precies weet hoe ze dit regeltechnisch opgelost hebben in een formaat dat voor mij exotisch is? In geen enkel van de formaten die ik ooit gespeeld heb bestaat een Command-zone. Als ik me niet vergis weten ze zelfs bij Wizards pas sinds kort dat zoiets bestaat. Voor mij ligt dat ergens tussen hoedjesland en speelmatjesland.
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Het was even leuker geweest om zowel de grappen te maken als meteen even in de posts te zetten waarom het zo onhandig is om phage als generaal te nemen. Dragonheart, mischien handig als je even de regels doorneemt, er zijn meer dingen die een beetje anders werken dan je zou verwachten, bv voor wishes:
http://www.dragonhighlander.net/rules.php
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Weet je dat dat voor mij ook op gaat?Dragonheart schreef:Verwacht je serieus dat ik precies weet hoe ze dit regeltechnisch opgelost hebben in een formaat dat voor mij exotisch is? In geen enkel van de formaten die ik ooit gespeeld heb bestaat een Command-zone. Als ik me niet vergis weten ze zelfs bij Wizards pas sinds kort dat zoiets bestaat. Voor mij ligt dat ergens tussen hoedjesland en speelmatjesland.
Ik heb het nog nooit gespeeld en heb het ook nog nooit gespeeld zien worden.
Maar met hier af en toe wat dingen lezen en de regels extrapoleren kom je een heel eind...
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Heb het aangepast. Ik ga de regels ook nog doornemen. Maar... het was niet zo dat ik beweerde dat Phage goed is. Ik vroeg of Phage goed is. Je kunt me hooguit verwijten dat ik sarcasme niet begrijp als een ander het gebruikt.pi schreef:Het was even leuker geweest om zowel de grappen te maken als meteen even in de posts te zetten waarom het zo onhandig is om phage als generaal te nemen. Dragonheart, mischien handig als je even de regels doorneemt, er zijn meer dingen die een beetje anders werken dan je zou verwachten, bv voor wishes: