Eey Guys ,
Ik had even een vraagje?
werkt bijvoorbeeld Lightning Bolt op een planeswalker?
Zo niet wat voor instant of sorcery card kan dat dan wel ?
GreetZ,
Demon
Planeswalker?
Moderator: Admins & Moderators
Re: Planeswalker?
Ja dat werkt.
Om even volledig te zijn. Je doet met lighting bolt 3 damage op target player. En als je damage aan een player doet, dan mag degene die de damage doet er voor kiezen om de damage naar een planeswalker te redirecten. Dus je kan hem wel raken met damage to player, maar niet met damage to creature.
Je moet volgens mij wel alle damage redirecten. Dus je mag van de lightning bolt er niet 2 op de planeswalker doen en 1 op de player. Maar dat laatst weet ik niet 100% zeker.
Als iemand het voor elkaar krijgt om neer te leggen dat damage niet geridirekt kan worden, dan zou je de planeswalker dus niet met een lightning bolt kunnen raken.
Om even volledig te zijn. Je doet met lighting bolt 3 damage op target player. En als je damage aan een player doet, dan mag degene die de damage doet er voor kiezen om de damage naar een planeswalker te redirecten. Dus je kan hem wel raken met damage to player, maar niet met damage to creature.
Je moet volgens mij wel alle damage redirecten. Dus je mag van de lightning bolt er niet 2 op de planeswalker doen en 1 op de player. Maar dat laatst weet ik niet 100% zeker.
Als iemand het voor elkaar krijgt om neer te leggen dat damage niet geridirekt kan worden, dan zou je de planeswalker dus niet met een lightning bolt kunnen raken.
Dus zoals ik nu begrijp, mag hij bepalen of hij de damage naar een planewalker doet of voor zichzelf !!
of heb ik het nog mis ?
GreetZ,
Demon
of heb ik het nog mis ?
GreetZ,
Demon
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Mis. Degene die de Lightning Bolt speelt, bepaalt of het op de planeswalker is of op de speler.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Dus gaat gewoon 3 loyal counters eraf ?
Als je die Lightning Bolt op een planeswalker wilt aanvallen net zoals het bij een creatures doet 3 damage ?
GreetZ,
Demon
Als je die Lightning Bolt op een planeswalker wilt aanvallen net zoals het bij een creatures doet 3 damage ?
GreetZ,
Demon
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Klopt.Maccius schreef:(...) Je moet volgens mij wel alle damage redirecten. Dus je mag van de lightning bolt er niet 2 op de planeswalker doen en 1 op de player. Maar dat laatst weet ik niet 100% zeker. (...)
Je kiest alleen een ander doelwit (voor de volledige schade). Dus het is òf de volledige schade op de speler òf de volledige schade op de planeswalker.
Overigens werkt het bij álle noncombat-damage die je op een tegenstander doet. De ability van Prodigal Sorcerer op een tegenstander werkt net zo goed.
Let wel op het woord "tegenstander". Als jij bijvoorbeeld met een Volcanic Fallout of iets in die trant ook schade op jezelf doet, dan mag je NIET een van je planeswalkers de kogel voor je op laten vangen.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!