Autumn Willow
Moderator: Admins & Moderators
Autumn Willow
Autumn Willow Can this creauture band with another creauture with banding without losing it's abillity? Or does it lose it's abillity?
Second question: when I pay a forest can my opponent also target this creauture or do I have to point wich player may target it?
Second question: when I pay a forest can my opponent also target this creauture or do I have to point wich player may target it?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Re: Autumn Willow
1. Hij kan gewoon banden met een andere beest (wordt dat überhaupt nog gebruikt?), zonder zijn ability te verliezen. Een band is niets meer/minder dan en gezamelijke attack/block. Spells/abilities moeten 1 specifiek beest uit die band targeten.
2. Jij kiest het target.. zoals op de kaart staat.
2. Jij kiest het target.. zoals op de kaart staat.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
thx.
wij spelen nog met heel veel kaarten van vóór 2001... vandaar dat we nog banding hebben.
wij spelen nog met heel veel kaarten van vóór 2001... vandaar dat we nog banding hebben.
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Banding is verdedigend best een leuke ability.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Als deze kaart "band" met een ander beest "met banding". Moet je dan een "groene mana" betalen?
Niet alleen verdedigend, maar ook aanvallend zijn dit sterke kaarten in het soort duels dat wij spelen (Uit 8000 kaarten stapels van 400 maken; iedere speler construeert 3 "decks" van 60 kaarten uit deze 400 kaarten).
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Sorry, ik zie niet echt hoe het aanvallend beter is dan de meeste creature abilities, kun je misschien toelichten waarom?
-
- Adept
_Ik zou het alleen kunnen bedenken als ze deze regel zouden toepassen, wat op zich niet eens zo'n gekke regel zou zijn. Dat elke creature dat bands, alleen door 2 of meer mobs geblockt kan worden.
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Ik vermoed dat ze denken dat als 2 creatures banden en 1 heeft flying ze beiden alleen door flying of creatures met reach geblocked kunnen worden, hetgeen niet het geval is, beide kunnen dan juist door een grond creature geblocked worden. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet, daarom hoor ik graag wat er zo goed aan is, misschien mis ik iets .
1 Als deze kaart "band" met een ander beest "met banding". Moet je dan een "groene mana" betalen?
2 Hij kan dan aanvallen samen met 2 andere (niet banding beesten). Na het blokken mag jíj de schade op de blokkers en aanvallers verdelen zoals jij dat wilt. Dit is met onze kaarten (vóór 2001; soort sealed deck)uiterst sterk. Natuurlijk doe je de schade dan zodat je beesten uit kan schakelen. Als je één beest in je band hebt met een hoge verdediging of een "regenerate" is het helemaal goed.
3 Natuurlijk weet ik dat in een band álle beesten "flying"(of een ander iets) moeten hebben wil de gehele "band" kunnen vliegen. Ik ben vrij goed op de hoogte van banding, daar dit toen ik nog verzamelde (ongeveer 13 jaar geleden) dit veel gebruikt werd.
2 Hij kan dan aanvallen samen met 2 andere (niet banding beesten). Na het blokken mag jíj de schade op de blokkers en aanvallers verdelen zoals jij dat wilt. Dit is met onze kaarten (vóór 2001; soort sealed deck)uiterst sterk. Natuurlijk doe je de schade dan zodat je beesten uit kan schakelen. Als je één beest in je band hebt met een hoge verdediging of een "regenerate" is het helemaal goed.
3 Natuurlijk weet ik dat in een band álle beesten "flying"(of een ander iets) moeten hebben wil de gehele "band" kunnen vliegen. Ik ben vrij goed op de hoogte van banding, daar dit toen ik nog verzamelde (ongeveer 13 jaar geleden) dit veel gebruikt werd.
Re: Autumn Willow (graag nog een reactie...)
De vragen zijn nog niet beantwoord. We hebben te lang over een ander onderwerp "gepraat"...
