Woei, lange post...
tom147 schreef:
Garruk's Deck
of bevat cycling 2 (2, discard this card: draw a card). ik kan maar geen duidelijke uitleg vinden wat je hier moet bij doen bij die cycling. en bij de ene kaart staat er enkel een 2 en bij de andere een mana erbij. wat is het verschil?
Het is geen verschil, alleen bij sommige kaarten zal de hele ability met remindertekst uitgeschreven zijn en bij andere niet.
Het idee van Cycling: Je hebt de kaart in je had. Op een moment dat je een instant zou mogen spelen, mag je de Cycling-ability van die kaart activeren. In het geval van de Tusker: betaal 2 mana van een type dat je wilt plus een groene. In het geval van de Slippery Karst, betaal 2 kleurloze mana. Je discard de kaart (naar je graveyard vanuit je hand) en je raapt een nieuwe.
heeft bovenaan rechts X staan. Wil dit zeggen dat je 1 mana nodig hebt om deze te mogen spelen...of op wat slaat deze X
X = hoeveel mana jij maar wilt betalen. Als je Windstorm wilt spelen (je 'announcet' hem, zoals dat officieel het), dan geef je ook aan hoeveel je voor de X wilt betalen. Dat mag je dus helemaal zelf weten. Kan een totaal zijn van 0 tot aan het maximum mana dat je kan betalen. Vervolgens betaal je de volledige cost van de kaart, dus X-mana van een willekeurige kleur, plus de groene. Dan speel je hem.
" Discard a card : Wild Mongrel gets +1/+1 and becomes the color of your choice until the end of the turn.
Wat is de bedoeling om van kleur te veranderen? ik speel met groen en mijn tegenstander met zwart van liliane
Bijvoorbeeld: Jouw tegenstander heeft een beest met protection from green en die valt ermee aan. Jij maakt jouw Mongrel Blauw, en mag dat beest vervolgens gewoon blocken. Dat het niet direct nut heeft in het deck wat jij speelt in combinatie met het deck waartegen je speelt, maakt verder niet uit. Er zijn genoeg spelsituaties waarin het wel zou kunnen.
Wat is een elephant creature token idem bij
Een token is een representatie van een beest. Tegenwoordig zitten er in boosters zeer regelmatig token cards, die je hiervoor zou kunnen gebruiken. Maar bijvoorbeeld een dobbelsteen of een kraaltje of een muntje of .... noem maar op, mag je ook gebruiken. Waar het om gaat, is dat je dat muntje, kraaltje, dobbelsteentje... kan identificeren als het beest wat het representeerd.
Voor het spel is een token gewoon een creature, alle regels die daarop van toepassing zijn, gelden dus ook. Als een token naar een andere zone dan de battlefield (hand, graveyard, exile) gaat, dan verdwijnt deze voorgoed.
Begrijp ik het goed dat wanneer mijn tegenstander een enchantment heeft uitgespeeld op een kaart van mij (waardoor deze bv blocked is) . bij het uitspelen van deze kaart mag ik die enchantment van mijn kaart wegnemen.
yup.
de 2 slaat op levens die je moet opgeven om deze kaart te mogen spelen?
Op wat slaat de "it's still a land" : op het ende van de beurt wordt het terug een land ipv creature. of slaat dit op iets anders
De 2 slaat op het aantal mana dat je moet betalen, om zijn ability te activeren.. als er levens betaald moeten worden, dan wordt dat altijd volledig uitgeschreven.
Het 'it's still a land' slaat hier op: Als je er een beest van maakt, is het nog steeds een land. Je mag het dus nog steeds tappen voor mana, en de kaart sterft nog steeds aan e.d.
ook het laatste stuk van de kaart is me niet helemaal duidelijk. Ik speel deze kaart uit en daarmee wordt een forest een 4/4 creature. indien deze forest sterft tijdens deze beurt, mag ik Genju of the cedars opnieuw toevoegen aan mijn hand. indien de forest/creature blijft leven die beurt, wordt deze terug een standaard forest en gaat de Genju of cedars naar de graveyard...?
Nee, de Genju blijft er dan opzitten, net zolang tot het land kapot gaat, of de Genju op een andere manier terug naar je hand wordt gestuurd.
wat zijn Fadecounters exact?
