Loxodon Warhammer + Kinsbaile Cavalier
Deze creature valt aan en wordt geblockt door een 2/2 creature
De 2-2 creature is dood door de first strike , maar krijgt de player nu de overige damage van de 2de slag omdat Kinsbaile Cavalier trample heeft ?
Double Strike + Trample
Moderator: Admins & Moderators
Re: Double Strike + Trample
Klopt, er is niks dat hem in dat geval tegen houdt, en trample geeft de resterend schade door.
Tap yourself
When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.
Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.
Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Re: Double Strike + Trample
ik heb ook een vraag over loxodon warhammer;
voorbeeld; stel ik heb een Knight of the White Orchid, een Alaborn Cavalier en de loxodon warhammer liggen. (de warhammer ligt dan toch los van deze twee creatures op het veld? dat heb ik geleerd met artifacts) mag ik dan voor beide creatures 6 tappen om ze te equippen? en deze +3+0 blijft ook gewoon? en als ik het nog gekker wil maken. mag ik dan de volgende beurt wéér voor deze twee creatures 6 tappen om ze wéér +3+0 te geven?
voorbeeld; stel ik heb een Knight of the White Orchid, een Alaborn Cavalier en de loxodon warhammer liggen. (de warhammer ligt dan toch los van deze twee creatures op het veld? dat heb ik geleerd met artifacts) mag ik dan voor beide creatures 6 tappen om ze te equippen? en deze +3+0 blijft ook gewoon? en als ik het nog gekker wil maken. mag ik dan de volgende beurt wéér voor deze twee creatures 6 tappen om ze wéér +3+0 te geven?
- The Quizmaster
- Wizard
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Double Strike + Trample
Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe Equipment werkt
Equipment (type van de kaart is Artifact - Equipment, daaraan kan je het herkennen), kan je aan creatures hangen, door het betalen van een Equip-cost. In het geval van de Warhammer, is deze cost 3 kleurloze mana. Op het moment dat je deze ability activeert en de mana betaald hebt, wordt het Equipment aan het beest gehangen. De bonus die het beest daardoor krijgt, geldt alleen zolang het Equipment attached is.
Als je dus 3 betaald om de Warhammer aan je Knight of the White Orchid te hangen, en daarna betaal je direct weer 3 om de Warhammer ook aan de Cavalier te Equipen, is het eindresultaat dat je 1 Equipte Alaborn Cavalier hebt, die dus 5/3 trample lifelink is geworden, en een zielige Knight of the White Orchid, die gewoon 2/2 First Strike is en zich zwaar gepasseerd voelt.
Let wel: Spelregeltechnisch (mooi galgjewoord) gezien, is het niet verkeerd. Maar het is vrij nutteloos.
Samenvatting:
Equipment heeft een ability, Equip, die ervoor zorgt dat het Equipment aan een creature wordt attached.
De bonus van een Equipment geldt alleen zolang deze aan het beest hangt, en ook alleen voor dat beest (tenzij anders op de kaart aangegeven natuurlijk!)
Zie Equipment als wat het letterlijk is: Uitrusting. Je Equipment is (in dit geval) een dikke hamer, die je aan een beest geeft om mee te meppen. Als je die hamer daarna aan een ander beest geeft, moet het eerste beest dat de hamer kreeg, deze weer afstaan en het met zijn eigen vuisten zien te rooien verder.
Equipment (type van de kaart is Artifact - Equipment, daaraan kan je het herkennen), kan je aan creatures hangen, door het betalen van een Equip-cost. In het geval van de Warhammer, is deze cost 3 kleurloze mana. Op het moment dat je deze ability activeert en de mana betaald hebt, wordt het Equipment aan het beest gehangen. De bonus die het beest daardoor krijgt, geldt alleen zolang het Equipment attached is.
Als je dus 3 betaald om de Warhammer aan je Knight of the White Orchid te hangen, en daarna betaal je direct weer 3 om de Warhammer ook aan de Cavalier te Equipen, is het eindresultaat dat je 1 Equipte Alaborn Cavalier hebt, die dus 5/3 trample lifelink is geworden, en een zielige Knight of the White Orchid, die gewoon 2/2 First Strike is en zich zwaar gepasseerd voelt.
Let wel: Spelregeltechnisch (mooi galgjewoord) gezien, is het niet verkeerd. Maar het is vrij nutteloos.
Samenvatting:
Equipment heeft een ability, Equip, die ervoor zorgt dat het Equipment aan een creature wordt attached.
De bonus van een Equipment geldt alleen zolang deze aan het beest hangt, en ook alleen voor dat beest (tenzij anders op de kaart aangegeven natuurlijk!)
Zie Equipment als wat het letterlijk is: Uitrusting. Je Equipment is (in dit geval) een dikke hamer, die je aan een beest geeft om mee te meppen. Als je die hamer daarna aan een ander beest geeft, moet het eerste beest dat de hamer kreeg, deze weer afstaan en het met zijn eigen vuisten zien te rooien verder.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Re: Double Strike + Trample
bedankt!