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
0. Je kan je posts ook editen, hint hint
1. Nee: Banding target niet:
3. Is banding ooit echt veel gebruikt?
1. Nee: Banding target niet:
2. Maar: je hebt maar 1 beest nodig om al jouw aanvallende beesten te blocken. Als ze los aanvallen, heb je meer kans om de tegenstander schade te doen..As a player declares attackers, he or she may declare that one or more attacking creatures
with banding and up to one attacking creature without banding (even if it has “bands with
other”) are all in a “band.” He or she may also declare that one or more attacking [quality]
creatures with “bands with other [quality]” and any number of other attacking [quality] creatures
are all in a band. A player may declare as many attacking bands as he or she wants, but each
creature may be a member of only one of them. (Defending players can’t declare bands but may
use banding in a different way; see rule 702.19j.)
3. Is banding ooit echt veel gebruikt?
See reversed side of this posting for disclaimer.
- pi
- Archmage
- Contacteer:
3. Ice Age sealed?
Inderdaad maak je in weze al je tegenstander zijn creatures wall of glares, ik zie het voordeel niet echt van die damage verdelen anders dan dat die band het overleeft, maar is dat nou wat je wil bereiken als je aanvalt?
Inderdaad maak je in weze al je tegenstander zijn creatures wall of glares, ik zie het voordeel niet echt van die damage verdelen anders dan dat die band het overleeft, maar is dat nou wat je wil bereiken als je aanvalt?
The quizmaster:
antwoord op "3": ja, t/m the 5th edition.
Archmage: Bij een toernooitype als "sealed deck" is "banding" goed (toen althans).
Toch doen wij het nog fout, denk ik: hoeveel beesten mogen er aan de "band" deelnemen (dus naast het "banding-beest"). Wij deden altijd twee, maar ik lees nu 1. Hoe zit dit?
antwoord op "3": ja, t/m the 5th edition.
Archmage: Bij een toernooitype als "sealed deck" is "banding" goed (toen althans).
Toch doen wij het nog fout, denk ik: hoeveel beesten mogen er aan de "band" deelnemen (dus naast het "banding-beest"). Wij deden altijd twee, maar ik lees nu 1. Hoe zit dit?
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Er kunnen X+1 beesten in een band zitten waar X banding hebben of eventueel bands with other...
Banding is nooit echt veel gebruikt, behalve bij formaten waar het geforceerd werd, zoals limited met een set die er vol mee zat, ice age bijvoorbeeld. Ik heb er horror verhalen over gehoord: creature stalemates aan alle kanten. Dit sluit niet uit dat sommige mensen het veel gebruikt hebben, maar op tournooien zag je het naast limited zeer weinig, kijk maar eens wat er gespeeld werd tijdens de 'black summer' of zo. Voor casual zie ik best voordelen van de ability, de tegenstander zijn combat damage verdelen is in multiplayer best ok aangezien in de verdediging gaan daar veel meer de moeite waard is.
Ik ben overigens vooral een casual speler, maar abilities worden over het algemeen beoordeeld op tournooi waardigheid. Ow, en de naam is pi.
Banding is nooit echt veel gebruikt, behalve bij formaten waar het geforceerd werd, zoals limited met een set die er vol mee zat, ice age bijvoorbeeld. Ik heb er horror verhalen over gehoord: creature stalemates aan alle kanten. Dit sluit niet uit dat sommige mensen het veel gebruikt hebben, maar op tournooien zag je het naast limited zeer weinig, kijk maar eens wat er gespeeld werd tijdens de 'black summer' of zo. Voor casual zie ik best voordelen van de ability, de tegenstander zijn combat damage verdelen is in multiplayer best ok aangezien in de verdediging gaan daar veel meer de moeite waard is.
Ik ben overigens vooral een casual speler, maar abilities worden over het algemeen beoordeeld op tournooi waardigheid. Ow, en de naam is pi.