Zie het als reminders.. Een tellertje, letterlijk vertaald. In het geval van Blastoderm is het een aflopend tellertje... Iedere beurt gaat er 1 af, kan je er geen meer afhalen, dan issie dood...
deze kaart heeft geen aanval/defend score bv 1/3, maar enkel een 3 staan. is dit enkel een aanvalskaart?
de +1 -1 +4 slaat allicht op levens die je moet opofferen om deze kaart te spelen
Dit is een Planeswalker, dus geen beest. Hij kan niet aanvallen. Planeswalkers in het kort:
Een Planeswalker is een soort 'extra speler' Dat getal onderin is zijn loyalty. OP het moment dat deze op 0 staat, is de PW dood. Zijn activated abilitys, hebben een + of een - en een getal als cost. De eerste ability van Garruk heeft bvb +1: untap 2 lands.
Dat houdt in, dat als je deze ability activeert, de loyalty van Garruk met 1 wordt verhoogd.
Je mag maar 1x per beurt een ability van een Planeswalker activeren en alleen op het moment dat je een sorcery zou kunnen spelen (dus tijdens jouw main phase, en als de stack leeg is).
Alle schade die naar jou zou komen, door bvb mag de eigenaar van die Bolt naar jouw Garruk redirecten. 1 schade is -1 loyalty. Dus -3 in het geval van de Bolt.
Als een speler jou aanvalt, moet hij per beest aangeven of deze naar jou zelf aanvalt, of naar jouw planeswalker. Je mag gewoon op de normale manier blocken.
hier heb je Entwine staan. ik speel deze kaart uit : tap 5 mana's + 3 voor entwine. Maar mag deze dan meteen terug untappen "untap all lands you control" waardoor ik deze 8 mana's kan inzetten voor andere kaarten te activeren? en de kaart dus eigelijk 'gratis' was?
Helemaal correct!
wat doet deze kaart exact : arrowcounters?
Zie Blastoderm: Wederom gewoon een tellertje. Kan je met een dobbelsteen aangeven, of met muntjes, of iets anders... Zolang het maar duidelijk is hoeveel er op liggen.
het deel Madness 0? slaat de 0 op de kost van de madness...
Ja.
Echo 1 manna : ook niet helemaal duidelijk met die upkeeps...Ik moet 1 mana tappen bij de beurt nadat ik de kaart gespeeld of de kaart opofferen (dit is eenmalig?)
Aan het begin van de beurt nadat de Albino Troll in het spel is gekomen, tijdens de upkeep van die beurt (direct na je untap), moet je zijn Echo betalen. Is niet 1 overigens, maar 1G, dus 1 groene mana en 1 mana naar een kleur van keuze.
Dit hoef je dus maar 1x te doen inderdaad.
retrun a green creature you control to its owners hand...ik ben toch de enige die met green creatures speelt?
de tegenstander speelt met Liliana deck en dus black creatures...? Dus ik moet gewoon een creature terugnemen die ik al gespeeld heb. (en niets doen als ik bv geen green creatures heb liggen)
Maar jouw tegenstander hoeft niet altijd met dat deck te spelen. Mocht jouw tegenstander toevallig ook groen spelen, dan mag je niet 1 van zijn beesten kiezen om terug te sturen. Moet altijd een beest van jou zijn, en hij moet groen zijn.
En niets doen als je geen creatures hebt liggen: Die heb je wel, je hebt namelijk net je Stampeding WIldebeests gespeelt..
ik enchant een creature met deze kaart. wanneer deze creature naar graveyard moet komt rancor terug in mijn hand?
Deze kaart is dus onsterfelijk, aangezien ze steeds blijft terugkeren... of is dit effect beperkt
Nee, dit klopt. De enige manier om hem weg te krijgen is oftewel hem te counteren met bvb of om het beest waarop je Rancor wilt spelen, dood te maken op het moment dat Rancor nog op de stack ligt.
het token gedeelte staat al hierboven gevraagd. maar dan ook de Flashback is onduidelijk. wanneer ik deze kaart wil uitspelen moet ik dus 5 mana cost betalen (rechtsboven de kaart) + nog eens 5 mana extra voor flashback te activeren? en wat doet deze flashback exact... de kaart komt terug tot leven en dan 'exile it'...?
[/quote][/quote]
Token: Jij krijgt dus een 4/4 groen beest, waarvoor jij zelf iets moet kiezen om dat beest mee te representeren. Zolang je de verschillende tokens maar uit elkaar kan houden.
Flashback: Je hoeft alleen de flashback-cost te betalen, dus de 2GGG, verder niet. Dan wordt zijn effect nog een keer uitgevoert (krijgt dus weer een 4/4 beest) en daarna wordt de kaart uit het spel verwijderd (exile), waardoor je deze niet nóg een keer zou kunnen spelen.
Hoop dat alles een beetje duidelijkwas....
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*