Welke kleur?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie

Welke kleur is het meest geschikt mbt mijn voorkeuren?

Wit
2
29%
Blauw
4
57%
Rood
1
14%
Zwart
0
Geen stemmen
Groen
0
Geen stemmen
Meerkleurig
0
Geen stemmen
Anders, nl....
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 7

Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Welke kleur?

Bericht door Quesred »

Hey allemaal,

Binnenkort ga ik dus mijn gratis boostertjes ophalen en mijn eerste paar kaarten kopen, om mijn eerste deck samen te stellen. Nu vroeg ik me af, wat is de beste kleur voor mij? Ik heb een aantal voorkeuren qua gameplay, dus daar gaat ie.

Ik hou van redelijk control-gericht spelen. Het liefst met behulp van instants. Dus zo nu en dan een counterspell oid, maakt mij al gauw blij. Voor diegenen bekend met het PC-spel Magic the Gathering 2012: Duels of the Planeswalkers, ik zoek iets in de richting van het mono-blue illusion deck. Dat zit vol met counterspells, "draw X cards", "return target creature to owner's hand", etc. Nu hoef ik niet echt een draw-deck te hebben per sé. Maar wat instants om de tegenstander mee te pesten is wel echt een pré. Bij het genoemde deck gaat het erom om zo snel mogelijk een voordeel te krijgen met je creatures op het battlefield en vervolgens je instants/counters gebruiken om dat voordeel te behouden. Dat vind ik een heel interessante manier van spelen.

Dus als jullie tips hebben mbt welke kleur daar het best bij past, of een precies deck in gedachten hebben, laat het me weten. Zelf heb ik het idee dat blauw vaak het meest hierbij in de buurt komt.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Welke kleur?

Bericht door Donnie Darko »

Dat is zeker weten blauw. De counterspells en draw abilities vind je bijna alleen op blauwe kaarten. Blauw is ook de kleur van controle en het voorkomen dat de ander sterke spells speelt.

Bedoel je trouwens niet 'binnenkort ga ik dus mijn gratis kaarten halen en eerste boosters kopen'?
Boosters = 15 random kaarten, waarvan tenminste 1 een rare is, de kleur is meestal van alles wat.
Je krijgt waarschijnlijk een Frost Titan en een bijbehorend blauw deckje (het is trouwens wel op=op dus ik zou het zo snel mogelijk halen) als je bij een magic winkel langsgaat met je Duels of the Planeswalkers code.
Een multicolour deck is natuurlijk ook heel goed mogelijk met blauw, vooral met wit of zwart. Wit levert over het algemeen wat extra defense en levens op, en zwart vernietigd en laat de tegenstander levens verliezen en kan de kaarten die de ander speelt en je niet hebt kunnen counteren, verwijderen.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Welke kleur?

Bericht door Lolloler »

Best lastig, omdat ik vaak mechanics leuk vind. Ik heb toch gekozen voor rood omdat ik meestal toch met deze kleur speel en het erg lekker vind werken.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Welke kleur?

Bericht door Quesred »

Het zit me ook niet mee. Gister en vandaag de stad ingegaan om mijn promotieboosters en misschien een introdeck ofzo te kopen. Gister was ik vergeten dat het Zondag was en vandaag stond ik voor een dichte deur. Morgen misschien maar weer...

Aangezien de het "Path of Blight" intropack van Mirrodin Besieged in de aanbieding was, wilde ik eigenlijk die kopen met misschien wat boosters. Het is dan geen control deck, maar een white/green infect deck lijkt me ook heel leuk om mee te beginnen. Dan kan ik later ook nog over op een control deck.

Specificaties:
60 cards

14 Forest
11 Plains

--------------------------------------------------------------------------------
25 lands

2 Blight Mamba
1 Blightwidow
1 Core Prowler
1 Corpse Cur
2 Phyrexian Digester
1 Phyrexian Hydra
2 Phyrexian Juggernaut
2 Plague Myr
2 Priests of Norn
2 Rot Wolf
2 Tangle Angler
2 Tine Shrike
1 Viridian Corrupter

--------------------------------------------------------------------------------
21 creatures

2 Banishment Decree
2 Choking Fumes
1 Decimator Web
2 Hunters' Feast
1 Mighty Leap
1 Pistus Strike
1 Safe Passage
2 Trigon of Infestation
2 Unnatural Predation

--------------------------------------------------------------------------------
14 other spells
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Welke kleur?

Bericht door pi »

Ik hoop dat de aanbieding erg goed is, want dat zijn echt crap rares.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Zedru,the Mystique
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jun 15, 2011 1:53 pm

Re: Welke kleur?

Bericht door Zedru,the Mystique »

Misschien is het "Mystical Might" intropack iets voor jou?
Het heeft een paar Oblivion ring's, een paar Negate's, een paar Unsummon's,...
Het maakt ook gebruik van Illusions en heeft in mijn ogen een pracht van een kaart (grafisch dan ^^), namelijk
Sphinx of Uthuun. Volgens mij is het een zeer leuk deck om mee te beginnen ^^
Hier is een linkje waar de decklist opstaat, wel effe naar benede scrollen :)

http://www.wizards.com/Magic/TCG/produc ... deck#deck2
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Welke kleur?

Bericht door Quesred »

Ah, daar zitten inderdaad een paar leuke decks bij vind ik. Grab for power vind ik ook een interessante.

Maar ik ben al snel onder de indruk ^^
Zedru,the Mystique
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jun 15, 2011 1:53 pm

Re: Welke kleur?

Bericht door Zedru,the Mystique »

je moet gaan voor wat je leuk vind he ^^
Mocht je twijfelen, dan zou ik wel voor Mystical Might gaan.
Zoals ik al zei zitten daar redelijk wat handige kaarten in
die in vele decks sterk zijn.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Welke kleur?

Bericht door ixo »

of je koopt ze allemaal en bent van de keuze af :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Plaats reactie