Hallo iedereen, er zijn nog een paar ptq's in nederland met het OBC formaat. Nou lijkt het mij wel leuk als iedereen hiero zijn deck plaats.
Het is verstandig als je eerst ff kijkt wat voor decks er allemaal zodat een deck niet 2 keer voorkomt.
Greetz.
P.s. dit is waarschijnlijk mijn deck
4 Spurnmage Advocate
4 Tireless Tribe
4 Beloved Chaplain
3 Patrol Hound
3 Glory
2 Suntail Hawk
4 Battle Screech
4 Quiet Speculation
4 Divine Sacrament
2 Deep Analysis
2 Envelop
1 Prismatic Strands
13 Plains
6 Island
4 Skycloud Expanse
Sideboard:
2 Envelop
2 Deep Analysis
2 Prismatic Strands
2 Stern Judge
2 Kirtar's Desire
2 Sphere Of Truth
1 Commander Eesha
1 Ray of Distortion
1 Frantic Purification
OBC decks.
Moderator: Admins & Moderators
- Soulreaver
- Advanced
- Petros
- Adept
- Contacteer:
4 Aether Burst
4 Spurnmage Advocate
4 Beloved Chaplain
3 Patrol Hound
3 Glory
4 Suntail Hawk
4 Battle Screech
2 Quiet Speculation
4 Divine Sacrament
3 Deep Analysis
2 Prismatic stands
13 Plains
6 Island
4 Skycloud Expanse
Sideboard:
4 Envelop
2 Prismatic Strands
2 Stern Judge
2 Kirtar's Desire
2 Sphere Of Truth
1 Commander Eesha
1 Ray of Distortion
1 Frantic Purification
4 Spurnmage Advocate
4 Beloved Chaplain
3 Patrol Hound
3 Glory
4 Suntail Hawk
4 Battle Screech
2 Quiet Speculation
4 Divine Sacrament
3 Deep Analysis
2 Prismatic stands
13 Plains
6 Island
4 Skycloud Expanse
Sideboard:
4 Envelop
2 Prismatic Strands
2 Stern Judge
2 Kirtar's Desire
2 Sphere Of Truth
1 Commander Eesha
1 Ray of Distortion
1 Frantic Purification
Met die decks worden jullie laatste hoor. Je kunt nooit winnen tegen mono-black of tegen UG Specs. Laat staan van UG madess en Zombie-Heaval.
Ik zou jullie aanraden een van die decks te gaan spelen !!!
GFORCE
Ik zou jullie aanraden een van die decks te gaan spelen !!!
GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
- Soulreaver
- Advanced
Hahah
Ik zou er maar niet zo zeker van zijn, dat deze decks kansloos zijn. Ik ben momenteel 5 OBC decks aan het testen. En inderdaad MBC is een zeer zware tegenstander. Maar na sideboarden heb je wel 2 upheavels en 4 envellops. U/G is een veel minder zware tegenstander. Waarom???
Spunrmage advocate. Deze kaart maakt wild mongrel dood voordat je tegenstander ook maar iets kan doen. Hij haalt genesis/wonder/glory uit grafbakken. En het voordeel is dat quiet speculation zo'n enorme berg bruikbare kaarten voor je haalt, meestal kan u/g daar heel weinig tegen doen.
Laat u/g maar eens 1 a 2 Beloved Chaplains tegen houden en als er een divine sacrament ligt gaat het best wel turbo.
Dit deck is best wel goed!! probeer het maar eens.
Greetzzz
Spunrmage advocate. Deze kaart maakt wild mongrel dood voordat je tegenstander ook maar iets kan doen. Hij haalt genesis/wonder/glory uit grafbakken. En het voordeel is dat quiet speculation zo'n enorme berg bruikbare kaarten voor je haalt, meestal kan u/g daar heel weinig tegen doen.
Laat u/g maar eens 1 a 2 Beloved Chaplains tegen houden en als er een divine sacrament ligt gaat het best wel turbo.
Dit deck is best wel goed!! probeer het maar eens.
Greetzzz
Hmm de metagame is nu gewoon MBC. Dat deck wordt het meeste gespeeld. Wat je zegt is ook niet helemaal waar. Sideboarden van envelop wordt altijd gezegt tegen MBC. Dit moet je ook zeker doen maar het zal niet baten. ALs je kijkt welke spells allemaal Sorceries zijn blijkt dat je gewoon te weining counter hebt (4 edict 4 mutilate 4 sludge oa.)
Ik heb het deck al geprobeerd en merk dat ik steeds net wat speed te kort kom zeker tegen UG madness omdat de Advocates nooit land in het spel blijven krijg ik zn Wonder en Glory niet weg uit de grave.
Kortom is het wel een leuk deck maar in de huidige metagame is het gewoon weg te zwak om speelbaar te blijven.
GFORCE
Ik heb het deck al geprobeerd en merk dat ik steeds net wat speed te kort kom zeker tegen UG madness omdat de Advocates nooit land in het spel blijven krijg ik zn Wonder en Glory niet weg uit de grave.
Kortom is het wel een leuk deck maar in de huidige metagame is het gewoon weg te zwak om speelbaar te blijven.
GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!