Nim Deathmantle
Moderator: Admins & Moderators
Nim Deathmantle
Nim Deathmantle:
Ik heb nog nooit een equipment gebruikt... speel pas vanaf 1996... , maar voor het eerst met kaarten vanaf 2003...
Kun je ook de equip-mogelijkheid gebruiken als ie al aan een beetst "equiped "zit? :
Ik heb nog nooit een equipment gebruikt... speel pas vanaf 1996... , maar voor het eerst met kaarten vanaf 2003...
Kun je ook de equip-mogelijkheid gebruiken als ie al aan een beetst "equiped "zit? :
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Re: Nim Deathmantle
Een equipment komt altijd los in het spel (tenzij anders vermeld op de kaart zoals bij Piston Sledge). Je moet dan de equip cost betalen om een creature te mogen equippen. Daarna mag je voor de equip cost de equipment van het ene naar het andere creature verplaatsen. Je kunt een equipment niet losmaken zonder een ander creature te equippen.
Als een equipped creature dood gaat, dan blijft de equipment wel heel en komt weer los op tafel te liggen.
Ook moet je er rekening mee houden dan het equippen op sorcery speed gaat. Je kunt dus niet altijd met een equipment reageren (bijv Whispersilk Cloak kan je volgens mij wel in je eigen main phase gebruiken om een creature tegen bijv Lightning Bolt te beschermen, maar niet in de combat phase).
Als een equipped creature dood gaat, dan blijft de equipment wel heel en komt weer los op tafel te liggen.
Ook moet je er rekening mee houden dan het equippen op sorcery speed gaat. Je kunt dus niet altijd met een equipment reageren (bijv Whispersilk Cloak kan je volgens mij wel in je eigen main phase gebruiken om een creature tegen bijv Lightning Bolt te beschermen, maar niet in de combat phase).
goede tip: "equippen gaat op sorcery speed". Weet je zeker dat dit gaat zoals je beschreven hebt in het laatste voorbeeld: Is een sorcery net zo snel als een instant? Ik zou denken van niet. Je kunt toch ook geen sorcery als reactie op een instant spelen...?
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Je mag sorcery speed dingen alleen activeren als de stack leeg is. Equipen kan dus niet in reactie ergens op.
Sorceries zijn dus geen instants die je alleen in je main phase mag spelen.
Sorceries zijn dus geen instants die je alleen in je main phase mag spelen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ok. duidelijk. Dus het voorbeeld dat BSRuben geeft klopt niet?
Inderdaad.
"Je kunt dus niet altijd met een equipment reageren" moet zijn "Je kunt dus nooit met een equipment reageren".
(Uitzonderingen als Leonin Shikari daargelaten.)
"Je kunt dus niet altijd met een equipment reageren" moet zijn "Je kunt dus nooit met een equipment reageren".
(Uitzonderingen als Leonin Shikari daargelaten.)
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Dan heb ik daar een fout gemaakt, excuses.
Hoe zit het dan met de attach ability van Cranial Plating?
Zijn equip ability (1 kleurloze mana) gaat op sorcery speed, maar voor 2 zwarte mana kun je op instant speed attachen. Dat is ook niks meer dan een gewone activated ability.BSRuben schreef:Dan heb ik daar een fout gemaakt, excuses.
Iron Maiden's gonna get you
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Misschien nog wat ter verduidelijking, attachen kan best op instant speed, equipen resulteert in attachen, maar, omdat je de equip ability zelf alleen als sorcery kunt spelen werkt het geheel dus op sorcery speed. Attachen is een meer algemenere term, als je een aura of fortification ergens op speelt attach je bijvoorbeeld ook.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.