EDH / Commander

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

pi
Archmage
Contacteer:

Re: EDH / Commander

Bericht door pi »

Ik zou denk ik voor mensen die beginnen met EDH een 2 of 3 kleuren generaal aanraden, 3 alleen als je de kaarten hebt voor een goede manabase. Het is dan waarschijnlijk handig om kleuren te overwegen die samen goed alles kunnen slopen wat je mogelijk tegen komt. Erayo is zeer goed speelbaar als generaal, maar is erg goed in 1 ding, waarna het spel niet echt interessant is voor de andere spelers. Het deck zou waarschijnlijk vrij goed kunnen winnen, maar goeie kans dat mensen er niet meer tegen willen spelen na korte tijd. Lang niet iedereen heeft counters, maar wel removal voor creatures waarschijnlijk.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Donnie Darko
Wizard

Bericht door Donnie Darko »

Ik heb onder andere Dralnu, lich lord, U en B. Lijkt mij dat dat ideaal is om een eerste EDH deck mee te starten?
Ik ben nog wel bezig al mijn legendary creatures bij elkaar te zoeken (moet nog alleen mijn G en R doorzoeken). Ik weet in ieder geval al dat het mijn enige multi-colour legendary creature is.
Daarnaast heb ik Cho-manno, Revolutionary, Commander Eesha, Phage the untouchable en nog twee anderen die ik me nu niet kan herinneren. De eerste lijkt me al veel gebruikt, dus niet zo interessant. De tweede vind ik persoonlijk erg leuk, komt ook uit de eerste booster die ik ooit heb gekocht(!), en met Phage kan je schijnbaar niet spelen, zo begreep ik uit een ander thread, omdat je dan het spel verliest.

Kan iemand ondertussen nog eens het idee achter EDH uitleggen?
Op de site (waar ook de regels staan) word het vooral een sociaal spel genoemd dat aardig lang kan duren (in vergelijking met andere formaten). Ik denk zelf dat het ook interessant om met veel verschillende kaarten te werken. Zijn er nog andere ideeën achter dit formaat?
En waarom zit de generaal/commander op een andere plek (command zone) dan in je hand?
Work is the curse of the drinking class
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Er staat aardig wat info in de posts hier voor en wat je eventueel mist staat in de EDH regels die je dus al gevonden hebt. Ik weet eigenlijk niet wat je nog meer te vertellen.

Overigens, ja, Phage werkt inderdaad niet.
Donnie Darko
Wizard

Ok, mijn hele collectie doorgekeken, en ik heb de volgende legendary creatures:
Arcum Dagsson
Chandler
Cho-Manno, Revolutionary
Commander Eesha
Dralnu, Lich Lord
Ib Halfheart, Goblin Tactician
Iname, Death Aspect
Jolrael, Empress of Beasts
Latulla, Keldon Overseer
Phage the Untouchable
Sachi, Daughter of Seshiro
Sosuke, Son of Seshiro
Veldrane of Sengir

Maar ook nog Faithful Squire / Kaiso, Memory of Loyalty en Orochi Eggwatcher / Shidako, Broodmistress
Beide zijn van die flip kaartjes, kan je die ook gebruiken als generaal (ze zijn pas legendary nadat ze geflipt worden)?

Na ze eens goed te hebben bekeken denk ik dat voor mij Ib Halfheart, Goblin Tactician, Commander Eesha, Arcum Dagsson en Sachi of Sosuke (samen in een deck mag toch?) interessant zijn om een EDH deck mee te maken.
Heb vooral veel leuke blauwe, groene en rode kaarten, en die laatste twee kleuren zijn mijn favoriete kleuren.

Wie zouden jullie kiezen als generaal voor een eerste EDH deck?
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Ze mogen in hetzelfde deck, ik zou er wel 1 kiezen omd e generaal te maken en 1 kiezen om in het deck zelf te hebben.

Arcum is behoorlijk goed en moedigt nogal een combo deck aan. Ik zou daar zelf weg blijven. Ik zou zelf neigen naar Eesha, maar denk dat verder degene die je zelf interessant vindt allemaal leuk kunnen zijn. Als je graag groen en rood wilt spelen is het misschien handig om een beetje te investeren en je R/G generaal te kopen zodat je beide kleuren kunt spelen.
Donnie Darko
Wizard

Ik heb zojuist Borborygmos en een tal van bijpassende kaarten besteld. Een paar kaarten die het lastiger maakt voor anderen om hem (en mijn andere creatures) te blocken, een paar kaarten die ook nog +1/+1 counters leveren en veel kaarten die gebruik maken van de +1/+1 counters.
Ik heb al kaarten als bedlam en Forgotten Ancient, die leek mij wel leuk in combinatie met deze generaal.

Zal proberen dit weekend nog een thread te maken in het deck deel van het forum, met een lijst te maken met kaarten die ik er in denk te gaan stoppen.
BSRuben
Adept
Contacteer:

Bericht door BSRuben »

Misschien ook Strength of the Tajuru en Thrive?
Donnie Darko
Wizard

borborygmos en de andere kaarten waren al besteld voor ik je post zag. Thrive heb ik wel op voorraad, maar [strength of the tajuru[/c] heb ik niet, en geen zin om die op zichzelf te bestellen. Misschien als ik nog meer suggesties van jullie krijg kan ik weer een paar kaarten tegelijk bestellen.
Ik heb een concept deck list gepost in het deck deel van het forum.

Nog een vraagje over EDH in het algemeen:
Ik kwam Penumbra Spider tegen terwijl ik kaarten zocht voor mijn deck, en vroeg mij af of ik die zou mogen gebruiken in mijn Borborygmos EDH deck. De kaart plaatst een zwarte spin in het speelveld, wanneer de kaart naar de graveyard gaat. Of word een bepaalde kleur creature niet gezien als een kleurcode, zolang het in de tekst staat?
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Het gaat om manasymbolen. Die staan er niet op, dus dna mag het. Niet dta ik het neit een beteje kwa flavor vreemd zou vinden om een zwart creature te maken in je G/R deck, maar het mag wel.
Plaats reactie