Imperial Hellkite

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
jorg
Adept

Imperial Hellkite

Bericht door jorg »

Imperial Hellkite: Ik heb deze gespeeld in mijn beurt voor de "morph" cost, Ik heb geen mana meer over. Tegenstander is, daarna ben ik weer. Untap phase. Tijdens mijn "main"-pase betaal ik 6+2R en leg de kaart "face up". Mag ik hier nu wel of niet mee aanvallen? Beest lag al aan het begin van mijn beurt bij mij op het speelveld, maar verandert wel, qua sterkte dus het beest lag noh niet in die hoedanigheid bij mij in het spel. Een Shapeshifter mag je toch ook veranderen na het begin van je beurt?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Re: Imperial Hellkite

Bericht door Dragonheart »

Je mag er mee aanvallen. Het beest lag er zoals je zegt al voordat je beurt begon. Het maakt daarbij niet uit dat het beest abilities heeft die bijvoorbeeld de power/toughness veranderen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Summoning sickness heeft te maken met of het permanent in het spel was tijdens je untap aan jouw kant. Welke vorm het permanent had maakt niet zo uit.

Overigens, de morph cost van de hellkite wordt normaal als 6RR geschreven, nu zorgde je dat ik me af ging vragen waarom je er toch 3 mana bij moest betalen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Jester
Expert

Bericht door Jester »

Nu dat we het toch over summoning sickness hebben-- is iets wat uit exile komt weer ziek?
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Jup.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
altx
Wizard

Bericht door altx »

In het algemeen: Om geen last van summoning sickness te hebben moet de betreffende permanent vanaf het begin van jouw beurt onder jouw control op de battlefield aanwezig zijn.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
jorg
Adept

Bericht door jorg »

Nu het woord "excile" is gebruikt, doet dit me herinneren aan een voorval. Het was toen niet meer van belang, maar het schiet me opeens te binnen: Kun je een beest dat "indestructable" is "excilen"?
altx
Wizard

Bericht door altx »

jorg schreef:Nu het woord "excile" is gebruikt, doet dit me herinneren aan een voorval. Het was toen niet meer van belang, maar het schiet me opeens te binnen: Kun je een beest dat "indestructable" is "excilen"?
Het is by the way "exilen", zonder die C.

Maar indestructable zijn werkt alleen tegen lethal damage en destroy-effecten. En exilen is geen van beide, dus werkt indestructable zijn er niet tegen. Dus ja, je kunt een indestructable creature inderdaad exilen.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
jorg
Adept

Bericht door jorg »

thx
Plaats reactie