Sapling of Colfenor

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
jorg
Adept

Sapling of Colfenor

Bericht door jorg »

Ik heb Sapling of Colfenor al op tafel liggen. Hij valt aan. De bovenste kaart van mijn Library is een Matca Rioters. Wat gebeurd er nu? Is*/* gelijk aan 0/0?
Idem situatie. Maar nu is de bovenste kaart van mijn Library is een Zulapart Enforcer. Wat gebeurd er nu? Is deze gelijk aan 1/1? (In dit geval maakt het niet uit, maar je hebt ook level-up beesten met bijvoorbeeld power/toughness: 2/3).
Played not for a long time, but is's still a nice game!
altx
Wizard

Re: Sapling of Colfenor

Bericht door altx »

*/* is alleen maar 0/0 als je de waarde niet kunt bepalen. Als jij 2 basic land types hebt, dan is Matca Rioters 2/2, ook in je library.

Levellers zijn altijd level nul in je library, dus Zulaport Enforcer is in je library inderdaad 1/1.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
ixo
Wizard

Bericht door ixo »

is */* alleen hoger als de spel/creature gespeelt wordt? in dit geval als de matca op de battlefield zouden liggen een 2/2 en in zijn library een 0/0
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
altx
Wizard

Bericht door altx »

ixo schreef:is */* alleen hoger als de spel/creature gespeelt wordt? in dit geval als de matca op de battlefield zouden liggen een 2/2 en in zijn library een 0/0
Wat ik zei. Alleen als je niet op een eenduidige manier de waarde van */* kunt bepalen, is het 0/0.

In dit voorbeeld is hij 2/2 op de battlefield, 2/2 in je library, 2/2 in de graveyard, enz. enz.

CR 207. Power/Toughness

207.2. Rather than a fixed number, some creature cards have power and/or toughness that includes a star (*).

207.2a The card may have a characteristic-defining ability that sets its power and/or toughness according to some stated condition. (...) Such an ability is worded “[This creature’s] [power or toughness] is equal to . . .” or “[This creature’s] power and toughness are each equal to . . .” This ability functions everywhere, even outside the game. If the ability needs to use a number that can’t be determined, including inside a calculation, use 0 instead of that number.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Dit is overigens pas sinds niet al te lange tijd, vroeger waren die *'s altijd 0 als ze niet in play waren.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
ixo
Wizard

Bericht door ixo »

dat dacht ik al. want ik wist niet beter dat alles met x of * 0 was buiten het veld om.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
altx
Wizard

Bericht door altx »

ixo schreef:dat dacht ik al. want ik wist niet beter dat alles met x of * 0 was buiten het veld om.
X is weer een andere regel.

Ik heb zelf geen flauw idee wanneer het dan veranderd is. Ik weet in ieder geval niet beter dan dat het de afgelopen paar jaar al zo was. (Heb namelijk in de loop van de tijd wel vaker dit soort vragen beantwoord.)

jorg
Adept

Bericht door jorg »

Conclusie: het (Matca) is 2/2?
altx
Wizard

Bericht door altx »

Ja (als je twee basic land types hebt).

jorg
Adept

Bericht door jorg »

thx
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Ik weet dat het ergens na de releas van tarmogoyf gedaan is, die gebruikten ze namelijk als voorbeeld in het artikel over de wijziging.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Even een beetje zitten googelen, maar zo te zien is die regel veranderd in Future Sight zelf. (Dat is inderdaad alweer een paar jaar geleden.)

Plaats reactie