Comes into play / Leaves play

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
BSRuben
Adept
Contacteer:

Comes into play / Leaves play

Bericht door BSRuben »

Hey,

Ik vroeg me af of er regels zijn die bepalen in welke volgorde creatures in play komen en ook het spel weer verlaten.
Als ik bijv de ultimate van Liliana Vess speel komen alle creatures bij mij into play. Als ik dan Noxious Ghoul ook uit mn yard kan halen samen met andere zombies kan ik dan zeggen dat ik eerst Noxious Ghoul in het spel laat komen? Dan triggert zijn ability namelijk op alle andere zombies die daarna in het spel komen.

Hetzelfde geldt voor Vengeful Dead. Als er bijvoorbeeld een Day of Judgment gespeeld wordt, mag ik dan Vengeful Dead als laatste dood laten gaan zodat zijn ability nog triggert?

Of gaan alle creatures tegelijkertijd naar de yard en triggert dan alles op hetzelfde moment?

Bedankt,

Ruben
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Re: Comes into play / Leaves play

Bericht door The Quizmaster »

Nee. Je kan niet bepalen op welke volgorde ze in het spel komen, ze komen namelijk allemaal exact op de nanoseconde tegelijkertijd in het spel.

Goed nieuws: Alle beesten zien welk elkaar in het spel komen; jouw Ghoul triggert dus wel gewoon voor alle andere zombies die op datzelfde moment in het spel komen.

Voor het verlaten van het spel: Zelfde verhaal.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Plaats reactie