Counter

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
xRnDx
Expert

Counter

Bericht door xRnDx »

Ik heb een vraagje wat betreft counteren.
Wanneer je een creature cast die een effect heeft als hij de battlefield entered,
zoals bv Goblin Bushwhacker, en hij wordt gecountered gaat zijn effect dan in werking?(vermoedelijk "nee")
Nog een vraag. Wanneer je een creature speelt met een effect die in werking komt als hij gecast wordt
en hij wordt gecountered, komt z'n effect dan in werking? (vermoedelijk "ja")
Ik wil gewoon zekerheid wat betreft deze effecten.

Alvast bedankt
Even if the sky is falling down!
altx
Wizard

Re: Counter

Bericht door altx »

Klopt helemaal.

Als de spell gecountered wordt, is hij nooit in de battlefield geweest, dus kunnen enter-the-battlefield abilities niet triggeren.

"Whenever you cast ..." abilities triggeren als je de betreffende spell cast. De stack ziet er dan zo uit:

"Whenever you cast" trigger
creature spell
---BOTTOM

De trigger ligt dus nu al op de stack. Als je tegenstander besluit de creature spell te counteren, dan ziet de stack er zo uit:

counterspell
"Whenever you cast" trigger
creature spell
---BOTTOM

De counterspell resolvet en de creature spell wordt gecountered. Maar de "Whenever you cast" trigger lag al op de stack, dus die resolvet nog steeds normaal.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
xRnDx
Expert

Re: Counter

Bericht door xRnDx »

ok bedankt ^^
ik wou het gewoon effe checke :p
Even if the sky is falling down!
Plaats reactie