vraag over overgrowth

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Hiruda
Starter

vraag over overgrowth

Bericht door Hiruda »

ik ben net begonnen met spelen en kwam deze situatie tegen en vroeg me af of het tegen de regels is
in het begin van me beurt had ik 3 forest's al op tafel en 2xovergrowth + een forest in me hand
ik leg de forest neer en gebruik 3 forest's om de 4e forest te enchanten met overgrowth, en toen gebruikte ik de forest met overgrowth om de tweede overgrowth te betaalen en zette die op een al gebruikte forest
dat verhoogde de totaalen energy met 5 in 1 beurt(8 in totaal)
in de oogen van me vriendin was het nogal oneerlijk duz vandaar wil ik het dubbelchecken:P

greets Hiruda
altx
Wizard

Re: vraag over overgrowth

Bericht door altx »

Je tapt 3 forests -> 3 groene mana in je mana pool.
Je legt een vierde forest in.
Je gebruikt de 3 mana in je mana pool om Overgrowth te casten op het ongetapte landje.
Je tapt die -> 1 + 2 = 3 groene mana in je mana pool.
Je gebruikt die 3 mana in je mana pool om Overgrowth te casten op een getapped landje.

Ik zie daar niks wat niet zou mogen. (Die tweede Overgrowth doet alleen nog even niks die beurt.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Hiruda
Starter

Bericht door Hiruda »

thx voor de reactie en de duidelijke stap voor stap actie lijst(ik #$!% vaak chaoties dingen aan elkaar)
et grootste nadeel aan deze combo is dat als je tegenstander niet goed tegen z'n/d'r verlies kan dan willen ze niet nog een potje spelen xD
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ik zie niet echt in waarom dit zo'n probleem zou zijn... De Overgrowth geeft je extra mana... Daarvoor is die kaart ook gedrukt. Dus omdat jij een kaart gebruikt waarvoor die gemaakt is, wordt je tegenstander chagrijnig?
Zo wordt het wel erg snel een saai spel ;)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
ixo
Wizard

Bericht door ixo »

ja quiz, je mag geen mormor vig counter spelen of akroma. ik kan der niet tegen :P
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Plaats reactie