Linvala, Keeper of Silence ?

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Pacifism
Expert

Linvala, Keeper of Silence ?

Bericht door Pacifism »

Hey mensen,

Na lang geen magic te hebben gespeeld pak ik het spel toch weer is op, ik wil een nieuw deck samenstellen en daarin zit de kaart Linvala, Keeper of Silence.
Ik vroeg mij af of deze werkt tegen de mana ability van Siege-Gang Commander en tegen de tap ability van Goblin Sharpshooter ?

Groetjes
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Re: Linvala, Keeper of Silence ?

Bericht door The Quizmaster »

Ja, want dat zijn activated abilities...

Alles waar staat [cost] : ( de : is het belangrijkst ), is een activated ability.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Maccius
Adept

Bericht door Maccius »

Een mana ability is trouwens niet een ability die mana kost. Maar een ability die mana maakt.
Pacifism
Expert

Bericht door Pacifism »

The Quizmaster schreef:Ja, want dat zijn activated abilities...

Alles waar staat [cost] : ( de : is het belangrijkst ), is een activated ability.
Ok dus dan snap ik dat de sharpshooter niet meer gebruikt kan worden, maar bij de Siege-Gang Commander staat achter de 1 mana en 1 rode mana geen dubbele punt maar een komma..
Is dit dus ook een activated ability?
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ja... kijk maar eens achter het 'Sacrifice a Goblin'... wat vindt je daar? Precies. De Goblin opofferen is onderdeel van de cost.

Soms kan een cost dus uit meerdere stappen bestaan, bijvoorbeeld mana betalen en de kaart tappen, of in dit geval, mana betalen en iets sacrificen. Andere opties zijn natuurlijk altijd mogelijk.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Pacifism
Expert

Bericht door Pacifism »

The Quizmaster schreef:Ja... kijk maar eens achter het 'Sacrifice a Goblin'... wat vindt je daar? Precies. De Goblin opofferen is onderdeel van de cost.

Soms kan een cost dus uit meerdere stappen bestaan, bijvoorbeeld mana betalen en de kaart tappen, of in dit geval, mana betalen en iets sacrificen. Andere opties zijn natuurlijk altijd mogelijk.
Oeps! die had ik over het hoofd gezien :roll: , ja dan klopt het, bedankt voor de goede uitleg!
Plaats reactie